Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vreemde BSODs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik sta nu voor een groots raadsel. De laptop van mijn broertje is sinds kort raar aan het doen. Ik krijg BSODs, die verschijnen als ik de ctrl toets indruk. Waarom de ctrl toets dit de BSOD activeert is mij een raadsel en daarom vraag ik jullie hulp!

Het betreft een:

MSI u100, met 2 GB ram en een 1,6 GHz Atom processor

Windows XP

BSOD code is 0x0000000A

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik vraag me heel erg af wat dit kan zijn, voordat ik hele gekke dingen ga doen. Over het algemeen hou ik er niet zo van om laptops open te maken, dus ik zou graag willen weten wat dit vreemde probleem veroorzaakt voordat ik iets ga doen.

Bij voorbaat dank,
Ego_Draconis

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat heef je eigen zoektocht opgeleverd ? Want als je dit in google ramt, krijg je een heel goed idee waaron je het moet zoeken.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 20:41
Dit Stop-foutbericht treedt meestal op tijdens de installatie als in de kernel-modus is geprobeerd op een te hoog proces-IRQL (internal request level) wisselbaar geheugen aan te spreken. Deze fout treedt over het algemeen op wanneer er een onjuist geheugenadres wordt gebruikt door een stuurprogramma. Andere mogelijke oorzaken van deze fout zijn een incompatibel stuurprogramma, een algemeen hardwareprobleem en incompatibele software.

aldus google -> microsoft. Ik zou alle drivers even nalopen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als ik zoek zie ik gauw genoeg voorbijkomen: Stop 0xA messages can also be the sign of failing hardware
Ik zou m'n geheugen eens flink testen! Memtest zeker 12 uur laten draaien, zou ik mee beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom wordt dit getriggerd als ik de ctrl toets indrukt? Ik snap die link niet helemaal tussen de drivers, falend werkgeheugen en het indrukken van de ctrl toets.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:32:
Maar waarom wordt dit getriggerd als ik de ctrl toets indrukt? Ik snap die link niet helemaal tussen de drivers, falend werkgeheugen en het indrukken van de ctrl toets.
Met falend geheugen kan je de meest fraaie problemen tegen komen die compleet niet logisch lijken

iRacing Profiel

Pagina: 1