Sinds een tijdje ben ik aan het kijken naar het NAS/HTPC-systeem. Echter roept het doornemen van gerelateerde topics and reviews meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.
Aangezien ik het liefst een enkel systeem wil hebben, leek mij een NAS/HTPC-systeem voor de hand liggen, maar op zich (mits er duidelijke voordelen zijn) heb ik niks tegen een opsplitsing van de twee.
Een totaalpakket zou mooi zijn (in ieder geval hardwarematig), maar ik heb niks tegen het in elkaar zetten van het syteem en dingen softwarematig regelen is al helemaal geen probleem.
De belangrijkste wensen voor het systeem zijn:
En hoe zou zoiets hardwatigs er ongeveer uit kunnen zien?
Qua budget (rond de 600 euro exclusief harde schijven) liever een goedkoop dan een duur systeem, maar als het erop aankomt geef ik liever meer uit aangezien kwaliteit zeker van belang is.
Aangezien ik het liefst een enkel systeem wil hebben, leek mij een NAS/HTPC-systeem voor de hand liggen, maar op zich (mits er duidelijke voordelen zijn) heb ik niks tegen een opsplitsing van de twee.
Een totaalpakket zou mooi zijn (in ieder geval hardwarematig), maar ik heb niks tegen het in elkaar zetten van het syteem en dingen softwarematig regelen is al helemaal geen probleem.
De belangrijkste wensen voor het systeem zijn:
- Ik zou graag al het downloaden/parren/uitpakken laten gebeuren op het systeem (bijv. met behulp van SABnzb);
- Het systeem moet in ieder geval video full HD naar twee apparaten (bijv. TV en computer (MacBook of PC met Windows 7)) kunnen streamen;
- Het liefst zou ik ook kunnen streamen naar de iPad;
- Ondanks het feit dat er momenteel nog geen boxen zijn, zou ik in de toekomst audio willen kunnen afspelen; en het liefst ook nog direct via de iPod (dus dan zit je vast aan AirPlay?);
- Zuinig en stil, ook al komt het systeem in de woonkamer te staan.
En hoe zou zoiets hardwatigs er ongeveer uit kunnen zien?
Qua budget (rond de 600 euro exclusief harde schijven) liever een goedkoop dan een duur systeem, maar als het erop aankomt geef ik liever meer uit aangezien kwaliteit zeker van belang is.