Studielaptop [~€450]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Aangezien mijn zusje begin september aan een nieuwe opleiding begint, is mij gevraagd naar een degelijke laptop te zoeken.

Het budget voor de laptop ligt zo rond de €450, aangezien mijn ouders het betalen en deze op het gebied van hardware nogal krenterig zijn kan ik nu al vermelden dat dit bedrag niet veel hoger zal kunnen worden. Of er moeten zeer goede argumenten aan te pas komen.

Eisen:
- Minimale resolutie 1024x768 (Jeetje zijn er nog mensen die deze resolutie gebruiken...?)
- 15.6" laptop (Ik heb zelf een laptop van dit formaat, en dit vond ze erg prettig werken)
- Minimaal 4GB RAM
- Minimaal 320GB maar liever 500GB aan opslagruimte
- Wireless N connectie
- DVD Brander

Eisen die ik er bovenop zet:
- Sandy- of Ivybdrige processor. Aangezien IB (nog) niet voorkomt in dit prijssegment word het SB.
- Minimale resolutie 1366x768, liever nog hoger maar dit is er gewoonweg niet bij dit prijssegment.
- Degelijke laptop

Buiten schoolwerk (Office en online dingen voornamelijk) zijn er geen grote eisen, een (full) HD film of spelletje als Sims 3 zijn zat te doen op een HD3000 chip van Intel.

Mogelijke kandidaten:

pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
- Slecht leverbaar valt dus eigelijk al direct af

pricewatch: HP Pavilion g6-1310ed (A9W39EA)
- Degelijke laptop voor een goede prijs
Deze laptop lijkt mij nog het meest geschikt.

pricewatch: Lenovo Essential B570e2
- Is duurder als de andere 2 terwijl de specs identiek zijn. Bied deze laptop op enige wijze nog meerwaarde boven de andere 2? Verder kan ik nergens vinden of deze laptop een DVD brander heeft, of dat deze enkel DVDs kan lezen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22
Je zou ook bij Cyberport.de kunnen kijken. Daar heb je o.a. vergelijkbare spec's met wat je hier vind - maar dan bijv ook 1600x900.
Zie bijvoorbeeld:
€429,- 17" en 8gb
http://www.cyberport.de/n...7-hdplus-einsteiger-.html

En via deze link kun je handig selecteren wat je hebben wilt:
http://www.cyberport.de/n...weiterte-suche/liste.html

Enigste "nadeel" is dat het toetsenbord Qwertzis i.p.v. Qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:05
RzrBck schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:22:
Je zou ook bij Cyberport.de kunnen kijken. Daar heb je o.a. vergelijkbare spec's met wat je hier vind - maar dan bijv ook 1600x900.
Zie bijvoorbeeld:
€429,- 17" en 8gb

Beetje afdwalen, maar toetsenborden zijn te vervangen. Denk alleen niet dat zijn zusje dat gaat doen ;)

Echter, als je bij Lenovo zélf besteld in de Duitse Web shop, kun je ook kiezen voor een US key board.
Kijk ff bij de E530 (Thinkpad Edge), kies de goedkoopste, configureer hem naar wens bijv met SB i3, 4GB RAM en 7200 rpm HDD en je zit rond de € 555,- incl legale windows.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
RzrBck schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:22:
Zie bijvoorbeeld:
€429,- 17" en 8gb

17" en/of een Duitse -of eigelijk elke buitenlandse winkel- (web)winkel gaat hem niet worden.
Danny the dog schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:33:
[...]

Beetje afdwalen, maar toetsenborden zijn te vervangen. Denk alleen niet dat zijn zusje dat gaat doen ;)

Echter, als je bij Lenovo zélf besteld in de Duitse Web shop, kun je ook kiezen voor een US key board.
Kijk ff bij de E530 (Thinkpad Edge), kies de goedkoopste, configureer hem naar wens bijv met SB i3, 4GB RAM en 7200 rpm HDD en je zit rond de € 555,- incl legale windows.
€555 word hem niet. Zie:
D4NG3R schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:45:
Het budget voor de laptop ligt zo rond de €450, aangezien mijn ouders het betalen en deze op het gebied van hardware nogal krenterig zijn kan ik nu al vermelden dat dit bedrag niet veel hoger zal kunnen worden.
Met "Niet veel hoger" bedoel ik letterlijk niet veel hoger, hooguit 2 tientjes 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
D4NG3R schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:54:
[...]
17" en/of een Duitse -of eigelijk elke buitenlandse winkel- (web)winkel gaat hem niet worden
[...]
€555 word hem niet. Zie:
[...]
Met "Niet veel hoger" bedoel ik letterlijk niet veel hoger, hooguit 2 tientjes 8)7 .
Daarom zei ik ook dat ik een beetje afdwaalde, hoef je niet meteen met n hamer op mn kop te slaan ;)
Ik haakte in op de mogelijkheid in Duitsland te kopen, aangezien de prijzen daar vaak een stuk lager zijn.

Voor jouw toepassing zou ik zeggen, kies er een van een gerenomeerd merk, geef je eisen aan en kijk gewoon welke prijs het je waard is. Ik heb een selectie voor je aangemaakt... Persoonlijk zou ik voor Asus, Lenovo of Toshiba kiezen.

Ik zou je willen aanraden te kiezen voor een 7200 rpm harde schijf, aangezien een 5400 rpm schijf je systeem merkbaar trager maakt. Helaas kom je dan toch iets duurder uit dan gepland. (dit is de goedkoopste die verder ook aan je eisen voldoet)

[ Voor 50% gewijzigd door Danny the dog op 02-08-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22
Tja.. met dat budget zul je idd snel bij de selectie zitten. Misschien V&A?
V&A aangeboden: HP ProBook 6560B met Quad Core I7 2670QM en 4gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
2e hands word hem niet, aangezien mijn ouders hem betalen willen ze 0,0 risico nemen. Hoe mooi het product ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik was net mn bericht iets aan t corrigeren :)

Maar idd, die V&A is nog niet zo'n gekke optie. Snelle processor, recent systeem en veel meer laptop voor je geld dan bij nieuwkoop. Let wel op, je hebt er natuurlijk ook korter garantie op zo..
D4NG3R schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:01:
2e hands word hem niet, aangezien mijn ouders hem betalen willen ze 0,0 risico nemen. Hoe mooi het product ook is.
Al eens aan een AMD processor gedacht? Die zijn goedkoper.

Of je eis voor SB laten vallen en gaan voor een 1st gen Intel Core i.

Bij die laatste optie zou ik zeggen: bespaar op de laptop en vervang de HDD door een SSD voor minder dan € 100,- voor 128GB. Je systeem is dan razendsnel! Ik heb zelf een Thinkpad Edge 11 met Core i3-380um + SSD en die werkt zeer prettig, soepel en snel op die manier.

[ Voor 58% gewijzigd door Danny the dog op 02-08-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59
pricewatch: Medion Akoya P6631 (30012592)

Veel positieve reviews over te vinden op Google.

Alsjeblaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat het niet erg is als de laptop een paar weekjes weg is als er iets mis mee gaat (defect)? Anders moet je misschien kijken naar iets van dell met extra service, alhoewel daar volgens mij niks in die prijsklasse zit.

Is er een backup (oude) laptop ter beschikking?
Pagina: 1