Nieuwe laptop voor school?

Pagina: 1
Acties:

• Desivy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
Hallo, ik heb voor mijn nieuwe opleiding een nieuwe computer nodig. Ik ga applicatie & mediaontwikkeling doen en ik zal hem dus waarschijnlijk elke dag intensief gaan gebruiken. Ik zit nu te denken aan de Dell precision M4600 serie, Asus N56VM of een MEDION ERAZER.

Maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer en daarom heb ik dus advies nodig.... :/

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik moet voor mijn opleiding veel gaan programmeren, dus minimaal een i5 processor en 8gb RAM is een must, waarschijnlijk ga ik er ook op gamen als hij daar geschikt voor is. Daarom ben ik dus ook best bereid om wat meer te betalen voor een i7 processor.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Hij mag maximaal €1500,- tot €1700,- kosten. Overigens wil ik er wel 4-5 jaar mee doen, maar ik begrijp natuurlijk wel dat de computer innovatie snel gaat en een goede laptop nu over 2 jaar waarschijnlijk erg matig is.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik ben wel van plan om hem veel mee te slepen, dus 15'' zou ideaal zijn, accuduur is niet zo belangrijk aangezien hij waarschijnlijk toch de hele dag aan het stopcontact hangt, 2uur zou genoeg moeten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik hoor van ''iedereen'' dat asus op dit moment een heel betrouwbaar merk is en ik vind de 2 jaar garantie eigenlijk ook wel heel erg interessant. Maar eigenlijk is alleen Packard Bell uitgesloten.

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen, in ieder geval alvast bedankt!