nieuwe onderdelen voor pc

Pagina: 1
Acties:

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 15:10
Hallo,

Wil wat onderdelen kopen voor nieuwe pc, heb momenteel volgende config staan

Intel Q6600 draait op 3,2
Asus P5q SE
OCZ 4GB DDR2
OCZ Vendetta CPU Cooler
PSU 520W CoolerMaster
Sapphire 4890 1gb

nu zou ik volgende stukken willen kopen

Intel 2500k of 3570K (twijfelgeval)
Asrock Z77 Extreme 4
Corsair Vengeance DDR3 1600 8GB
Scythe Mugen CPU Cooler
Sapphire Radeon HD 7850 OC

De voeding zou ik behouden (indien krachtig genoeg), voorlopig nog geen xfire, zou wel een SSD toevoegen, een Crucial M4 128Gb.

Nu is mijn vraag of ik veel prestatiewinst ga hebben en vooral merken, is het intressant alles te veranderen of ben ik beter dat ik gewoon nieuwe grafische kaart koop en ssd toevoeg, wil de nieuwste games kunnen spelen en ik weet dat ik nu met een mainboard zit met 1 PCIe 16x slot dat 2.0 is en geen 3.0, weet niet dat dit veel gaat uitmaken. Zou cpu terug willen overklokken.

Graag jullie advies

alvast bedankt.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:10
Wat wil je er specifiek mee doen? Alleen gamen? Want als je niet wil overclocken, is je CPU overkill en kan je hier op bezuinigen. Wat bedoel je met een cpu terug willen overclocken? Je wil hem langzamer laten draaien dan de fabrieksinstellingen? :S
De Q6600 is best nog een aardige cpu, en het geheugen is ook nog goed. Maar als je alles op ultra high wil spelen heb je wel een nieuw systeem nodig ja.
PCI 2.0 en 3.0 is nu nog niet zo interessant, dus hier hoef je niet in te investeren.
Je voeding is goed genoeg, maar niet voor crossfire. Dus als je een 2e kaart erbij gaat kopen, heb je ook een nieuwe voeding nodig.
Kortom: Als je alleen de nieuwste games wil spelen, zou ik alleen nieuwe videokaart + evt SSD doen. Kijk of dit lekker werkt. Dan kan je later altijd nog uitbreiden met nieuw mobo + cpu + koeler.
Wat CPU betreft: Ik zou altijd voor de 3570k gaan, en niet de 2500k. Sandy bridge is voor de meer fanatieke overclocker (5000 ghz en hoger), ivy bridge is per multiplier gewoon iets sneller en krijg je met een mugen koeler makkelijker tot 4500 mhz.