Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

commandline besturen van SMplayer (video netwerk sync)

Pagina: 1
Acties:

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Ik heb in mijn zoektocht naar een programma dat over een netwerk 2 videobestanden synchroon kan laten lopen aan elkaar smplayer gevonden. Dit is een windowsversie van het programma mplayer. Nu is er bij mplayer documentatie over wat ik wil doen te vinden, die staat hier:

http://www.mplayerhq.hu/DOCS/HTML/en/networksync.html

smplayer kan ik al een paar dingen laten doen via commandline in windows, dat is opstarten en opstarten als minigui, wat erop wijst dat het wel werkt. Wat me nog niet lukt is hem via commandline direct op te laten starten en een videobestand af te laten spelen. Bovenin het programma staat dit bestand, maar het afspelen start niet. Gewoon via bestand openen werkt dit wel.

Mijn uiteindelijke doel is dus om de regels

mplayer -udp-master -udp-ip 192.168.0.255 video1.mpg

en mplayer -udp-slave videoN.mpg

aan de praat te krijgen. Echter wie weet hoe ik kan verwijzen naar exact dat bestand, en hoe dit te laten openen?

Hopelijk heeft iemand antwoord op deze specifieke vraag. Als iemand makkelijkere oplossingen voor videosync over een netwerk weet hoor ik dat ook graag!

Gr.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in de installatiemap van SMplayer. Staat daar de Mplayer binary niet tussen? SMplayer is niets meer dan een schil om Mplayer heen, dus eventuele command line opties zal niet werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Snuurtje
daar staat wel gewoon een smplayer.exe, ben al enigzins verder. start smplayer video.mp4 werkt nu, doordat ik het bestand in c:/user/mijnnaam heb geplaatst. De command line

start smplayer -udp-master -udp-ip 192.168.178.31 video.mp4 start echter een smplayer op die verder geen video speelt. Niet helemaal zeker of dat de bedoeling is, maar na het draaien van
start smplayer -udp-slave video.mp4 op een andere pc gebeurd er daar verder ook niets. Heeft iemand misschien zin om dit ook eens te proberen, om te zien of het uberhaupt werkt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik zei, SMplayer is een schil om Mplayer heen. Command line opties werken niet die voor Mplayer bedoeld zijn. Je praat tegen een muur en daar achter zit iemand die 't moet horen. Door de muur hoort-ie 't niet.

Je hebt dus niet gedacht om naar de Mplayer website te gaan en dan te zoeken naar de Windows build, zoals je hier kan vinden?

Overigens heb je in \SMplayer\mplayer\ een bestand genaamd mplayer.exe.

Heb je echt moeite gedaan of ben je hier lui aan het wezen omdat je liever op 't strand zit met een biertje? Het heeft mij meer tijd gekost om dit te typen dan de informatie te vinden.

• Snuurtje
Nou dat soort conclusies hoef je niet meteen te gaan trekken. Gezien tal van andere commands wel werkten dacht ik dat het wel meeviel en dat smplayer gewoon de functies van mplayer had overgenomen. Ik heb ook om die reden niet ver gezocht naar mplayer, die overigens niet opstart, wilde eerst de mogelijkheden van die eerste uitzoeken. Ik vroeg of iemand anders het wil proberen omdat ik wel vaker netwerk gerelateerde dingen niet aan de praat krijg met poorten openen enzo. Dat was verder ook een vrijblijvende vraag. En nee ik heb er niet aan gedacht nog een andere windows build te zoeken van mplayer gezien google mij in eerste instantie vertelde dat smplayer het project was waarin mplayer voor windows gebruikers beschikbaar gemaakt is. Maar alsnog dankjewel ik ga eens die versie van jou proberen kijken of ik daar een stapje verder mee kom.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je goed had gekeken op de sites die je kreeg over SMplayer, inclusief de project pagina, had je kunnen zien dat het een front-end is voor Mplayer. Dit betekend over het algemeen dat het een schil is om een bepaalde applicatie en daarom niet alle functies zelf doet of door zal geven die de applicatie zelf wel ondersteund.

Je hebt overigens ook in Instellingen > Geavanceerd de mogelijkheid om extra argumenten naar mplayer te sturen.

Pagina: 1