Netwerk instabiel

Pagina: 1
Acties:

• keisers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05-2025
Beste mensen,

Ik heb getracht om het bereik van mijn draadloze netwerk te vergroten. ik heb nog enkele oude draadloze modems liggen. hier van heb er een als router aangesloten op mijn upc box.

Dit werkt allemaal prima voor 5 minuten, maar vervolgens valt mijn hele dsl verbinding weg. Als rede geeft mijn modem dat ik te veel apparaten heb aangesloten. (op de kabel: 1 pc, de desbetreffende router, via wireless 1 laptop en af en toe wat telefoons).

Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Ik heb al geprobeerd om verschillende frequenties in te stellen, ik dacht dat de 2 draadloze verbindingen elkaar misschien zouden storen

(ik heb overigens al verschillende routers geprobeerd)

[ Voor 10% gewijzigd door keisers op 01-08-2012 15:10 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:45

RvL

OK, hiervoor is toch echt wat meer informatie nodig.
- Welke UPC box heb je?
- Welke routers heb je
- Hoe heb je deze routers aangesloten?
- Heb je nog iets aangepast in de instelling van een van beide apparaten (UPC box, router)?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je haalt nogal wat door elkaar:
modem/router
draadloos/upc(kabel)/adsl

Wát heb je nou ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

keisers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:08:
Dit werkt allemaal prima voor 5 minuten, maar vervolgens valt mijn hele dsl verbinding weg. Als reden geeft mijn modem dat ik te veel apparaten heb aangesloten. (op de kabel: 1 pc, de desbetreffende router, via wireless 1 laptop en af en toe wat telefoons).
Waar lees je deze reden? Is dit de letterlijke weergave, heb je een screenshot met deze melding?

Verwijderd

Heb je de apparaten echt als router ingesteld? Of gewoon als WIFI-AP? Dus zonder NAT en routing.

• keisers
Sorry voor de onduidelijkheid, ik heb even een plaatje gemaakt (amateuristisch)

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/3928/internets.png

Het signaal komt via Upc binnen, vervolgens heb ik 1 pc aangesloten en 1 router via gewone internet kabels.

Ik heb niks verandert in de instellingen, kunnen beide apparaten omgezet worden op een andere stand? ze zijn vroeger gebruikt als modem en router in een geloof ik.

Als ik mijn laptop met een kabel aansluit kom ik niet meer op de normale manier 'in' de routers (speedtouch: 10.0.0.138 etc)

[ Voor 8% gewijzigd door keisers op 01-08-2012 16:27 ]

• RvL

RvL

Wat je nu hebt gedaan is een router achter een router geplaatst. Aangezien je geen instellingen hebt aangepast zijn ze zeer waarschijnlijk beide ook nog eens DHCP server (ze delen dus beide een IP adres uit aan computers). Dat bijt elkaar en niet zo'n beetje ook.

Daarnaast bereik je met deze opstelling niet wat je wil bereiken, namelijk een groter bereik van je WiFi.

Je moet je tweede router als Access Point instellen. Hoe dat kan is hier op het forum ergens te vinden. Ik heb de link zo snel niet voorhanden. Maar dan nog ga je, als je het WiFi van EPC3925 ook blijft gebruiken, twee verschillende WiFi's aanleggen. Of dat handig is valt nog maar te betwijfelen.

Nu de dekens nog...

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 17:06
De DSL mdems die je hebt gebruikt hebben geen WAN poort, dus heb je ze in een LAN poort gestoken. Dat kan wel, maar dan moeten er eerst een paar instellingen goed gezet worden.

Zet en modem aan zonder enige netwerkkabel erin, steek hierna bekabeld een PC/laptop erin. Deze zal nu een IP adres uit de modem krijgen waardoor je op de configuratie van de modem kan inloggen.

Log in op de modem en doe het volgende:
1. Geef je modem een IP in de range van je UPC interne netwerk (192.168.x.y) waarbij je niet hetzelfde neemt als de UPC modem en niet in de DHCP range van de UPC modem gaat zitten. Hierdoor kun je later nog inloggen als dat nodig is.
2. Zet de DHCP server in de DSL modem uit. de UPC modem is de enige die IP adressen mag uitdelen.
3. Stel je draadloze netwerk in op dezelfde settings (SSID, passphrase, WPA) als de UPC modem, kies alleen een andre kanaal.

Herstart je DSL modem en plug hem in de UPC modem. Alles zou nu moeten werken

geheelonthouder met geheugenverlies

• RvL

RvL

Je hebt dan nog steeds NAT achter NAT. Het openzetten van poorten wordt daardoor een heel stuk lastiger. Het heeft dan ook de sterkere voorkeur om, naast wat TallManNL beschrijft, ook zoveel mogelijk router-functies van je eigen modem/router uit te schakelen. Denk hierbij aan de firewall, UPnP, QOS en dergelijke.

Je wil je eigen router dus eigenlijk zo dom mogelijk maken.

edit:
Dit topic op het Chelloo forum legt hij wat uitgebreider uit. Het is weliswaar geschreven o.b.v. een Thomson modem/router van UPC, maar daar kun je ook EPC3925 lezen ;)

Geen onzin praten, maar eerst nadenken.

[ Voor 27% gewijzigd door RvL op 03-08-2012 08:22 ]

Nu de dekens nog...

• keisers
bedankt voor alle reactie's ik kan weer even vooruit!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
RvL schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:39:
Je hebt dan nog steeds NAT achter NAT. Het openzetten van poorten wordt daardoor een heel stuk lastiger. Het heeft dan ook de sterkere voorkeur om, naast wat TallManNL beschrijft, ook zoveel mogelijk router-functies van je eigen modem/router uit te schakelen. Denk hierbij aan de firewall, UPnP, QOS en dergelijke.

Je wil je eigen router dus eigenlijk zo dom mogelijk maken.

edit:
Dit topic op het Chelloo forum legt hij wat uitgebreider uit. Het is weliswaar geschreven o.b.v. een Thomson modem/router van UPC, maar daar kun je ook EPC3925 lezen ;)
Als de topic starter de instructies volgt van TallManNL is er helemaal geen dubbele NAT maar stel je de overige modem/router in als Access Point. In de EPC3925 moet niets worden aangepast (eventueel de DHCP range).

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-08-2012 18:15 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als aanvulling op het prima stappenplan van TallManNL:

4. Controleer met behulp van bijv InSSIDer of je gekozen wifi kanalen een verstandige keuze waren. Pas eventueel de kanalen aan.

Abort, Retry, Quake ???

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 17:06
Petervanakelyen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:09:
[...]

Als de topic starter de instructies volgt van TallManNL is er helemaal geen dubbele NAT maar stel je de overige modem/router in als Access Point. In de EPC3925 moet niets worden aangepast (eventueel de DHCP range).
Klopt, ik had van beide DSL modems ook al gezien dat er geen Ethernet WAN aanwezig was derhalve weinig aandacht aan welke poorten besteed, het is toch allemaal LAN op die DSL modems :)
aZuL2001 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:10:
Als aanvulling op het prima stappenplan van TallManNL:

4. Controleer met behulp van bijv InSSIDer of je gekozen wifi kanalen een verstandige keuze waren. Pas eventueel de kanalen aan.
Goede aanvulling, helemaal niet aan gedacht.

TS, pak dan wel of kanaal 1, 6 of 11. Deze zijn de enige 3 die volledig vrij van elkaar opereren. Dus als je UPC modem op 6 staat zet je de DSL modem op 1 of 11. Bij alle andere kanalen ga je in je eigen signaal zitten storen.

[ Voor 37% gewijzigd door TallManNL op 02-08-2012 23:05 ]

geheelonthouder met geheugenverlies

Pagina: 1