Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Na een aantal weken krijg ik opeens de melding entering power save mode en gaat de monitor uit. Dit gebeurde nadat ik de monitor weer aan had gezet, de pc stond al de tijd aan. Ik kan wel in de menu van de monitor komen en in Input Source kiezen voor Auto Select of DVI-D maar dit maakt geen verschil. Scherm blijft zwart. Spanning eraf help ook niet: als ik de monitor weer aan zet gaat het over op de power save mode omdat er geen signaal is :? Let wel de pc staat gewoon aan!

Na een harde reset van de pc doet de monito weer normaal. Power saving staat op NEVER ingesteld voor de pc en monitor.

Ik heb een VGA GTX 550 ti gpu kaart en via Google kwam ik erachter dat het met de Nvidia drivers te maken zou hebben maar dit slaat op de Displayport en niet de DVI poort.

Alles drivers zijn up to date en de monitor wordt netjes herkend in WIndow 7 (Pro x64).

Iemand zoiets geks meegemaakt??

[ Voor 14% gewijzigd door Mandrake466 op 31-07-2012 20:35 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Ik heb op de community site van Dell wel wat gevonden. Hier spreekt men over dat na vervanging van de kabels het probleem verholpen was. Maar goed, de ene computers is de andere niet. Er word op de Dell site meerder oplossingen geboden. Misschien staat hier jouw oplossing ook bij.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

ja, ik heb hetzelfde thuis.

Bij de computer in de kamer gebeurt dit ook.
Als je de pc niet gebruikt komt de screensaver.
naa een tijdje gaat het scherm uit op power save.

Zodra dit gebeurt krijg je het schem gewoon niet meer aan. Dan moet ik ook de pc via de aan knop hard utizetten voordat ik weer beeld krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 15:27

icecreamfarmer

en het is

Is er uberhaupt een manier om de powersafe optie in te stellen?
Ik vind hem nu te snel gaan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Op de monitor?
Nee

je kunt wel aan de pc aangegeven wanneer de monitor uit moet gaan, het scherm gaat dan in powersafe.