Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] PC traag, veel crashes: mogelijk Virus? *

Pagina: 1
Acties:

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
Hallo allemaal,

Ik heb hier een mogelijk leuke uitdaging voor jullie :)

Mijn laptop (Dell XPS i7 core) en Windows 7 is sinds een paar weken erg langzaam geworden. Met name mijn internet verbinding op school is erg langzaam, mede studenten hebben hier geen last van. Aan het netwerk lijkt het dus niet te liggen.
Andere applicatie crashen ook regelmatig.

Zelf dacht ik aan een Virus, maar McAffee vind niks, ook niet na uitgebreide scans

Hebben jullie enig idee in welke richting ik moet zoeken voor een oplossing?

Een clean Windows install is een optie maar wel als laatste.

Ik hoop dat jullie ideeën/tips/aanwijzingen hebben

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Duinkonijn

Huh?

Wat je kan doen is bij taskmanager kijken welke processen veel vermogen vragen (ctrl+alt+esc).

staan er processen met vage beschrijvingen

met cmd --> netstat -b kan je zien welke programma`s met je netwerk communiceren.

[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 01-08-2012 21:33 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• qrious
Duinkonijn schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:27:
Wat je kan doen is bij taskmanager kijken welke processen veel vermogen vragen (ctrl+alt+esc).

staan er processen met vage beschrijvingen

met cmd --> netstat -b kan je zien welke programma`s met je netwerk communiceren.
beide laten geen apparte dingen zien, taskmanger is normaal in via netstat is ook niks te zien

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Virussen kunnen zich goed verstoppen tegenwoordig. Ze kapen vaak een legitiem Windows process of vermommen zich om te lijken op een legitiem process.

Download anders Hitman Pro:
http://www.surfright.nl/nl/downloads/

Je moet even de versie kiezen die bij je Windows past, 32-bits of 64-bits. Je kan met Hitman eenmalig gratis scannen. Hitman kan ook vervelende virussen voor je verwijderen.

Als er niets uit de scan komt zal je het elders moeten zoeken. Je kan eventueel in je event logs zoeken of daar fouten in voorkomen. Mogelijk kom je zo de boosdoener op het spoor.

Beetje off-topic:
Virusscanners zijn een persoonlijke keuze misschien, maar mijn ervaringen met McAfee is niet zo goed. Ik geef zelf de voorkeur aan Kaspersky.

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09

Ryzen cloud9

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Rondje MBAM doen.
Verder zou ik afstappen van McAffee en eens kijken naar Kasperty of het (gratis) Microsoft Security Essentials.
Absoluut NIET doen als beginnende gebruiker 8)7 .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2012 23:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TweakMaster
daaarom stuur ik een link die aangeeft hoe je het gebruiken moet.. zo moeilijk is het niet

Ryzen cloud9

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

TweakMaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:31:
daaarom stuur ik een link die aangeeft hoe je het gebruiken moet.. zo moeilijk is het niet
En zo heel moeilijk is het ook niet om met Combofix je PC tot schroot te verwerken. Ik raad het sterk af als je nog niet eens bekend bent met algemene programma's als MBAM en Hitman Pro.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TweakMaster
ok.. ik gebruik het bijna dagelijks op het werk en nog geen enkele pc is tot schroot omgetoverd.. maargoed.. mbam en sas zijn goede om mee te beginnen.

Ryzen cloud9

• qrious
bedankt voor alle hulp en ideeën ga hiermee aan de slag
Thnx!!!

edit: was ook van plan te stoppen met McAffee, maar had een gratis jaar abbo, dat volgende maand afloopt

[ Voor 45% gewijzigd door qrious op 02-08-2012 10:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik verplaats je topic: WOS ==> BV en ik zet wat meer info in de topictitel (was: 'Mogelijk Virus?')

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Zoals andere tweakers al hebben aangegeven is MBAM te installeren en updaten. Update ook je Antivirus. Boot in veiige modus zonder netwerk en laat de programma's afzonderlijk van elkaar draaien. Hopelijk (nou ja hopelijk, beter is het als je niks vind :P ) vindt je dan je probleem.
Tevens kijk eens bij msconfig wat er allemaal wordt opgestart. Misschien dat er nog een applicatie die continu draait die roet in het eten gooit.

Verwijderd

Hoepel,

Je bent echt niet de enige die zo denkt maar het is beter om het systeem normaal te starten en dan te scannen met MBAM.

"MBAM is not a raw file scanner like an antivirus is, it's designed specifically to detect active infections on a running system booted in normal mode (safe mode even hinders it's detection rates)."

http://forums.malwarebyte...&st=0&p=39720&#entry39720

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:47:
Hoepel,

Je bent echt niet de enige die zo denkt maar het is beter om het systeem normaal te starten en dan te scannen met MBAM.

"MBAM is not a raw file scanner like an antivirus is, it's designed specifically to detect active infections on a running system booted in normal mode (safe mode even hinders it's detection rates)."

http://forums.malwarebyte...&st=0&p=39720&#entry39720
Je hebt inderdaad gelijk als ik het zo lees. My bad. |:(

P.s. de naam is LnC :P

Verwijderd

Oh sorry LnC. Toch klinkt Hoepel ook wel leuk :)

Natuurlijk kun je wel in veilige modus scannen als het systeem niet in normale modus wil starten, wat je vaak ziet met die ransom rommel. Maar het is ten zeerste aan te raden om daarna, ook al start het syteem weer normaal op, ook nog eens te scannen in de 'normale' modus.

Dat geldt niet aleen voor MBAM maar ook voor andere anti-malware/anti-virus programma's.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:01
jorg5 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:26:
... Met name mijn internet verbinding op school is erg langzaam, mede studenten hebben hier geen last van. Aan het netwerk lijkt het dus niet te liggen.
Andere applicatie crashen ook regelmatig....
Heb je BSOD?
wat zegt je eventvwr?

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1