Mobiele laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 10:40

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Topicstarter
Beste tweakers,

Aangezien het studiejaar er weer aan zit te komen wordt het tijd voor een (nieuwe) laptop. Uiteraard al enige tijd rond zitten speuren maar er zijn nog een aantal twijfelpuntjes, vandaar de post.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Afstuderen: word, grote excel bestanden en matlab. Niet het allergrootste geschut dus, maar het zou wel uitermate fijn zijn als het allemaal een beetje rap gaat. Gamen zal niet bijster veel worden gedaan en als het al gedaan wordt zal het red alert 2 / generals zijn... lekker oldskool. Daarnaast zal de laptop zeker buiten gebruikt worden dus een matscherm zou erg fijn zijn.
Wat mag je laptop gaan kosten?
rond de 700,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Het is niet voor niets een laptop natuurlijk, dus dit is in mijn ogen toch wel belangrijk. Laptops met een grootte boven de 15 inch heb ik nooit begrepen dus 13-15 is wel de range waarbinnen ik het zoek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Over acer alleen maar slechte verhalen gehoord, voor de rest geen afkeur/voorkeur.

Goed, een aantal laptops komen hier regelmatig langs...

De Asus N56 - een stukje boven mijn budget, verder wel een mooi apparaat. Al is hij me eigenlijk nog iets te zwaar.

Dell inspiron 15r SE - past (na kortingsbonnen trucjes) in het budget, maar tegenvallende verhalen gelezen over de accuduur en het uiterlijk vind ik persoonlijk niet om over naar huis te schrijven..

Sony Vaio S15 - nu tijdelijk met gratis battery sheet... niet de beste specs maar met studentenkorting wel binnen het budget (rond de 730 euro met minimale specs uitgekozen).

Zoals het er nu naar uitziet heeft de sony mijn voorkeur,.. echter.. ik vind het nog steeds een beste bak met geld. Ik weet dat je voor een echt puike laptop dit op zijn minst moet uitgeven maar volgens mij kunnen veel meer laptops mijn eisenpakket aan. Is het dan niet veel verstandiger een andere laptop uit te kiezen? Eentje die ook licht is en een goede accu heeft... ik zag bijvoorbeeld de Vostro 131 een aantal keer aangeraden worden?

Is het verschil in schermkwaliteit duidelijk te merken bij dagelijkse bezigheden?

Kortom, aangezien laptops allemaal vrij snel verouderen en mijn eisen niet erg zwaar zijn, voldoet een goedkopere laptop dan ook niet gewoon? Of is het verschil in kwaliteit dusdanig dat het de moeite waard is om fatsoenlijk te investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
een BTO een optie??
die vallen namelijk perfect naar jou eisen/wensen te configureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt elke keer aan met de vraag of BTO wellicht een optie is. Maar welke dan, en waarom is dat een betere keuze dan de modellen die in de topicstart staan? Overigens heeft BTO volgens mij helemaal niets in zijn prijssegment, dus ik vind het sowieso al een raar advies.

Ik raad in principe altijd aan, als het maar even kan, een laptop te nemen met een 1080p scherm. Je hebt precies de enige 3 laptops uitgekozen die met die criteria een keuze zijn. De inspiron is goedkoop, de N56 heeft meer features, zoals goede speakers, en de sony is erg licht en komt momenteel met gratis sheet batterij. Je samenvatting klopt aardig wat mij betreft.

Een kleinere notebook is leuk maar, een goed scherm is imo te veel om op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 10:40

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Topicstarter
Bij coolblue nu de volgende sony te koop...

volgens mij een 2e generatie i5 ipv 3e, daarnaast wel een videokaart en iets grotere harde schijf.

Daarnaast scheelt het 4/5 (!) weken wachttijd en krijg ik er twee jaar garantie bij....de extra batterij dan weer niet. Is dat het extra geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
ErnstMid schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:07:
Bij coolblue nu de volgende sony te koop...

volgens mij een 2e generatie i5 ipv 3e, daarnaast wel een videokaart en iets grotere harde schijf.

Daarnaast scheelt het 4/5 (!) weken wachttijd en krijg ik er twee jaar garantie bij....de extra batterij dan weer niet. Is dat het extra geld waard?
De GPU is een HD6470M... Een GPU die nauwelijks sterker is dan de meegeleverde HD3000 van een Sandy Bridge processor, volgens mij uit me hoofd gezegd is de HD4000 nog flink sneller dan de HD6470M... De S15 heeft een hoop verbeteringen ten opzichte van de Vaio SE... Namelijk de scharnieren die sterker zijn geworden, de verbeterde koeling die ervoor zorgt dat de laptops stiller en koeler blijft en de GPU zwaar kunt overklokken als je de GPU erbij zou nemen.

Dus dan blijft naar mijn idee de Vaio S15, met studentenkorting als het kan, zonder GPU de beste keuzen voor de topicstarter vanwege de flink betere gewicht en daardoor dus de mobiliteit (zo een beetje de enige echt eis die naar boven kwam). Tevens krijg je bij elke Sony 2 jaar garantie wat bij Sony helemaal niks waard is... Kut service... Gelukkig compenseert het kwaliteit een hoop.
hardwarejunk schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:21:
een BTO een optie??
die vallen namelijk perfect naar jou eisen/wensen te configureren!
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m3h5y9AxQR1r0gdzg.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 01-08-2012 10:16 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10