Hoe snel kun je een website in de lucht krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-01 23:21
Met iemand anders had ik een discussie inzake een website opzetten en hoe snel dat zou moeten kunnen.

Stel: vandaag gebeurd er iets en je wilt bv www.bijlmerramp.nl in de lucht hebben.
dan moet je wat zaken regelen:

* domainhosting
Er zijn diverse domain hosting providers en er zijn er die inmiddels de registratie vol automagisch doen, zodat je 1 minuut later een domain hebt.

* webhosting
Diverse providers bieden je de mogelijkheid snel iets met Wordpress in de lucht te brengen.
Voor de vormgeving gebruik je een template dat je gereed had liggen
en met de content is het dan nog even behelpen maar je kunt dan aan de slag.

* DNS hosting
Je gebruikt de DNS-server van je domainprovider en dan resteert de DNS-settings.
Een mutatie van je DNS-settings kan normaal 24 uur duren.
Als je in je DNS-server de TTL-parameters kunt wijzigen (volgens mij kan dat niet bij elke provider) dan kan dit korter.

Maar hoe zit de snelheid van DNS-settings beschikbaarheid bij een nieuw domain ?
Dan worden er geen oude DNS-settings gevonden
en wordt dan verder gezocht tot de nieuwe registratie wordt gevonden ?
of duurt dit ook 24 uur ?

Kan iemand hier iets zinnigs over vertellen ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn genoeg 'grote' providers die dit allemaal 1x kunnen regelen, dan is het enkel afhankelijk hoe snel de DNS gegevens bij de bezoeker wordt bijgewerkt (grote internetproviders doen dit elke 15 min ofzo?), kan je in theorie alles al binnen een uur hebben draaien. Die 24 uur is in principe maximum, niet de 'standaard' tijd voor een DNS mutatie.

Godaddy bijvoorbeeld kan je alles in 1x regelen, ik zit zelf bij Xs4all en binnen het uur was mijn site/domein/email volledig draaiend, die ook diverse sitebuilder tools hebben (je wordt in queue gezet, meestal 10-15 minuten).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-08-2012 10:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.