problemen nadat ik nieuwe batterij in de moederbord zit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een probleem

ik heb sinds 2 dagen een nieuwe batterijtje in me moederbord gedaan precies de zelfde nummer als wat er op de andere batterijtje stond dus cr2032

ook zat mijn geheugen bankje er niet goed in toen ik wilde kijken wat er op dat bankje stond , toen plaatste ik heb trug maar blijkbaar niet goed genoeg .

toen had ik hem aangezet en had geen beeld meer .
toen zag ik dus dat die bankje scheef zat .

die weer recht erin gezet en toen deed alles weer .

maar nu bij opstarten heb ik soms geen beeld meer , ligt dat nu aan mijn bios instellingen of is mijn ddr3 bankje kapot omdat die er niet goed in zat ?

heb nu wel gewoon weer beeld maar soms bij opstarten doet die dus niks dan knippert de lampje van me monitor alleen ..

hoor het wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet die module (niet bankje!) eens in een ander slot, en kijk of dat uitmaakt.

Stel verder je bios even goed in, als de batterij eruit is geweest, dan zal hij sowieso gereset zijn, dus even de settings zetten zoals ze waren moet je dan sowieso doen (tenzij je alles op default had staan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
ik heb een probleem
Je, je hebt een probleem inderdaad. Gebruik eens hoofdletters, interpunctie en normaal Nederlands.
'me moederbord'? Je bedoelt hier 'mijn moederbord' je gebruikt een aanwijzend voornaamwoord, geen bezittelijk voornaamwoord.

trug plaatsen?
die bankje?

Plaats daarnaast eens een lijst met je componenten en wat je zelf al hebt gedaan of opgezocht om je probeleem op te lossen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

HELP IK HEB EEN PROBLEEM HELP HELP
Met zo'n dingen zijn we dus niks.

Probeer eens in normaal Nederlands uit te leggen:
- Wat je precies hebt gedaan
- Wat je systeemspecs zijn (wélk moederbord, CPU, Grafische kaart, ...)

En dàn kunnen we je misschien helpen ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja nederlands is moeilijk als je een tukker bent !!

heb het maar effe aangepast ,want mijn tekst was ook niet erg gepast ..

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Wellicht is het helaas niet heel aardig gebracht, maar de strekking is vooral: Hoe duidelijker en specifieker je dingen omschrijft hoe beter wij ook advies/hulp kunnen geven.

Begin bijvoorbeeld eens met de exacte componenten opnoemen waar het om gaat. Dus welke hardware zit er in je computer?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Heb je toevallig tijdens het verwisselen de nieuwe batterij verkeerd beetgepakt, dus op de platte kanten. Als ik me niet vergis kun je zo een nieuwe knoopcel ontladen en ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dus heb gedaan is niet veel .

1: nieuwe batterij erin geplaatst.
2: wilde even kijken wat er op MIJN geheugen plaatje/bankje hoe je het ook noemt stond.

toen ik dus de pc weer wilde aanzetten ,had ik totaal geen beeld meer , en ik keek toen in me computer en zag dat die geheugen bankje scheef erin zat , heb dus de computer onmiddelijk uitgedrukt , en die geheugen bankje er weer recht in gedrukt , en toen had ik weer beeld .

maar nu heb ik dus het probleem dat mijn computer beeld niet meer doet , zie dus niks meer en de lampje van de scherm knippert , met andere woorden computer staat uit wat niet zo is .

ik heb een .
-asrock 890fx deluxe 3 moederbord
-videokaart is een geforce gtx 560
-amd phenon II x4 955

en hoe het stond in mijn bios dat weet ik niet , dus ja verder weet ik ook niet wat ik moet zeggen of doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niet wat je bedoeld met verkeerd beet pakken , heb um op de goede manier in de moederbord gedaan .
morerevs schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:06:
Heb je toevallig tijdens het verwisselen de nieuwe batterij verkeerd beetgepakt, dus op de platte kanten. Als ik me niet vergis kun je zo een nieuwe knoopcel ontladen en ben je weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:19:
weet niet wat je bedoeld met verkeerd beet pakken , heb um op de goede manier in de moederbord gedaan .
[...]
Verkeerd beetpakken bedoel ik mee dat je de plus en min kant (platte kanten) kortsluit met je vingers waardoor je de batterij leegtrekt. Mij is altijd geleerd dat je een knoopcel alleen bij de randen mag beetpakken anders is ie gelijk weer leeg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Controleer je bios instellingen.

Probeer eens met 1 geheugenmodule, daarna met de andere proberen.
Kijk in je handleiding waar je deze moet plaatsen als je 1 geheugen gebruikt.

Videokaart in andere pc proberen.

Voor als je het nog niet weet, hoe de pc te ontladen van stroom voordat je eraan begint te werken,
trek stroomkabel los,
start de pc, houd knop 5 seconde vast(liefst langer),
polsbandje gebruiken, dit aan je pc bevestigen,
zelf niet op sokken of blote voeten, je laat je zelf snel op.
Bij geen gebruik van polsbandje, pak de kast vast, daarna pas ondedelen.
Nooit stofzuiger gebruiken, deze zijn niet geaard, en zelfs kunstof stang geleid stroom.

[ Voor 69% gewijzigd door jan99999 op 02-08-2012 13:46 ]

Pagina: 1