Mobiel internet (gratis/betaald hotspot of ?) voor laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil af en toe internet buitenshuis beschikbaar hebben op mn laptop (mailen, adres opzoeken e.d.) Wat is volgens jullie de beste (goedkoop en handig) manier om met je laptop met alleen wifi te verbinden met internet?

Ik heb een paar opties bekeken:
  • Betaald (Boingo, KPN, Skype WiFi, anderen??), deze zijn behoorlijk duur volgens mij (±10 euro per uur), onhandig om te betalen en lang niet overal beschikbaar
  • Gratis (cafe's, sommige winkels), beschikbaar op redelijk veel punten (toch?), maar je moet zoeken waar deze te vinden zijn, WiFi-Finder zoek-apps zijn incompleet voor zover ik heb gezien
  • Tethering (als je een Android phone hebt), ik heb een iphone, maar volgens mij zijn unlimited data mobiele abo's steeds zeldzamer...
  • Dongle van een provider (KPN: 20euro/mnd voor 500MB), is makkelijk maar duur en je gebruikt niet altijd alles of soms juist meer...
  • Andere opties??
Ben benieuwd naar jullie mening. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:56
Tethering werkt ook op een iPhone (collega gebruikt het hier dagelijks), dus dat hoeft geen obstakel te zijn.

Persoonlijk is tethering mijn keuze, omdat je de zelfde data bundel kan delen op je mobiel als op je laptop. Enige nadeel is dat data bundels tegenwoordig een behoorlijk vermogen kosten. Daarom zul je ook goed na moeten te gaan hoeveel data je denkt te verstoken.

Uitenraard wanneer gratis hotspots beschikbaar zijn is de keuze makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Indien je UPC hebt:
http://www.upc.nl/internet/mobiel-internet/
Vanaf 0 euro per maand, gratis 50MB :+ als je alles-in-1 klant bent.

Alleen wat je ook kiest, houdt er wel rekening mee dat wanneer je je laptop gebruikt, voordat je uberhaupt je browser/email client hebt opgestart je misschien al 5MB hebt verbruikt. (Windows Updates, antivirus, applicatie update checks etc)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
bliep sim kaartje nemen icm een dongle? betaal je alleen als je het gebruikt door een sms te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de suggesties, ik had verwacht dat meer mensen hiermee zouden zitten, maar volgens mij weten de meeste tweakers wel online te komen in 2012 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Hier zitten meer tweakers mee.

Ik zelf ben vaak lange tijd weg van huis en neem bijna altijd een laptop (wifi, 3g mogelijk en tethering), een tablet (wifi), een smartphone (wifi, 3g en tethering) en een portable game console (wifi).

De smartphone is voorzien van een Simonly van Vodafone, welke 90 belminuten/sms heeft en 1 GB data, maar deze SO loopt t/m april 2013.
De smartphone is aan vervanging toe, dus zit al om me heen te kijken.
Op dit moment heb ik via mijn werkgever onbeperkt toegang tot KPN hotspots, maar dit gaat waarschijnlijk maart 2013 ook vervallen voor mij.

Belangrijke keuzes zijn dus:
hoeveel data ga je gebruiken
waar ga je dit gebruiken
hoe lang zal je op dat moment er gebruik van maken

KPN hotspots zitten echt door het hele land heen, en je kan hier gratis gebruik van maken, als je bij bepaalde providers een internet verbinding afneemt.
Bijvoorbeeld bij Xs4all en KPN abonnementen zit dit inbegrepen.

Ik zelf zit dus te denken om volgend jaar een KPN mobiele abo te nemen, maar zit dan enkel nog met de vraag of je mag/kan tetheren.
Pagina: 1