Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fout tijdens W7 installatie (0x080070570)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb nu al 2 weken proberen een probleem willen oplossen wat nog steeds niet gelukt is.

Ik had een Sapphire Edge-HD3 Mini PC aan mijn zus gegeven aangezien ik deze gewonnen had en niet meteen kon gebruiken. Nu na 1 week kreeg ze de pc nietmeer opgestart.

Als foutmelding kon de pc niet booten. (0x000000e)

Ik heb dit probleem proberen om te lossen met een bootable usb waarop W7 staat.
Dan in het CMD command verschillende functie uitgevoerd. Heb de disk (chkdsk) en gaf verschillende fouten aan. Als deze hersteld waren werkte de pc nog niet. Nu geeft hij de fout bootmgr ontbreekt.

Nu heb de de hdd uit de mini pc gehaald en deze geformateerd met Killdisk. Omdat killdisk op een of andere manier niet werkte op de bootable usb. Dan heb ik de hdd er terug ingestoken.

Ik probeerde dan vervolgens w7 te installeren maar gaf fouten dat hij de drivers niet kon vinden. Dit probleem heb ik opgelost door de usb op USB2 ipv USB3 poort aan te sluiten.

Nu geeft hij tijdens het uitpakken van de files (tijdens de installatie dus) een andere fout weer.
(0x080070570)

Kan iemand mij helpen? Ik heb echt hard gezocht om deze pc te maken maar het is me niet gelukt.

Sander

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je de HDD meteen getest op fouten toevallig toen je hem uit het systeem had? Heb je de mogelijkheid om een nieuw usb installatiemedium te maken? Hoe heb je die gemaakt trouwens? Met het toolje van Microsoft zelf?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met meerdere manieren geprobeerd. Via CMD en via de tool van Windows.

Ik denk er aan om gewoon de HDD eruit te halen deze in mijn desktop te steken. Dan daarop W7 installeren. Zo heb ik geen geknoei met de USB. Dan deze er terug uit te halen en in de mini pc te steken.

Nu vraag ik me af, zou dit werken?

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Hmmm, dat klinkt niet als de meest optimale manier om Windows te installeren - het zóu kunnen werken maar het klinkt meer alsof er een onderliggend probleem is. Als ik jouw was zou ik de harde schijf en het geheugen op fouten controleren.
Voor de harde schijf dien je een tool van de desbetreffende fabrikant van de hard disk te gebruiken, voor het geheugen kun je Memtest gebruiken (en zo'n 12 uur laten runnen). Het probleem hoeft niet perse in een van beide onderdelen te zitten maar als het wel zo is kun je blijven proberen tot je een ons weegt maar kom je er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb dus gewoon de hdd eruit gehaald, deze in mijn dekstop gestoken. Daarom dan W7 geinstalleerd en dan trg in mijn mini pc gestoken. En alles werkte terug. Toch bedankt! :)