Voor mijn vriendin ben ik momenteel een nieuwe telefoon aan het uitzoeken. Na de nodige research heb ik de keuze uit twee toestellen die nagenoeg gelijk aan elkaar zijn: de galaxy W en de Galaxy Ace 2, beide van Samsing. Het enige significante verschil tussen deze twee toestellen zijn de SOC's.
de W heeft een Qualcomm MSM8255T Snapdragon single core 1.4 GHz Scorpion.
De Ace 2 heeft een NovaThor U8500 Dual-core 800 MHz
Op zich zou ik eerder voor een dual-core kiezen (meestal wat sneller bij multitasking en energie zuiniger in standby), maar helaas is de NovaThor in de Ace 2 geklokt op slechts 800 MHz. Hierdoor zie ik het verschil met de Snapdragon uit de W minimaliseren. Helaas kan ik geen benchmarks van beide chips vinden. Mijn vraag is daarom: welke van deze twee SOC's presteert het beste?
de W heeft een Qualcomm MSM8255T Snapdragon single core 1.4 GHz Scorpion.
De Ace 2 heeft een NovaThor U8500 Dual-core 800 MHz
Op zich zou ik eerder voor een dual-core kiezen (meestal wat sneller bij multitasking en energie zuiniger in standby), maar helaas is de NovaThor in de Ace 2 geklokt op slechts 800 MHz. Hierdoor zie ik het verschil met de Snapdragon uit de W minimaliseren. Helaas kan ik geen benchmarks van beide chips vinden. Mijn vraag is daarom: welke van deze twee SOC's presteert het beste?