Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hallo beste mensen.

Ik vroeg me af of het heel makkelijk is je scherm van je laptop te vervangen. Ik heb nu een nieuwe Lenovo Z580 en ben er erg tevreden mee. Ik vind alleen het scherm tegen vallen. Niet zozeer de resolutie, daar kan ik prima mee leven. Alleen de kleuren en kijkhoeken vallen vies tegen.
Het liefst heb ik dan ook een vervangend scherm die ook mat is.

Kan ik zomaar een anders scherm erin doen? Zijn die enigzins universeel? Of moet ik speciaal voor deze laptop een scherm hebben?
In dat geval is er niks specifieks voor deze laptop aangezien deze net nieuw is.

Ik twijfel nog of ik dezelfde resolutie houd (ook goedkoper en dan is alles wat beter te lezen onder bril en draaien games wat soepeler. Of als ik overtuigd raak door een laptop van een vriend van mij (zelfde grote maar dan wel 1080p dan graag een full hd scherm)

Op internet kan ik zo snel niks vinden (waarschijnlijk omdat die dus ook zo nieuw is)

Alvast bedankt,

[small]Edit: Of moet deze in een ander topic? :+[/small]

[ Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 31-07-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:19:
Ik twijfel nog of ik dezelfde resolutie houd (ook goedkoper en dan is alles wat beter te lezen onder bril en draaien games wat soepeler. Of als ik overtuigd raak door een laptop van een vriend van mij (zelfde grote maar dan wel 1080p dan graag een full hd scherm)
Laat je overtuigen. 768p is slecht. Niet alleen door de beperkte ruimte op het scherm. Maar ook doordat de kwaliteit simpelweg altijd slecht is.

Je kan het scherm vervangen door de meeste 900p schermen. Tegenwoodig besparen de meeste fabrikanten op de kabel naar het scherm toe. Officieel is het altijd 40 pins. Maar vaak zijn er maar 30 pins fysiek aanwezig. Goed voor de lagere resoluties, maar 1080p gaat niet werken. 900p werkt soms wel en soms niet. Dat kan je zien in het datasheet van het paneel. Te vinden via google.