• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allen,

Ik ben thuis bezig met het opzetten van een servertje, echter loop ik nu tegen een probleem aan. Ik heb tot op heden nog een particuliere UPC "fiber" verbinding met 25/1 mbs. Werkt allemaal prima, echter op 1 ding na.

Er is iets wat alles blokkeerd qua poorten. Ik heb het al rechtstreeks geprobeerd op het Arris T602g modem van UPC, maar ook hier staat alles dicht.

Ik gebruik een Mac met OSX 10.7.4 erop waarin de firewall etc. ook uit staat.

De poort tests heb ik uit gevoerd met de port sniffer: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Op elke poort (zelfs poort 80) krijg ik de melding dat de poort gesloten is.

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie of dat er vanuit UPC iets niet kuis is. Wie kan zo zien wat ik fout doe of wat ik moet ondernemen richting UPC?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:53
Het is mij niet duidelijk hoe je netwerk in elkaar steekt. Dat Arris ding, dat is een alles-in-een modem/router, of heb je nog een extra router of zo er in? Netwerk plaatje misschien?

Heb je met portforwarding poort 80 naar je server gezet, juiste IP adres en zo?

• martijnsnoek
Mijn netwerk configuratie is als volgt:

Arris Modem (geen router oid in deze modem)
Airport Extreme (router + firewall in deze)
poort 1 -> 3Comm 24 poort managed switch -> Xserve + Xraid + 2x Powermac g5
poort 2 -> 3Comm 16 poort managed switch -> Dell poweredge 1850
poort 3 -> Mac Pro
poort 4 -> Wlan Macbook pro + diverse andere windows laptops, iphone, samsungs etc.

Met de test heb ik het volgende gedaan:

De Airport is open gezet voor poort 80 en poort 25 op het ip 192.168.1.254. De Xserve draait al een website via mijn inside ip is deze al benaderbaar (192.168.1.254)

Mijn Xserve heeft de adressen 253 en 254.

Tijdens de test heb ik voor de zekerheid, alle devices uit het netwerk gesloten, op mijn xserve en macbook pro na.
Helaas krijg ik via deze weg op geen enkele mogelijke manier het voor elkaar om over mijn outside ip mijn website terug te vinden.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door martijnsnoek op 01-08-2012 20:26 ]

• vanaalten
Heb je het alleen via je externe adres geprobeerd vanaf thuis (dus vanaf je interne netwerk), of heb je ook getest van buiten je eigen netwerk?

D'r zijn nog wel eens routers die wat moeite hebben met NAT loopback - je stuurt een datarequest naar buiten, en die request komt weer terug naar binnen, en dat is verwarrend.

• martijnsnoek
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:48:
Heb je het alleen via je externe adres geprobeerd vanaf thuis (dus vanaf je interne netwerk), of heb je ook getest van buiten je eigen netwerk?

D'r zijn nog wel eens routers die wat moeite hebben met NAT loopback - je stuurt een datarequest naar buiten, en die request komt weer terug naar binnen, en dat is verwarrend.
Ik heb het ook vanaf mijn iphone getest via 3G. Dat zou dit probleem moeten omzeilen lijkt mij. Ik weet dit nog van vroeger dat er in windows xp ook altijd moeite was met het hosts bestand op het moment dat je in je interne netwerk de weergave van je outside ip wilde weergeven. Maar dan praten we echt over 10 jaar geleden dat ik hier iets mee heb gedaan.

• vanaalten
Hmm, dan blijft - lijkt mij - enkel de router als verdachte over. Kan je die misschien uitsluiten, desnoods met een el-cheapo ding van een paar tientjes?

• martijnsnoek
vanaalten schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:33:
Hmm, dan blijft - lijkt mij - enkel de router als verdachte over. Kan je die misschien uitsluiten, desnoods met een el-cheapo ding van een paar tientjes?
Ik heb nog wel wat Fritzboxen 7170 en 7340 liggen. Ik ga het daar wel eens even mee proberen. Ik laat de uitkomst weten

• martijnsnoek
martijnsnoek schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:40:
[...]

Ik heb nog wel wat Fritzboxen 7170 en 7340 liggen. Ik ga het daar wel eens even mee proberen. Ik laat de uitkomst weten
Probleem gevonden!! Hoe lullig en stom het ook klinkt, ik heb de zelfde port forwarding rule nogmaals aangemaakt in de Airport, en nu werkt het wel! Gisteren ook meermaals opnieuw aangemaakt, en mocht niet baten.

Anyway het is opgelost en het werkt nu, dus ik kan weer verder!

Bedankt voor de troubleshoot

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:06
Het klinkt misschien idioot, maar als je een portforwardingregel aanmaakt, dan heb je een vinkje bij de regel staan (iig in het nieuwste configuratieprogramma). Als dat vinkje uit staat, dan treedt de regel niet in werking. Als je de volgende keer zo'n probleem hebt kan je het vinkje even controleren (als je dat nog niet wist).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1