Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare harde geluiden tijdens muziek luisteren

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Hallo,

Mijn vorige laptop gaf tijdens een beetje inspanning & muziek luisteren rare geluiden.
Dwars door de muziek heen hoor ik dan een keihard "BZZZZ'', vervolgens bleef deze vaak vasthangen & moest ik de laptop opnieuw opstarten.
Dat was eigenlijk de doorslaggevende reden om mijn nieuwe asus te kopen.
Maar wat blijkt nou, mijn asus doet hetzelfde?!
Het vastlopende heb ik hier dan nog niet meegemaakt, maar de keiharde hangerige ''BZZZ'' spontaan door mijn ipod oortjes/ externe speakers dus wel..
Iemand enige idee waar dit van zou kunnen komen?

//Het gaat hier dus om muziek die word geluisterd via de 3,5mm audioinput, weet eigenlijk niet of ik dit ook heb vanuit de laptopspeakers zelf.

Verwijderd

Geaard stopcontact?

Heeft verder niet veel met OM te maken. Schopje naar CSL; kijken wat de mods daar ervan vinden. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 22:38 ]

• Sjoerd611
Zover ik weet heb ik alleen op de badkamer een geaarde stopcontact, ik heb dus altijd ongeaarde stopcontacten tot mijn beschikking aangezien ik m'n laptop niet op de badkamer gebruik :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-11 23:37

M2M

medicijnman

Meestal hebben voedingen van laptops ook geen aardedraad. Enfin, weet je zeker dat het geen softwareissue is? mute alles behoudens het programma waarmee je luistert.

Daarnaast natuurlijk ook testen met de speakers. En de oortjes apart nog even testen op een ander apparaat.

-_-

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Toevalling de subwoofer of andere speaker tegen of dichtbij je pc staan?

• Sjoerd611
Het is trouwens niet alleen met muziek streamen, wanneer ik een (lichte) game speel & skype heb ik het zelfde probleem..

@mr.DJ95
Nee nog niet, maar was wel van plan om mijn subwoofer op m'n bureau te zetten aangezien ik mijn voeten bijna niet meer onder het bureau kon zetten (wegens de subwoofer) :P
Is dit schadelijk dan?!

@M2M
Softwareissue is meschien wel mogelijk, bij mijn vorige laptop is dit eigenlijk begonnen sinds ik skype installeerde bedenk ik me nu net!

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoerd611 op 31-07-2012 23:55 ]

• mr.DJ95
@sjoerd611 , het is zeker niet aan te raden. Is het muziek streamen of ook mp3tjes via een programma afspelen zoals vlc of itunes? en als je het geluid uit zet. wat gebeurt er dan?

• Sjoerd611
Wanneer ik geluid uit heb staan gebeurt het minder, mijn vorige laptop sloeg dan nog wel vast, maar het duurde veel langer voor dit gebeurde!

Deze laptop is nog niet vast geslagen, maar er gebeurt wel bijna hetzelfde, alles hangt even kort en er is een harde BZZ & daarna loopt het weer.
Bij mijn vorige laptop veranderde mijn muis tijdens de bzz in een laadicoon(bleef draaien) en het gebzz bleef ook door gaan, maar als ik dan mijn muis bewoog liep deze ook vast en moet ik de laptop herstarten..

• mr.DJ95
Stop er eens een andere Hdd is als het kan en installeer alles opnieuw zonder je geluid aan te zetten. lijkt mij namelijk de boosdoener. Voor de zekerheid even een Memtest 86+ draaien.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-11 23:37

M2M

medicijnman

Dit is een software issue, geen harddisk of hardware issue. Hoewel ik altijd voor memtest 86 ben :). Download de process explorer van sysinternals en bekijk eens wat er gebeurt als je computer " hangt", welk proces daarvoor verantwoordelijk is.

Dan ben je waarschijnlijk zo achter je probleem.

-_-

• Sjoerd611
Bedankt voor jullie adviezen!
Een andere hdd kan ik niet zo in m'n laptop zetten nee, maar de memtest en de process explorer ga ik zeker doen!

Maakt de memtest een logje of iets in die richting?

• Sjoerd611
Richt ik er verder geen schade of iets mee aan?
Die ''blauw/wit schermen'' zien er altijd zo dreigend uit :P

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:17
mr.DJ95 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:55:
Stop er eens een andere Hdd is als het kan en installeer alles opnieuw zonder je geluid aan te zetten. lijkt mij namelijk de boosdoener. Voor de zekerheid even een Memtest 86+ draaien.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Nergens voor nodig.
Zoals je hebt kunnen lezen heeft hij een compleet nieuwe laptop gekocht. Daarmee zijn alle hardware (behalve externe hardware) problemen uitgesloten omdat deze laptop precies hetzelfde doet.

Wat vervolgens overblijft zijn de volgende mogelijke oorzaken:
  • Software (software die je op zowel je oude als nieuwe laptop hebt gezet)
  • Koptelefoon/oordopjes (andere geprobeerd?)
Het stopcontact lijkt me stug, maar dit is te testen door je laptop een tijd alleen op accu te gebruiken (lees: stekker eruit).

[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 01-08-2012 00:13 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• mr.DJ95
Ik blijf het toch echt volhouden. Ik heb rare dingen zien gebeuren met HDD's. Hopelijk is het idd zo iets simpels als software. Misschien je spullen even bij famillie/vrienden testen , zo kan je dingen uitsluiten.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
wat voor laptop heb je??

toevallig een Dell XPS 17(of een ander XPS model??)

• Sjoerd611
Ik ben echter wel de twijfelen aan m'n hdd aangezien er op de doos stond 5400rpm hardeschijf, terwijl er volgens crystaldisk een 7200rpm hardeschijf in zit, deze is ook vrij duidelijk te horen & draait continu..

• mr.DJ95
hardwarejunk schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:14:
wat voor laptop heb je??

toevallig een Dell XPS 17(of een ander XPS model??)
"Maar wat blijkt nou, mijn asus doet hetzelfde?!"

• Sjoerd611
Ik heb de : ASUS A55VD-SX030V !

• Saeverix
mr.DJ95 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:13:
Ik blijf het toch echt volhouden. Ik heb rare dingen zien gebeuren met HDD's. Hopelijk is het idd zo iets simpels als software. Misschien je spullen even bij famillie/vrienden testen , zo kan je dingen uitsluiten.
Het zou wel erg toevallig zijn dat de nieuwe laptop dezelfde kapotte HDD heeft als de oude.
Dit kun je dus als mogelijkheid doorstrepen.

• mr.DJ95
een speaker(bass) kan een hardeschijf heel makkelijk onklaar/ buggy maken.

• w4v3g0d
mr.DJ95 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:15:
[...]

"Maar wat blijkt nou, mijn asus doet hetzelfde?!"
wtf is dat voor waardeloze reactie.

Een vriend van mij heeft het zelfde probleem bij z'n XPS 17.

Klopt het dat het ongeveer een halve seconde duurt dat het net lijkt alsof je muziek blijft hangen(loopt met ± 1/8 seconde)

@mr.Dj95 tegenwoordig is dat niet meer zo, harde schijven zijn zo goed beveiligd tegen schokken, stoten, trillingen dat dat praktisch onmogelijk is, en wel heel toevallig dat een vriend van mij het ook heeft met z'n XPS 17 waar toch een andere HDD in zit, sterker nog, een SSD

[ Voor 25% gewijzigd door w4v3g0d op 01-08-2012 00:20 ]

• Sjoerd611
hardwarejunk schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:18:
[...]

Een vriend van mij heeft het zelfde probleem bij z'n XPS 17.

Klopt het dat het ongeveer een halve seconde duurt dat het net lijkt alsof je muziek blijft hangen(loopt met ± 1/8 seconde)
''Klopt het dat het ongeveer een halve seconde duurt dat het net lijkt alsof je muziek blijft hangen(loopt met ± 1/8 seconde)''
dat is wel echt precies wat ik ook heb, heeft jou vriend de oorzaak al achterhaald? :P

• w4v3g0d
Oorzaak is niet achterhaald, ik heb even een dag met dat ding geklooid maar het lijkt wel alsof die geluids processor bugged ofzo.

Ik heb alle drivers geupdate, virusscanner er op los laten vreten.........niks.

Gebruik je toevallig WinAmp??

• Sjoerd611
WinAmp stond wel op mijn oude laptop geinstalleerd ja!
Mijn nieuwe laptop heeft dit echter nog niet & heeft hetzelfde probleem.
Alhoewel mn oude laptop wel echt moet worden herstart na zo'n ''hang''..

• w4v3g0d
oke, naja, als je WinAmp op je nieuwe laptop had gehad, had ik het deels kunnen uitsluiten ;)

Maar nog steeds raar dat hij bij jou laptop ook hanged.

Is het ook zo bij YT??

En btw: het gebeurt op heel erg random momenten en niet om de 5 minuten bijv. ?!

• Sjoerd611
Het gebeurt naar mijn idee meer wanneer de laptop het wat zwaarder krijgt, bijvoorbeeld firefox openen wanneer photoshop cs6 ook aanstaat.

• w4v3g0d
jaa dat is vrij normaal dat hij dan af en toe hanged.

maar gebeurt het ook wanneer je hem niet load?

• Sjoerd611
Ja, vooral als ik skype, dan heb ik echt random hang momenten..

• w4v3g0d
hmmm raar, ik ga binnenkort even naar die vriend van mij toe(hij is nu op vakantie :P )
als het goed is heeft hij ook op t.net een topic over het zelfde probleem geopend.

z'n tag is "feddet" (zonder de aanhalingstekens)

maar tegen die tijd zal ik nog eens gaan uitsluiten wat het nou precies is, volgens mij bugged die hardware gewoon op een rare manier.

wat zijn de specs van je laptop??

[ Voor 28% gewijzigd door w4v3g0d op 01-08-2012 01:16 ]

• mr.DJ95
hardwarejunk schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:18:
[...]

Jij vroeg of die een XPS had , ik quote een stukje uit de tekst van de ts.

ontopic: verder zie je ook geen rare knipperende lichtjes die kunnen duiden of een defect?
Post in iedergeval even al je test resultaten.

• Saeverix
Mensen, denken jullie werkelijk dat het probleem nog in de laptop zit? Denken jullie werkelijk dat de nieuwe laptop precies hetzelfde mankement heeft als de oude?

Kijk eens naar mij vorige posts en probeer dat eens, want daar heb je tot nu toe overheen gelezen denk ik.

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 22:12
Zoals Werner zegt.
Sjoerd611 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:34:
Zover ik weet heb ik alleen op de badkamer een geaarde stopcontact, ik heb dus altijd ongeaarde stopcontacten tot mijn beschikking aangezien ik m'n laptop niet op de badkamer gebruik :P
M2M schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:36:
Meestal hebben voedingen van laptops ook geen aardedraad.
...
Nu heb ik nooit een ASUS gehad, maar mijn HP laptops zijn zeker wel geaard.
Net twee weken geleden een gebroken kabel gerepareerd. De standaard HP plug, heeft 3 aders, stekker: buitenzijde huls, binnenzijde huls en een pennetje in het midden.
Daarbij wist ik dat hij geaard is, omdat de touchpad en het metaal van de usb-poorten mij wel eens statisch ontladen hebben (met een schok), wanneer ik met rubberzolen op een bepaalde bank had gezeten.

Er zijn wel laptops zonder randaarde, maar wanneer je laptopvoeding een stekker met randaarde heeft, kun je er op rekenen dat die ook doorgaat naar de laptop zelf. Computers in ongeaarde stopcontacten hebben de meest rare problemen. Ik ben niet bekend met de precieze risico's maar opgebouwde lading is niet iets waar een computer goed mee om kan gaan. Dus ik ben bang dat je je laptops wel eens zou kunnen beschadigen wanneer dit het geval is.

Dus zorg eerst voor een geaard stopcontact!
Je zou die zelf kunnen maken uit een oude contactdoos waarbij je de aarde draad aansluit op een waterleiding of blank metaal van een radiator of de leidingen van je cv. Deze worden normaal gesproken direct of indirect geaard. Hiervoor zijn zelfs speciaal daarvoor bedoelde klemmetjes te krijgen bij de bouwmarkt. (Worden gebruikt in badkamers, mocht je je scheer apparaat in de wasbak laten vallen.)

Wanneer je dit niet geloofd, test dan op zijn minst grondig of het probleem ook optreed wanneer je laptop zonder voeding (op de accu) gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door R-J_W op 01-08-2012 14:15 ]

• Sjoerd611
Ben er inmiddels achter gekomen dat ik dit op mijn vorige laptop alleen heb wanneer skype aan is.
Op mijn nieuwe start skype automatisch & blijft dit procces volgensmij ook lopen!
Ik heb trouwens het gevoel dat mijn oude acer laptop (intel pentium 4gb ram & windows 7) sneller is dan m'n nieuwe asus laptop (I7 3e generatie, 8gb ram & windows 7).
Waar zou dit ingodsnaam van komen :S

-
Het heeft volgensmij niks met geaarde & niet geaarde stopcontacten te maken, het is een soort lagg op laptop waardoor de muis ook even kort langzaam meebeweegt en het geluid dus keihard ''bzzz't''
Als ik mijn laptop vol opgeladen heb en deze gebruik gebeurt hetzelde..

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 22:12
Bedoel je met "vol opgeladen" dat je accu vol is en je hem nog steeds aan de netvoeding hebt hangen?
Zo ja:
Dat zegt toch niets over het wel of niet nodig hebben van die randaarde. Je pc is alleen vrij van netstroom als bij niet in het stopcontact zit en je de laptop dus op de accu hebt draaien. Dus om dat te testen zul je deze op de accu moeten gebruiken.

Verder lijken je verschijnselen op het bijna vastlopen van je pc, dit kan door hardware, driver en/of software problemen komen. En een mogelijk hardware probleem is dat er door lading opbouw rekenfouten gemaakt worden. Zoals ik al zei, pc's geven rare problemen wanneer de aarde niet goed is.

Zo nee:
Je zou skype tijdelijk kunnen verwijderen, en wanneer dit je problemen verhelpt, een oude versie van skype kunnen proberen.

• Sjoerd611
Zo'n beetje alles al geprobeerd, het komt gewoon echt random!
Geen flauw idee waar het nou vandaan komt..

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

Harrie

NederVlaming

Sjoerd611 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:34:
Ben er inmiddels achter gekomen dat ik dit op mijn vorige laptop alleen heb wanneer skype aan is.
Op mijn nieuwe start skype automatisch & blijft dit procces volgensmij ook lopen!
Ik heb trouwens het gevoel dat mijn oude acer laptop (intel pentium 4gb ram & windows 7) sneller is dan m'n nieuwe asus laptop (I7 3e generatie, 8gb ram & windows 7).
Waar zou dit ingodsnaam van komen :S

-
Het heeft volgensmij niks met geaarde & niet geaarde stopcontacten te maken, het is een soort lagg op laptop waardoor de muis ook even kort langzaam meebeweegt en het geluid dus keihard ''bzzz't''
Als ik mijn laptop vol opgeladen heb en deze gebruik gebeurt hetzelde..
Al eens geprobeerd skype af te sluiten dan? Of het process te killen via de task manager?

[ Voor 81% gewijzigd door Harrie op 05-08-2012 22:45 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelfde probleem gehad met een USB-geluidskaart en terug kunnen leiden naar het volgende:
Het terugklokken van de processor in idle-stand samen met een USB-driver. Doordat de processor terugklokte werden resources voor de hardware onderling niet goed verdeeld. Hoewel het afspelen van audio 0.0 inspanning kost voor een hedendaagse laptop moet een klein gedeelte van de processorcapaciteit hier voor ingezet worden. Als die niet gebeurt en andere processen krijgen voorrang hoor je vertraagt of krakend geluid.
Kijk eens naar je energieprofiel, zet die op highpower of iets dergelijks. Dit loste het probleem bij mij gedeeltelijk op, het probleem deed zich dan pas na een kwartier voor. Vervolgens ben ik door blijven zoeken en heb een drivercombinatie gevonden die werkte. De drivers die niet in alle gevallen samen wilde werken:
Chipsetdriver via ATI Catalist
AMD USB-filterdriver
Driver van geluidskaart

Bij jouw laptop zijn dat Chipsetdrivers van Intel en de Realtek(?) drivers voor de geluidkaart waar ik als eerste mee zou puzzelen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het wel een met een crashende video driver, die recovert in w7 vaak wel weer.

Iperf

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
Heb je op je nieuwe laptop ook skype geïnstalleerd? Je zegt dat je denkt dat het op je oude laptop begon na het installeren van skype. If yes dan skype verwijderen (met een goed verwijder programma zoals Revo Uninstaller oid) even rebooten en weer proberen.

Misschien dat skype ergens een audio service deelt met de afspeel software en dat een beetje botst soms?

edit: topic gaat best hard dus bovenstaande ook even proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 05-08-2012 23:06 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Als je twijfelt of het software of hardware is.... probeer een Linux live cd/usb.

Verder heb ik nog geen antwoord gezien of het ook gebeurt als je de laptop uitplugt en van de accu draait.

Of misschien heeft de microfoon er iets mee te maken.
http://community.skype.co...hirping-Sound/td-p/548783

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
Ploink schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:10:
Als je twijfelt of het software of hardware is.... probeer een Linux live cd/usb.

Verder heb ik nog geen antwoord gezien of het ook gebeurt als je de laptop uitplugt en van de accu draait.

Of misschien heeft de microfoon er iets mee te maken.
http://community.skype.co...hirping-Sound/td-p/548783
Zoiets dacht ik dus ook maar in principe mag een mic gain setting in skype je laptop niet laten hangen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Sjoerd611
Ik bedenk me opeens dat dit is gekomen na het gebruiken van mijn turtle beach x12 op m'n laptop..
Hij ging toen automatisch drivers installeren voor die koptelefoon!
Zou ik deze ergens kunnen verwijderen?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ploink schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:10:
Dit wou ik ook voorstellen. Download eens een ubuntu ISO, zet hem met Unetbootin of Universal USB installer op een USB stickje en draai hem als Live CD. Speel nu eens voor een lange tijd muziek en kijk of je hetzelfde voorhebt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Sjoerd611
Ik ga het zo proberen!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:59
Je laptop staat toch niet op energie-besparende stand? Als ik mijn netbookje met een E-350 op maximaal 2x 500Mhz laat draaien en dan muziek af speel en wat surf krijg ik ook af een toe een lag + een korte bzzz door de speakers, echter op gewone stand komt dit nooit voor.

Dit verklaard ook waarom je laptop niet sneller aanvoelt als je oude misschien.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sjoerd611 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:42:
Ik bedenk me opeens dat dit is gekomen na het gebruiken van mijn turtle beach x12 op m'n laptop..
Hij ging toen automatisch drivers installeren voor die koptelefoon!
Zou ik deze ergens kunnen verwijderen?
device manager ?

Iperf

Pagina: 1