They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
staan er processen met vage beschrijvingen
met cmd --> netstat -b kan je zien welke programma`s met je netwerk communiceren.
[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 01-08-2012 21:33 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
beide laten geen apparte dingen zien, taskmanger is normaal in via netstat is ook niks te zienDuinkonijn schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:27:
Wat je kan doen is bij taskmanager kijken welke processen veel vermogen vragen (ctrl+alt+esc).
staan er processen met vage beschrijvingen
met cmd --> netstat -b kan je zien welke programma`s met je netwerk communiceren.
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Download anders Hitman Pro:
http://www.surfright.nl/nl/downloads/
Je moet even de versie kiezen die bij je Windows past, 32-bits of 64-bits. Je kan met Hitman eenmalig gratis scannen. Hitman kan ook vervelende virussen voor je verwijderen.
Als er niets uit de scan komt zal je het elders moeten zoeken. Je kan eventueel in je event logs zoeken of daar fouten in voorkomen. Mogelijk kom je zo de boosdoener op het spoor.
Beetje off-topic:
Virusscanners zijn een persoonlijke keuze misschien, maar mijn ervaringen met McAfee is niet zo goed. Ik geef zelf de voorkeur aan Kaspersky.
Ryzen cloud9
En zo heel moeilijk is het ook niet om met Combofix je PC tot schroot te verwerken. Ik raad het sterk af als je nog niet eens bekend bent met algemene programma's als MBAM en Hitman Pro.TweakMaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:31:
daaarom stuur ik een link die aangeeft hoe je het gebruiken moet.. zo moeilijk is het niet
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ryzen cloud9
Thnx!!!
edit: was ook van plan te stoppen met McAffee, maar had een gratis jaar abbo, dat volgende maand afloopt
[ Voor 45% gewijzigd door qrious op 02-08-2012 10:24 ]
Ik verplaats je topic: WOS ==> BV en ik zet wat meer info in de topictitel (was: 'Mogelijk Virus?')
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Tevens kijk eens bij msconfig wat er allemaal wordt opgestart. Misschien dat er nog een applicatie die continu draait die roet in het eten gooit.
Verwijderd
Je bent echt niet de enige die zo denkt maar het is beter om het systeem normaal te starten en dan te scannen met MBAM.
"MBAM is not a raw file scanner like an antivirus is, it's designed specifically to detect active infections on a running system booted in normal mode (safe mode even hinders it's detection rates)."
http://forums.malwarebyte...&st=0&p=39720&#entry39720
Je hebt inderdaad gelijk als ik het zo lees. My bad.Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:47:
Hoepel,
Je bent echt niet de enige die zo denkt maar het is beter om het systeem normaal te starten en dan te scannen met MBAM.
"MBAM is not a raw file scanner like an antivirus is, it's designed specifically to detect active infections on a running system booted in normal mode (safe mode even hinders it's detection rates)."
http://forums.malwarebyte...&st=0&p=39720&#entry39720
P.s. de naam is LnC
Verwijderd
Natuurlijk kun je wel in veilige modus scannen als het systeem niet in normale modus wil starten, wat je vaak ziet met die ransom rommel. Maar het is ten zeerste aan te raden om daarna, ook al start het syteem weer normaal op, ook nog eens te scannen in de 'normale' modus.
Dat geldt niet aleen voor MBAM maar ook voor andere anti-malware/anti-virus programma's.
Heb je BSOD?jorg5 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:26:
... Met name mijn internet verbinding op school is erg langzaam, mede studenten hebben hier geen last van. Aan het netwerk lijkt het dus niet te liggen.
Andere applicatie crashen ook regelmatig....
wat zegt je eventvwr?
gewaarwordingshorizon