Aangezien mijn zusje begin september aan een nieuwe opleiding begint, is mij gevraagd naar een degelijke laptop te zoeken.
Het budget voor de laptop ligt zo rond de €450, aangezien mijn ouders het betalen en deze op het gebied van hardware nogal krenterig zijn kan ik nu al vermelden dat dit bedrag niet veel hoger zal kunnen worden. Of er moeten zeer goede argumenten aan te pas komen.
Eisen:
- Minimale resolutie 1024x768 (Jeetje zijn er nog mensen die deze resolutie gebruiken...?)
- 15.6" laptop (Ik heb zelf een laptop van dit formaat, en dit vond ze erg prettig werken)
- Minimaal 4GB RAM
- Minimaal 320GB maar liever 500GB aan opslagruimte
- Wireless N connectie
- DVD Brander
Eisen die ik er bovenop zet:
- Sandy- of Ivybdrige processor. Aangezien IB (nog) niet voorkomt in dit prijssegment word het SB.
- Minimale resolutie 1366x768, liever nog hoger maar dit is er gewoonweg niet bij dit prijssegment.
- Degelijke laptop
Buiten schoolwerk (Office en online dingen voornamelijk) zijn er geen grote eisen, een (full) HD film of spelletje als Sims 3 zijn zat te doen op een HD3000 chip van Intel.
Mogelijke kandidaten:
pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
- Slecht leverbaar valt dus eigelijk al direct af
pricewatch: HP Pavilion g6-1310ed (A9W39EA)
- Degelijke laptop voor een goede prijs
Deze laptop lijkt mij nog het meest geschikt.
pricewatch: Lenovo Essential B570e2
- Is duurder als de andere 2 terwijl de specs identiek zijn. Bied deze laptop op enige wijze nog meerwaarde boven de andere 2? Verder kan ik nergens vinden of deze laptop een DVD brander heeft, of dat deze enkel DVDs kan lezen.
Het budget voor de laptop ligt zo rond de €450, aangezien mijn ouders het betalen en deze op het gebied van hardware nogal krenterig zijn kan ik nu al vermelden dat dit bedrag niet veel hoger zal kunnen worden. Of er moeten zeer goede argumenten aan te pas komen.
Eisen:
- Minimale resolutie 1024x768 (Jeetje zijn er nog mensen die deze resolutie gebruiken...?)
- 15.6" laptop (Ik heb zelf een laptop van dit formaat, en dit vond ze erg prettig werken)
- Minimaal 4GB RAM
- Minimaal 320GB maar liever 500GB aan opslagruimte
- Wireless N connectie
- DVD Brander
Eisen die ik er bovenop zet:
- Sandy- of Ivybdrige processor. Aangezien IB (nog) niet voorkomt in dit prijssegment word het SB.
- Minimale resolutie 1366x768, liever nog hoger maar dit is er gewoonweg niet bij dit prijssegment.
- Degelijke laptop
Buiten schoolwerk (Office en online dingen voornamelijk) zijn er geen grote eisen, een (full) HD film of spelletje als Sims 3 zijn zat te doen op een HD3000 chip van Intel.
Mogelijke kandidaten:
pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
- Slecht leverbaar valt dus eigelijk al direct af
pricewatch: HP Pavilion g6-1310ed (A9W39EA)
- Degelijke laptop voor een goede prijs
Deze laptop lijkt mij nog het meest geschikt.
pricewatch: Lenovo Essential B570e2
- Is duurder als de andere 2 terwijl de specs identiek zijn. Bied deze laptop op enige wijze nog meerwaarde boven de andere 2? Verder kan ik nergens vinden of deze laptop een DVD brander heeft, of dat deze enkel DVDs kan lezen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken