Game pc samenstellen voor 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• dolbymaster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-04 22:07
Hallo Mensen op Tweakers :),

Ten eerste sorry voor eventuele spel fouten ben namelijk dyslecties.
Ik kan zeer snel een nieuw systeem aanschaffen dit door dat men huidige computer geroostert is door bliksem inslag, en het lukt me ongeveer wel met samen stellen maar ik loop erg vast op gebied van wattage en prestatie, zoiezo wil ik bij amd blijven een 6 of 8 core en minimaal 2 videokaarten het liefst Nvidia maar amd mag ook :). Tot nu toe maken de verschillende videokaarten het voor mij allemaal erg moeilijk om een goed systeem samen te stellen. Ik heb ook mijn lijstjes hier onder netjes in gevuld en ik hoop dat jullie mij kunne helpen/advieseren met het samenstellen van mijn nieuwe Game PC :).

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Corsair Hydro Series H100€ 94,95€ 94,95
1AMD FX-8120 Black Edition€ 143,-€ 143,-
1OCZ Fatal1ty 750W€ 87,90€ 87,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,90€ 45,90
1Asus Sabertooth 990FX€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 604,51

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als BF2 en 3 de COD serie, Gta IV en V binnekort :)
en natuurlijk een beetje internetten muziek je luistere filmpje kijken en school projecten maken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1250 - €1300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het geen wat ik mee neem is mijn case die voldoet nog prima men dvd brander fan controller en natuurlijk men randapperatuur zoals toetsenbord muis en schermen en speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigelijk al het interne matriaal denk ik :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het geen wat ik toch wel wil is een 6 of 8 core amd
en minimaal 2 videokaarten. Ik heb altijd tot op hede met 2 8800gt's gewerkt en dat beviel me erg goed
dus vandaar dat ik toch wel weer 2 videokaarten wil welke ik minimaal 2 jaar mee door kan.
en de h100 is toch echt wel iets wat ik er in wil hebben

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
tja toch dat in mijn haf 912 past en toch wel genoeg power heeft voor een aantal jaren.
en ook zou ik het fijn vinden als alles bij Mycom te bestellen is :)

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Quentin van Oorschot

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ten eerste: waarom per se AMD? Voor dat geld koop je een i5 3570k en die is gewoon simpelweg (veel) beter voor gaming en eigenlijk alles behalve app's die echt veel baat hebben bij 8 core's.
Dan:
-Controleer wel of de H100 in je behuizing past, maar voor de rest moet ik zeggen dat ik daar ook geen nee tegen kan zeggen :) . Zorg wel voor twee (of vier) stille fans, bijvoorbeeld de corsair SP12's, want deze standaard fans maken echt een kabaal :-( .
-2TB schijfje, is gewoon een goede.
-OCZ voeding zou ik persoonlijk nooit doen, een corsair, seasonic, xfx of be quiet 750w (wat voor een SLI/CFX opstelling gewoon een lekkere hoeveelheid is) is denk ik een veel betere optie.
-Geheugen zijn ook gewoon goede.

Dan wat ik anders zou doen:
-De voeding veranderen naar pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition .
-CPU veranderen naar de pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed .
-Moederbord veranderen naar een pricewatch: Asus P8Z77-M PRO . Deze is van alle gemakken voorzien en is ook uitermate geschikt voor SLI/CrossFire.
-Een SSD toevoegen voor OS + een aantal van je favoriete games, deze zou bij mij favoriet zijn pricewatch: Samsung 830 series 128GB . Je kunt ook nog overwegen voor de 256GB variant te gaan, aangezien die nog net iets gunstiger geprijsd is in €/GB.
-Als videokaart zou ik dan twee van deze pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 nemen, omdat die gewoon de beste zijn in dat prijssegment. Ook zijn twee 7850's beter dan een enkele 680 of 7970. Wel is het een beejte overkill, maar aangezien je drie schermen hebt zal het wel een mooie verhouding hebben tot elkaar. Ook zou je met een CFX setje van 7850's ervoor kunnen kiezen om de voeding te veranderen naar een pricewatch: be quiet! Pure Power L8 630W , omdat die 7850's per stuk maar 100w gebruiken als ik het goed heb en dan heb je alsnog heel veel ruimte over voor een dikke overclock, upgrades en dergelijke. Ook kun je niet echt veel lager gaan, omdat de voeding dan volgens mij vaak niet meer voldoende aansluitingen heeft voor twee videokaarten.

O, en ik raad je niet aan om te focussen op één winkel. Kijk liever gewoon waar alles het goedkoopste en snelste geleverd kan worden. Scheelt vaak veel tijd en geld ;) .

Grillmeister

• dolbymaster
Dankje voor je reactie RoofTurkey,

Maar ik blijf liever bij amd omdat ik dit tot nu toe altijd heb gehad en het heeft me tot op hede ook nog niet in de steek gelaten :) en mijn haf912 bied de juiste ruimte voor de H100 waar ik ook al genoeg fans voor heb ;)
verder ben ik het nog niet helemaal eens over de voeding xfx klinkt mij niet geheel bekend in de oren als het op voedingen aan komt en heb daarom liever iets van ocz, coolermaster, corsair of be-quit.
en een ssd komt er zeker in :). Nu zit enkel de videokaart me nog een beetje dwars aangezien ik niet echt op zit te wachten op een extra kabeltje voor men 3e scherm :S aangezien deze enkel DVI hebben.
en het is inderdaad niet beter tekijken bij 1 winkel maar in dit geval doe ik dit liever wel aangezien ik men producten zelf wil kunnen ophalen en mycom dan ook de enige is die bij mij in de buurt zit.

Met vriendelijke groet,

Quentin van Oorschot

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nou ja, dan is het vrij duidelijk wat je wilt :) .

Grillmeister

• dolbymaster
ok dan hoop ik dat ik dat ik zeer snel met de goeie adviesen en hulp mijn nieuwe systeem kan aanschaffen :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat ik bedoel te zeggen is dat er met jouw wensen niets 'beters' is dan wat je nu hebt + be quiet voeding + 7850 crossfire (+SSD) :) .

Grillmeister

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
RoofTurkey schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:51:
Wat ik bedoel te zeggen is dat er met jouw wensen niets 'beters' is dan wat je nu hebt + be quiet voeding + 7850 crossfire (+SSD) :) .
Let it rest. Dit is een veel voorkomend iets.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• dolbymaster
50Miles schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Let it rest. Dit is een veel voorkomend iets.
dat laatste vat ik niet helemaal :?

en is er geen combi mogelijk met nvidia ?

Mvg,

Quentin van Oorschot

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Voor drie schermen is nvidia momenteel een beetje aan de zwakke kant (in SLI-scaling), helaas...

Je zou voor een GTX670/680 met 4GB kunnen gaan, maar anders zou ik toch eigenlijk wel zeker gaan voor AMD. Ook heeft NVidia nog geen kaarten van rond de 250 euro, waardoor SLI met jouw budget waarschijnlijk veels te duur wordt met nieuwe technologie. Hiermee kom ik dus ook een beetje tot de conclusie dat je met drie schermen helemaal niet voor een dubbele 7850 moet gaan, omdat je dan gewoon uiteindelijk in de knoei komt met een tekort aan VRAM. Ga dus liever voor een 7950/7970 met 3GB of een 670/680 met 4GB. Dan neem ik in ieder geval aan dat je schermen een resolutie hebben van tenminste 900p.

Grillmeister

• dolbymaster
mijn schermen hebben alle 3 een resoluti van 1280x1024 zijn 19inches
en indien ik voor 2x een 7850 ga ik daar dan geen spijt van krijgen in de toe komst?
en weke types raden jullie me dan aan en heb ik display poort perse nodig voor eyefinity?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:55:
mijn schermen hebben alle 3 een resoluti van 1280x1024 zijn 19inches
en indien ik voor 2x een 7850 ga ik daar dan geen spijt van krijgen in de toe komst?
en weke types raden jullie me dan aan en heb ik display poort perse nodig voor eyefinity?
Ik heb een 7850, en ik ben er erg tevreden over. Ik kan op 1 scherm (1920×1080) net niet op de hoogste instellingen met Battlefield 3 spelen, voor de rest alles het hoogste. Aangezien je 1280×1024 schermen bij elkaar 3840×1024 zijn, moet je toch redelijk hoog kunnen spelen.

🠕 This side up

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
2Powercolor PCS+ HD7850 2GB GDDR5€ 224,40€ 448,80
1XFX PRO850W€ 100,-€ 100,-
1Samsung 830 series 256GB€ 172,99€ 172,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,90€ 45,90
1Asrock Z77 Extreme4€ 127,65€ 127,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.295,05

- i5 3570K: Ja ik weet dat je liever AMD hebt. Maar Intel doet het momenteel gewoon veel en veel beter in games. Ik ben zelf ook meer van AMD (Zie mijn ondertitel hier links) maar Intel geeft AMD momenteel toch echt het nakijken. Zie zo ook:
http://nl.hardware.info/v...gstabel-01-08-2012-230925 (Zie hoe de i5 3570K in bijna alles sneller is als de snelste consumentenprocessor van AMD...)

- 2x HD7850 @ 1Ghz:
Pure power ga je zeker bij BF3 hard nodig hebben. Een enkele trekt BF3 @ 1920x1080 net op het hoogste (1Ghz editie eh) maar op de resolutie waar jij wilt spelen ben je wel wat meer nodig.

- 256GB SSD:
Past ruim binnen je budget en is gewoon een must voor een snel systeem :) .

- 8GB RAM:
Standaard spul

- 2TB HDD:
Opslag naast je SSD

- H100:
Ik snap absoluut niet waarom je deze zou willen hebben, maargoed :/ .

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2012 23:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dolbymaster
ok en welk type 7850 raden jullie me dan aan om te halen want hij moet wel bij mycom tehalen vallen en hoeveel watt ga ik hier bij nodig hebbe?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:14:
ok en welk type 7850 raden jullie me dan aan om te halen want hij moet wel bij mycom tehalen vallen en hoeveel watt ga ik hier bij nodig hebbe?
Bij mycom weg gaan en bovenstaande halen. Snelste HD7850's die er op de markt te krijgen zijn (Voor een redelijk bedrag that is).

• dolbymaster
kijk ik heb dan niks tegen intel maar die prijzen vind ik nogal hoog als ik bij amd ga kijken heb ik boor minder geld meer cores en ik kan toch nog war performance er uit halen met overclocken

• dolbymaster
en mocht ik voor intel gaan dan wil ik zeker geen asrock bord ze zijn niet slecht maar heb dan liever asus of msi en bij asus zal dat toch snel de sabertooth zijn

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:16:
kijk ik heb dan niks tegen intel maar die prijzen vind ik nogal hoog als ik bij amd ga kijken heb ik boor minder geld meer cores en ik kan toch nog war performance er uit halen met overclocken
Meer cores zegt helemaal NIKS als alle spellen van nu er maar 4 gebruiken. Tegen de tijd dat je 6 of 8 cores effectief kan gebruiken in games is je systeem (Voornamelijk de videokaarten) toch al verouderd.

Daarnaast doet Intel het momenteel ook beter qua overklokken dan AMD.

Enneh "maar die prijzen vind ik nogal hoog" is iets wat niet echt opgaat bij een systeem van 1300 euro :w .
dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:18:
en mocht ik voor intel gaan dan wil ik zeker geen asrock bord ze zijn niet slecht maar heb dan liever asus of msi en bij asus zal dat toch snel de sabertooth zijn
Mag je me nu een link geven van een beetje recente site/review waarop staat dat Asrock slecht is en/of waarom je een sabertooth moederbord zou kopen..

Het gaat om de chipset en bouwkwaliteit van het moederbord, niet het leuke logo (Sabertooth).

Altijd zo leuk als mensen argumenten willen gebruiken die ze "Ooit gehoord" hebben. Asrock is al jaren een topmerk en brengt gewoon goede moederborden uit. Asus staat echter al tijden bekend om de problemen met non QVL RAM.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2012 23:21 ]

• dolbymaster
ja maar goed ik vind de prijzen van intel gewoon een stuk hoger liggen ik ben altijd amd gewoon maar ok piur voor de grap een intel systeem met een sabertooth bord indien mogelijk of msi als het maar lekker vol met aansluitinge zit de 2tb schijf even weg late heb namelijk van men vader 2x 1tb gekreven voor in men nieuwe systeem en die kaarten in dat linstje wil ik echt ik vind ze echt lelijk ik heb dan liever een oc versie van sapphire meschien ben ik kieskeurig maarja zo ben ik nu eenmaal :-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:23:
als het maar lekker vol met aansluitinge zit
En dit is nodig omdat?
de 2tb schijf even weg late heb namelijk van men vader 2x 1tb gekreven voor in men nieuwe systeem
Haal ik ook maar uit jouw lijstje 8)7 .
en die kaarten in dat linstje wil ik echt ik vind ze echt lelijk ik heb dan liever een oc versie van sapphire meschien ben ik kieskeurig maarja zo ben ik nu eenmaal :-)
Omdat dit uit gaat maken in een dichte behuizing?

Enneh: Zinnen beginnen en eindigen met respectievelijk een hoofdletter en punt. Verder zou ik je een spellingsfilter aanraden ;) .

Edit: En klagen over de prijzen van Intel, terwijl je zonodig een (overpriced) Sabertooth moederbord wilt hebben slaat natuurlijk nergens op |:( .

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2012 23:34 ]

• dolbymaster
Ik hou nogal van veel aansluitingen achter op en men haf heeft een window dus ik kan mooi in men kastje kijken ;-) dus ja maar een oc versie van sapphire zou dat ook een mooie combi zijn in crossfire?

• dolbymaster
Ik weet het maarja daarvoor vraag ik natuurlijk ook hulp ik doe dan wel ict opleiding maar mijn laatste zelf same gestelde pc komt uit 2008 en er is veel bij gekome waardoor het voor mij een stuk lastiger ook is geworden :'(

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kan ook al zijn deze wel minder krachtig.

Enneh:
D4NG3R schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:26:
Enneh: Zinnen beginnen en eindigen met respectievelijk een hoofdletter en punt. Verder zou ik je een spellingsfilter aanraden ;) .
Je reacties worden steeds minder leesbaar :S .

Edit: En als je wat nieuws te vermelden hebt Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif je reacties dan AUB. Je maakt constant dubbelposts.

Edit2 :

Owja, omdat een Sabertooth ook echt meer aansluitingen heeft als elk willekeurige andere bord:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/websites/global/products/wMYmwl5uuG2ml3jJ/overview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/Box/Z77%20Extreme4%28m%29.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2012 23:36 ]

• dolbymaster
Dit komt denk ik omdat ik nu op men telefoon zit. Kijk ik vraag natuurlijk ook maar om hulp/advies omdat ik enkel amd gewent ben tot op heden en door alle die nieuwe chipsets gewoon niet meer weet waar ik voor moet gaan, ik wil ook best de overstap maken naar asrock maar dan moet ik er zeker van zijn dat het gehele systeem toch 4 jaar mee gaat.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dolbymaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:41:
Dit komt denk ik omdat ik nu op men telefoon zit. Kijk ik vraag natuurlijk ook maar om hulp/advies omdat ik enkel amd gewent ben tot op heden en door alle die nieuwe chipsets gewoon niet meer weet waar ik voor moet gaan,
Maak je weinig zorgen hierom. Z77 + 3570K en die H100 kom je een heel eind qua OC'ing. IIG verder, en met betere performance als dat je bij AMD een CPU zou hebben gekocht.
ik wil ook best de overstap maken naar asrock maar dan moet ik er zeker van zijn dat het gehele systeem toch 4 jaar mee gaat.
Dit zal het bij elk merk wel gaan en daar ben je echt geen high-end moederbord voor nodig.

Sterker nog, ik heb hier een gamedoos voor oude games met windows 98, waarin een moederbord zit van Asrock uit de tijd dat ze nog ruk waren 8)7. Een dikke 9 jaar terug dus.

• dolbymaster
Haha ok, maar zou je eventueel nog eens zo'n lijstje kunne samen stellen eventueel bij cdromland of alternate
wil het toch bij een winkel kunnen halen en het liefst voor videokaarte msi sapphire evga of asus als het kan want dat vind ik toch wel de betere merken

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat mag je zelf gaan doen. Ik ben natuurlijk niet van plan om alles voor te kauwen ;) . Het basislijstje is er, als je dan toch andere componenten wilt nemen kan dat natuurlijk.

• dolbymaster
Ok ik zal morge eens gaan kijke her en der. ;-)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Even weg en dan gewoon geweldige vooruitgang geboekt door D4NG3R, met name de overtuigende woorden over Intel vs AMD ;) . Wil je een mooi game systeem voor 1300 euro (of minder) en met een H100, dan is dit wat ik je het meest zou aanraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 356,50€ 356,50
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 102,30€ 102,30
1Samsung 830 series 256GB€ 172,99€ 172,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 43,99€ 43,99
1Asus P8Z77-V€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,73

Uitleg:
-Videokaart: Een 7970 vanwege de 3GB VRAM die je nu misschien nog net niet nodig hebt met jouw resolutie , maar met de komst van bijvoorbeeld GTA V om maar iets te noemen toch wel erg handig. Dit was trouwens de best beoordeelde 7970 door Tweakers.net en ook kost deze relatief weinig bij Alternate, dus vandaar deze Club3D royalKing. Ook kun je hier later nog een tweede 7970 bij zetten, maar voor nu lijkt mij een enkele kaart een betere oplossing voor jouw gebruik en om later (over een jaartje oid) nog te kunnen upgraden.
-Koeler: Omdat je deze zelf wilt (groot gelijk).
-CPU: Omdat de i5 gewoon de beste game CPU is op het moment. Ook is deze lekker overclockbaar icm die H100.
-Voeding: Modulair, voor het gemak tijdens het inbouwen en dat ziet er uiteindelijk mooier uit meestal. XFX is gewoon een erg goed merk, redelijk stil, efficiënt, 5 jaar garantie en een stoere look. 750w om de mogelijkheid tot CFX in de toekomst open te houden.
-SSD: 256GB Samsung schijf, omdat deze gewoon een erg goede prijs/kwaliteit/grootte heeft. Geen verdere uitleg nodig lijkt me.
-Geheugen: Deze vanwege de beschikbaarheid bij Alternate en ook een beetje rekening gehouden met een zwarte look (gezien de H100).
-Moederbord: Omdat je aangaf (heel) veel aansluitingen te willen, graag van een merk als Asus, mogelijkheid voor CFX wilt hebben, (flink) wilt overclocken, etc. En dan kom ik al met al uit bij deze, alhoewel het natuurlijk makkelijk 30 euro goedkoper kan, met als gevolg dat je (slechts) een paar aansluitingen verliest.

Het hele pakket kost zo'n 1260 euro bij Alternate (inclusief verzending) en dus nog 40 euro over, om een leuk spelletje (BF premium?) te kopen :P .

Grillmeister

Pagina: 1