Adaptec 5805 + HDD's performantie

Pagina: 1
Acties:

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik lees veel over de ST3000DM001 en de WD30EFRX ( Red edition ), dat deze zeer geschikt zijn voor Server doeleinde.

Ik ga gebruik maken van de adaptec 5805, waarbij ik dus een van deze 2 schijven wil gaan gebruiken. Of nog andere natuurlijk. Ik vind alleen nergens performantie testen en dergelijke hierover.

Als ik hier ga kijken: Adaptec Compatibility List
Zie ik deze schijven er zelfs niet tussen staan.
Maar heb wel op andere forums gelezen dat dit perfect werkt. Nog mensen met enige ervaring?

Verwijderd

Je hebt TLER nodig en de WD Red serie heeft deze. Ook 1TB platters dus prima.

Bedenk wel dat het 5400rpm is, dus lage random IOps maar hoge sequential I/O. voor grote bestanden dus perfect. Wil je IOps dan moet je sowieso aan de SSD.

• Sven_Vdb
Waar kan je deze terug vinden? In de sheets van de WD schijf vind ik dit niet direct terug
De seagate schijven ondersteunen dit niet?

En support voor de WD schijven met de adaptec 5805 vind ik al helemaal niet. :(

Verwijderd

De Seagate schijf kan ik niet terugvinden, maar de WD Red serie is in principe specifiek voor TLER-support. Dus tussen de consumentenschijven (die geen TLER hebben) en enterprise schijven in.

Die hardware compatibility list is vaak verouderd. Maak je daar niet zo druk om. Als je via een web-shop bestelt, kun je als het niet werkt de schijven ook weer retourneren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 23:02 ]

• Sven_Vdb
Meestal moeten je schijven dan toch nog verpakt zijn en niet gebruikt?
Of heb ik het hier mis?

Verwijderd

Het gaat om een zichttermijn. Dus als je ze wilt kunnen retourneren omdat het bijvoorbeeld niet goed werkt of om andere technische redenen niet geschikt is, is dat een goede reden om van je zichttermijn gebruik te maken. Juist hiervoor heeft de wetgever regels bedacht zodat consumenten kunnen kijken of hun aankoop bevalt. Mocht je willen retourneren is wel noodzakelijk dat je zo voorzichtig mogelijk bent met het product zelf (de schijf) maar ook de verpakking eromheen (meestal niet veel bij HDD).

Webshops zullen het doorgaans niet leuk vinden om gebruikte spullen retour te krijgen, dus maak er alleen gebruik van als het echt moet.
Pagina: 1