Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op mijn vorig werk heb ik eens de 'fout' gemaakt om mijn baas toe te voegen als vriend. Hijzelf had mij opgezocht en ik heb een paar dagen de aanvraag genegeerd omdat ik niet wist wat gedaan.

Ik had 2 keuzes:
Ofwel voeg je hem toe, en kan hij uw leven en alles wat je uitsteekt in het weekend meevolgen
Of je voegt hem niet toe, maar dan creëer je de indruk "ah dus hij wilt mijn vriend niet zijn' ten gevolge van de werksfeer..

Uitendelijk heb ik hem gewoon toevoegd, met als gevolg dat ik soms tijdens mijn werkuren eens iets grappig ofzo postte. Daarna kreeg ik altijd commentaar dat ik niet op Facebook moet zitten tijdens mijn uren. Dit was wel altijd gepost via een smartphone

Nu is dat ondertussen al een tijdje geleden en heb ik mijn ontslag gekregen + ge'defriend

Maar nu op mijn nieuw werk heeft de baas van de winkel mij ook toegevoegd.. Wat zou ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heel erg afhankelijk van je baas.

Mijn baas pleurt zelf alles op FB, en ik kan/mag hem ook gewoon "uitschelden" etc.

Als je denkt dat je werksfeer er onder zal lijden, kun je'm ook in een aparte groep stoppen, die selectief te zien krijgt wat je post. De rest van je posts meer prive zetten, en je bent klaar om te gaan lijkt me.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Leren uit het verleden. Je lijkt je er niet prettig bij te voelen, niet doen dus. Vergeet niet dat de situaties wel verschillend kunnen zijn. De ene baas is de andere niet.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gewoon uitleggen dat je werk en prive uit principe gescheiden houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Maak een gebruikersgroep 'Werk' aan op facebook en voeg daarin je 'baas'. Zorg dan dat je alle berichten die je plaatst uitsluit van de gebruikersgroep 'Werk'. Probleem opgelost!

Not sure of dit mogelijk is op facebook overigens. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 31-07-2012 19:50 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Volgens mij alleen andersom mogelijk, dus een groep maken die Iedereen Behalve De Baas heet en hier iedereen, stuk voor stuk, aan toevoegen. Zit je dan met je 700 vrienden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Recent is bij het bedrijf waar ik werk een conflict geweest tussen bedrijf en een collega over een uitspraak van de medewerker op Twitter over het bedrijf. In eerste instantie is er zelfs sprake geweest van een mogelijk ontslag, later is het wat afgezwakt.
Mijn advies is zaken en privé strikt scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
* Hahn doet z'n harnas aan...

Je kan natuurlijk ook gewoon niet tijdens je werk op Facebook posten? Of alleen tijdens je pauze(s). Dat je het vanaf je smartphone doet lijkt mij niet van toepassing, want het gaat erom dat je het tijdens je werktijd doet, niet dat je het vanaf je werkcomputer doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat een dillema zeg. Aan de ene kant is onze relatie wel vlot, maar we zijn nu ook geen beste vrienden. Ik denk dat het enigste wat ik kan doen is zo'n gebruikersgroep aanmaken. Maar lol ik heb bijna 400 vrienden en ze één per één toevoegen.. oOo
Je kan natuurlijk ook gewoon niet tijdens je werk op Facebook posten?
Is inderdaad de meeste logische oplossing maar het is niet alleen dat, soms wordt ik eens getagd op foto's waar ik er allesbehalve nuchter uitzie.... en dat hoeft mijn werk niet te zien

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat je in je vrije tijd doet gaat je baas weinig aan? :) Zolang je maar niet strontlazerus op je werk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, bij ons op het werk mag je gewoon met mate gebruik maken van Facebook. Er wordt ook constant van alles met elkaar gedeeld. Ik kan me echter voorstellen dat dit niet overal gewenst is. Afhankelijk van de situatie dus, en maar net wat je zelf handig vind. Negeren is nog altijd een hele goede optie vind ik, de ander heeft het vaak niet eens in de gaten als ze jou niet echt 100% bewust hebben toegevoegd. (Iets wat ook heel vaak gebeurd omdat mensen gewoon random vriendsuggesties toevoegen.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Op Facebook kan je gewoon filters aanmaken voor wat je wel en niet aan specifieke personen wilt laten zien.
Ik heb groepen met vrienden, familie en werk gerelateerd.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Je baas in een groep werk gooien en hem uitsluiten kan prima in je privacy instellingen dus daarmee begin je. Daarna post je wekelijks op vrijdagmiddag en zondagavond dingen als: "Iedereen al aan de borrel, geen hart voor de zaak, ik maak nog even wat af en dan kom ik ook!" en "Vroeg naar bed, morgen maandag, zin in!"

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

in de groep die al bestaat zetten 'restricted'. Ziet ie niets van wat je post en je ziet ook niets van hem. prima.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Werk is werk, privé is privé. Als een baas eist dat je hem toelaat op Facebook: lekker dood laten vallen. De slavenarbeid is al lang geleden afgeschaft en zolang jij doet waar je voor betaald wordt, heeft een werkgever daar geen fuck mee te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

Ik zou het niet doen.

prive en zakelijk is 99 van 100x verstandig om gescheiden te houden. al is het maar om eventuele scheve ogen te voorkomen.

Als je je toch verplicht voelt om toe tevoegen, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om een zakelijk en prive account te hanteren.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Exirion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:20:
Werk is werk, privé is privé. Als een baas eist dat je hem toelaat op Facebook: lekker dood laten vallen. De slavenarbeid is al lang geleden afgeschaft en zolang jij doet waar je voor betaald wordt, heeft een werkgever daar geen fuck mee te maken.
Nouja dat is het probleem ook niet zo. Heb in hetzelfde schuitje gezeten met een manager van een andere afdeling waarmee ik niet zo goed lag (is inmiddels wel al iets beter, maar niet optimaal). Nu zie ik mezelf als allemansvriend en je moet toch behoorlijk wat doen wil ik niet met je door een deur kunnen.

Nu heb ik heeeel wat collega's op Facebook; ik ga zeker zomaar op zoek naar iedereen om lukraak toe te voegen maar ik weiger ook bijna nooit iemand zolang ik geen problemen met ze heb. Bij lang niet iedereen zal ik even geïnteresseerd zijn in het privé-leven maar dat kun je verder aardig afschermen in FB dus op de lange termijn is dat wel aardig ingeregeld. Maar aangezien ik met die persoon in kwestie totaal niks heb, ook niet echt aardig vond, zat ik niet te springen om toe te voegen.

En daar komt het probleem een beetje van de TS: als zij weet dat ik niemand weiger en al bevriend ben met het halve bedrijf, kan het weleens raar overkomen om haar niet toe te voegen en kan het de werksfeer wellicht slecht beïnvloeden. Uiteraard is werk en privé gescheiden, maar in mijn voorbeeld vloeit het aardig in elkaar over.

Mocht ik heel selectief zijn met collega's, dan is het makkelijker te verdedigen, maar nu staat het raar: 'iedereen behalve zij'.

Heb uiteindelijk toch de afweging gemaakt, haar nooit toegevoegd. Het onderwerp is nooit meer ter sprake geweest. Zag wel dat ze als enige bij mij als suscriber staat :+

Verder ben ik het wel roerend met je eens dat je baas niets van je mag eisen en als ie zich zo gaat gedragen, tsja dan ben je gewoon een eikel wat mij betreft. Maar ja dat weet je ook niet van tevoren. Kortom lekker in de groep 'restricted' zetten, of een aparte groep aanmaken. Vergeet ook niet om in je chatsettings in te stellen voor welke groepen je online dan wel offline verschijnt. Als ie ie echt van de stazi is dan wil je dat ook afgedekt hebben ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
MrAngry schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:15:
Je baas in een groep werk gooien en hem uitsluiten kan prima in je privacy instellingen dus daarmee begin je. Daarna post je wekelijks op vrijdagmiddag en zondagavond dingen als: "Iedereen al aan de borrel, geen hart voor de zaak, ik maak nog even wat af en dan kom ik ook!" en "Vroeg naar bed, morgen maandag, zin in!"
Hahaha hilarisch! Zoals eerder gezegd, plaats hem gewoon in een speciale groep en deel alleen werkgerelateerde posts zoals hierboven, opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik voeg zelfs geen groepsgenoten van mijn studie toe :'). Die lui ga ik 4 maand mee om en dan zie ik ze een poos niet. Heb ook een paar keer gehoord dat dat raar is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb mijn baas ook op Facebook. Maar dat vind ik geen probleem. Die hele strikte scheiding van werk/prive vind ik wat ouderwets. Van de meeste collega's zie ik dus wat ze van het weekend gedaan hebben... ik vind dat wel leuk, sommigen die trots foto's van hun kids posten, anderen die naar concerten gaan etc.. zorgt ook weer voor een praatje op de werkvloer. Ligt wel aan je baas en collega's zelf, velen vergeten nog wel eens dat iedereen jong is geweest. M'n baas heeft ook kinderen die op stap gingen. Alsof het raar is dat je in het weekend gaat feesten. Moet je de dag daarna gaan werken dan vind ik het logisch, maar dat staat los van Facebook... neem aan dat je met een normale baan ook volwassen genoeg bent om niet compleet lam op je werk te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Ik heb mijn baas ook op facebook, af en toe wat plaatsen is geen probleem. Integendeel zelfs. Hij volgt alles wat ik erop post. Sterker nog, ik heb hém toegevoegd ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou juist niemand maar dan ook echt niemand van je werk toelaten tot je facebook, ik heb het eens gedaan een collega toegevoegd maar had me al snel bedacht en deze collega verwijderd.

Ik zelf kies ook voor prive en werk gescheiden proberen te houden. En inderdaad als je eens wat minder leuk zeg over je werk dan levert je dat direct een arbeid conflict op, terwijl als je dat in een prive kring zou houden dan is die kans kleinere.

Maar om de laatste reden ook geen collega's toe laten, gewoon je facebook afschermen en alleen echte vrienden toe laten, daar is het ja ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Och, ik ben niet zo moeilijk. Ik zal niet zo heel snel gedonder krijgen met wat ik op facebook plaats. En ik ben ook niet ontevreden, dat helpt ook ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 04:14
Beste tip van dit topic imo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 13-09 12:57
Als je al problemen voorziet (en dat doe je, gezien dit topic) moet je je leidinggevende (een hond en een getrouwde man hebben een baas...) niet toevoegen. Dit wordt wellicht als 'niet gebruikelijk' gezien maar tenslotte ben jij de man achter de knoppen die zelf beslist wie hij toevoegd.

Indien het op je werk niet getolereerd word dat je op Facebook zit onder werktijd kun je twee dingen doen;
1) Je baas en je collegae niet toevoegen
2) Niet tijdens werktijd op Facebook te vinden zijn

Persoonlijk wil ik op Facebook posten wat ik wil en wanneer ik dat wil. Ik voeg daardoor alleen mensen toe die voor mij meerwaarde hebben. Helaas betekend dat ik soms een directe collega wel toevoeg en een andere directe collega niet. Het toevoegen van een leidinggevende heeft voor mij nooit meerwaarde. Daar kun je LinkedIn voor gebruiken. Maar ik zit zelf achter de knoppen en heb geen enkele behoefte om aan mijn omgeving uit te leggen waarom ik iemand er wel of niet tussen heb staan.

Kort gezegd denk ik dat je je zelf moet afvragen of je, elke keer als je op de Facebook app klikt, rekening wilt houden met wat, wanneer en in welke groep je post. Wil je dat niet, dan moet je leidinggevende niet te vinden zijn op je Facebook.

Bovendien denk ik dat
Of je voegt hem niet toe, maar dan creëer je de indruk "ah dus hij wilt mijn vriend niet zijn' ten gevolge van de werksfeer..
Facebook te zwaar weegt voor mensen. Het niet toevoegen van mensen staat niet gelijk aan hen niet leuk vinden.

Gezien je ervaring met Facebook in combinatie met je werk zeg ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Go!
Werk en prive gescheiden houden..

Zo doe ik het tenminste.
Mijn directe collega heeft er dikke shit mee gekregen omdat zijn berichtjes verkeerd geïnterpreteerd werden.
Hij had zich ziek gemeld vanwege zware rugklachten, hij had al weken ervoor kaarten voor Coldplay.
Tijdens zijn ziekteverlof was dat betreffende concert (wat ook live uitgezonden werd op Internet) en hij zette een berichtje op facebook: Lekker coldplay kijken!!

Volgende dag dus gelijk dikke trammelant op het werk, iedereen dacht dat hij daadwerkelijk naar het concert was gegaan terwijl hij het alleen maar online volgde..

Ik wil niet zeggen dat hij bijna buiten gekickt was maar de sfeer was grimmig..
Sindsdien heeft hij alle collega's eruit geknikkerd...

Ikzelf doe het nooit, alleen als ik van werkgever verander wil ik wel eens oud collega's toevoegen gewoon om een beetje contact te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:54
"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"

Wel een leuke discussie overigens, zelf heb ik sommige collega's wel toegevoegd en andere weer niet (de 'baas ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zeg gewoon dat jeje facebook voor alleen prive vrienden wilt houden en niet zakelijk....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

gewoon niet aan facebook beginnen, heb je nergens last van. Maar dat antwoord wil je waarschijnlijk niet horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Bij was het omgekeerd, bij mij was facebook begonnen door alle vele internationale contacten die ik door werk heb opgedaan.

Daarna werd het populair in NL en kwamen mijn vrienden erbij. Toen maar snel de privacy instellingen aangepast. Het enige wat gepubliceerd wordt zijn de dingen die ik zelf post, als ik ergens getagd wordt op een foto krijg ik een melding en moet ik eerst toestemming geven of het op mijn tijdlijn zichtbaar wordt etc.

Het heeft ook wel voordelen om collega's op je facebook te hebben bijv, zo bleek ik een gemeenschappelijke hobby te hebben waardoor ik nu beter contact heb met deze collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, het enige dat ik geleerd heb, is dat een facebook profiel alles behalve privé is.

Om die reden hou ik mijn profiel ook netjes, zet ik er wel een paar persoonlijke dingen op, maar alleen wat iedereen mag weten en verzoek ik facebook-vrienden altijd mij privé berichten te sturen ipv op mijn tijdlijn te posten als ze het over iets willen hebben dat niet voor iedereen bedoeld is.

En omdat er op deze manier niks boeiends te zien is op mijn profiel, kan ik ook zonder meer mijn baas toevoegen als hij dat zou willen.

Nu is mijn werkgever iemand die niks van facebook en dergelijke sites wil weten :D Maar ik heb er wel veel collega's in staan.

Wat betreft het posten tijdens werktijd.. tsja, ik werk bij een bedrijf waar een informele sfeer is en waar ik vooral beoordeeld wordt op basis van mijn resultaten (is het werk af? doet alles het?) en niet op hoe ik mijn dag indeel. Het komt regelmatig voor dat ik een uur pauze heb ipv een half uur, omdat ik nog een rondje ga lopen met collega's, het komt ook weleens voor dat ik het nieuws aan het lezen ben terwijl de baas langskomt en het gebeurt ook weleens dat we met een paar man aan het kletsen zijn.

Daar staat echter tegenover dat ik ook weleens in mijn vakantie of in het weekend dingen voor de zaak doe en in principe altijd mijn werkmail lees op mijn telefoon. En dit geldt ook voor veel van mijn collega's.

Dus ach.. Mocht mijn baas morgen een facebook profiel hebben en mij willen toevoegen dan is dat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 01-08-2012 10:10 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Hier op kantoor is het wel allemaal toegestaan, mits je eigen werk er niet onder lijdt.
Mijn baas is in mijn ogen meer een lurker op facebook, af en toe zie ik wel eens een berichtje van hem icm spotify.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik doe het niet. Ik heb toevallig een (oud-)collega toegevoegd, maar dat kwam ook omdat ik een goede band met haar had en we ook buiten werk om afspraken. Echter na haar te hebben toegevoegd, volgde andere collega's, maar die staan eeuwig te wachten op een goedkeuring. Overigens laat ik aan nieuwe collega's duidelijk weten dat ik Facebook en werk gescheiden houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Paar collega's toegevoegd, leidinggevende niet.

En vind het best zo.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Everything you say can and will be used to get your lame ass fired...

Het toevoegen van je baas is net als een NDA ondertekenen. Misschien gewenst, misschien ook niet.
Maar misschien is het beter om gewoon in zulke zaken je mond te houden. Ergo: bazen en collega's zijn absoluut no go.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2012 11:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
No way.

Ik voeg zelfs collega's niet toe.

Werk is werk. Privé is privé. Hou je dat niet strikt gescheiden dan krijg je vroeg of laat problemen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Beste tip! :D

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.muziekfeeds.net/wp-content/uploads/2011/07/like.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is erg afhankelijk van de situatie en werkgever. Bij ons is het geen probleem - hoewel ik zelf geen facebook of aanverwante zooi heb. Bij ons is de enige zwaarwegende regel dat wat op de kerstparty gebeurt, ook op de kerstparty blijft. Maar goed, dat gaat dan meestal ook om dingen die gewoon te erg zijn om op facebook te plaatsen :+

Binnen een organisatie zou ik overigens als leidinggevende nooit het initiatief nemen tot uitnodigen. Simpelweg omdat je daar mensen - zoals hier - oncomfortabel mee kan maken. Soort van hetzelfde als vragen naar inzage in een medisch dossier. Het feit dat het initiatief vanuit je baas komt is wat minder positief in mijn ogen. Daar waar bij ons dingen gedeeld worden, is dat altijd op initiatief van werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb momenteel geen enkele collega op Facebook en dat wil ik zo houden ook :) Werk is werk, privé is privé

Wel mijn oude manager, maar die heb ik pas als vriend toegevoegd toen hij al weg was bij dat bedrijf...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Vanuit de andere kant gezien, ik ben zelf de werkgever.
En ik wordt zelf altijd toegevoegd juist, ik doe zelf nooit vriendschapsverzoeken. Nu accepteer ik de meeste wel maar wacht er altijd wel een maand of twee mee als ik de person enigzins ken (en deze mij, want op facebook moet je me wel kennen en kunnen relatieveren ;)).

Nu is het wel zo dat ik klanten altijd weiger, deze proberen mij ook regelmatig toe te voegen maar dat kan ik om bovenstaande echt niet maken ;)

(Hoewel ik sinds kort een 2e facebook account heb voor dit soort dingen ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Bender op 01-08-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELL NO!!!!

Alleen wanneer je baas je allerbeste vriendje in de wereld is, anders NO! Mijn regel is: werkgerelateerde menschen worden niet toegevoegd in de paar social media die ik gebruik, behalve in linkedin. Dit kun je ook prima verantwoorden aan je baas of eventuele andere collegae.

Maar ik ben wellicht heel erg van het afschermen, ik wil met facebook ook niet boven de 20 vrienden uitkomen.

Dat je er überhaupt nog over nadenkt na je eerdere ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik snap niet helemaal waarom mensen altijd zo'n strikte scheiding willen houden tussen privé en werk? Je werkt toch niet samen met robots, maar met mensen? Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens, en er zijn dagen bij dat ik langer met mijn collega's ben dan met mijn eigen vriendin. Zo gek is het dan toch niet dat je ook een deel van je persoonlijke leven deelt, of dat nu offline of online is?

Wat dat betreft heb ik alle collega's waarmee ik gewoon offline goede banden mee onderhoud ook online voor zover mogelijk. Zeker Facebook vind ik een goed platform voor dergelijke contacten, omdat het lekker toegankelijk is en de 'ontvanger' zelf kan bepalen wat hij doet met de informatie die je geeft.

Wat dat betreft zou ik mijn baas ook wel kunnen toevoegen, maar heb dat toch niet gedaan. Net om het een niveau zakelijker te houden, ook ivm de machtsverhouding enzo... dus niet omdat ik iets te verbergen heb voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
je hebt nu eenmaal niet altijd in de hand wat er op je facebook profiel verschijnt.

Ik zou gewoon het risico niet lopen om daar hommeles mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 16-09 14:22
Tarkin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:39:
je hebt nu eenmaal niet altijd in de hand wat er op je facebook profiel verschijnt.
Nee, maar je hebt dus wel zelf in de hand wat je baas daarvan kan zien, dmv de privacy instellingen en groepen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Tarkin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:39:

Ik zou gewoon het risico niet lopen om daar hommeles mee te krijgen.
Hoe bedoel je dat? Je hebt toch zelf in de hand wat je allemaal op Facebook zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Ik heb mijn baas en diens vriendin gewoon op Facebook. Scheelt ook wel dat we hier maar met z'n tweetjes werken en de hele werkrelatie is lekker casual. Dus ja, het is compleet persoongebonden en afhankelijk van het bedrijf en je baas of je het wilt doen.

Overigens vind ik werk en privé 100 procent gescheiden houden zo ouderwets. Zo zijn m'n vriendin en ik wel eens bij mijn baas en zijn vriendin op de koffie geweest (ze hadden net een nieuw huis) en dat was hartstikke gezellig. Dus ja, ik heb er weinig problemen mee en ook nog nooit problemen mee gehad :) Zaken die ik op Facebook zet mag iedereen zien. Zaken die ik privé wil houden of die ik maar een paar personen wil laten weten zet ik niet op Facebook. Simple as that.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat mij betreft helemaal niet raar of ouderwets om werk en privé gescheiden wilt houden. Het is één ding als je binnen een wat kleiner, casual bedrijf werkt waarvan je de directeur al sinds jaar en dag kent en bevriend mee bent, maar binnen de wat meer corporate omgevingen weet je niet wat de collegae's/ je baas met info van je facebook doet. Zoiezo stellen steeds meer organisaties Social Media Policies op t.a.v. hoe medewerkers zich behoren te gedragen op het gebied van Social Media in combinatie met de desbetreffende werkgever.

Daarnaast...het zal niet de eerste keer zijn dan een goedgelovige medewerker gen**id wordt door collegae en/ of baas.

En in mijn geval: ik zit elke 6-9 maanden weer bij een andere organisatie, dus ik kies er heel bewust voor om dit alles gescheiden te houden.

Ieder z'n ding lijkt me, je keuze stem je af op je persoonlijke situatie.

En nee, je hebt niet altijd in de hand wat er op je facebook wordt gezet. Misschien word je wel getagged in een foto waar jij in een beschamende situatie op staat en ben je niet op tijd om die van je tijdslijn af te halen (om maar een dwarstraat te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ebia schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Hoe bedoel je dat? Je hebt toch zelf in de hand wat je allemaal op Facebook zet?
Hij bedoelt dat anderen ook dingen over jou kunnen posten op Facebook (of je kunnen taggen). Maar als je je baas niet alleen als baas beschouwt maar ook als vriend, dan zie ik niet waarom je 'm niet als vriend op Facebook kunt hebben.

Ik krijg op GoT wel vaker het idee dat mensen werk als noodzakelijk kwaad zien en buiten werktijden het liefst helemaal geen contact hebben met wie dan ook van werk. Terwijl ik meerdere vrienden heb die in eerste instantie alleen maar collega's waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

Hij bedoelt dat anderen ook dingen over jou kunnen posten op Facebook (of je kunnen taggen).
Ik zie toch echt deze opties:
"Who can see posts you've been tagged in on your timeline?"
"Review posts friends tag you in before they appear on your timeline"

Je hebt bij Facebook tot in detail zelf in de hand wie wat wel en niet te zien krijgt. Dat de meeste mensen totaal geen benul hebben hoe ze daarmee om moeten gaan is een tweede.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 02-08-2012 14:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
ebia schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

getagged in foto's, wat andere mensen achterlaten op je wall enz.

Waarschijnlijk kan je het allemaal wel blokkeren (ik ken het niet zo, ik heb ook geen FB) maar dat zal dan wel weer enorme micromanagement zijn.

@hierboven, dat laatste dus. Alhoewel de constant veranderende zaken bij FB er ook wel iets mee te maken hebben.

in mijn geval zit ik ook bij een groot corporate bedrijf. Het is inderdaad iets anders dan de standaard 10 man en een paardenkop dat bij de KMO's zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Tarkin op 02-08-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:06:
Je hebt bij Facebook tot in detail zelf in de hand wie wat wel en niet te zien krijgt.
Tot ze de instellingen weer eens volledig omgooien, dat zou namelijk niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Het hele bedrijf zit hier op Facebook, werkgerelateerd, haha. Facebook games maken ftw! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Bij mij blijft Facebook strikt voor contact met vrienden en niet met collega's. Voor contact met collega's gebruik ik eerder Google Chat en voor het social network gedeelte voor het werk gebruik ik enkel LinkedIn.

Maar dan nog let ik vrij goed op bij wat er op Facebook komt en zet ik de privacyinstellingen vrij strikt.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glodenox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:14:
Bij mij blijft Facebook strikt voor contact met vrienden en niet met collega's.
Lullig als je bevriend raakt met een collega.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb hetzelfde. Werkgerelateerd komt er bij mij niet op op Facebook.

Als ik dan bevriend raak met een collega / werknemer van een klant, dan onderhoud ik dat contact wel zonder facebook. Mocht er naderhand nog contact zijn, dan kan ik ze dan altijd nog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47

Stewie!

Keen must die!

NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Sommige mensen hebben zeker geen vrienden op het werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:56:
Het is wat mij betreft helemaal niet raar of ouderwets om werk en privé gescheiden wilt houden. Het is één ding als je binnen een wat kleiner, casual bedrijf werkt waarvan je de directeur al sinds jaar en dag kent en bevriend mee bent, maar binnen de wat meer corporate omgevingen weet je niet wat de collegae's/ je baas met info van je facebook doet. Zoiezo stellen steeds meer organisaties Social Media Policies op t.a.v. hoe medewerkers zich behoren te gedragen op het gebied van Social Media in combinatie met de desbetreffende werkgever.

Daarnaast...het zal niet de eerste keer zijn dan een goedgelovige medewerker gen**id wordt door collegae en/ of baas.

En in mijn geval: ik zit elke 6-9 maanden weer bij een andere organisatie, dus ik kies er heel bewust voor om dit alles gescheiden te houden.

Ieder z'n ding lijkt me, je keuze stem je af op je persoonlijke situatie.

En nee, je hebt niet altijd in de hand wat er op je facebook wordt gezet. Misschien word je wel getagged in een foto waar jij in een beschamende situatie op staat en ben je niet op tijd om die van je tijdslijn af te halen (om maar een dwarstraat te noemen).
Ik zie het probleem toch echt niet zo. Ook ik werk met regelmaat bij diverse (corporate) organisaties, maar ook hier werk ik niet met robots. En juist omdat ik na zo'n periode ook afscheid neem van collega's waarmee ik wel leuk heb samengewerkt maar niet altijd even dichtbij in de buurt wonen, vind ik een medium als Facebook juist wel aardig om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in elkanders leven.

Verder zou ik niet weten op welke manier ik genaaid kan worden door een ander, via een collega op facebook? Klinkt allemaal erg ingewikkeld, en als ze een stok zoeken om mee te slaan vinden ze die toch wel... dan speelt er waarschijnlijk al langer wat. Wat dat betreft zie ik mezelf dat echt niet zo snel overkomen.

Overigens begrijp ik wel waarom bedrijven social media policies opstellen, maar eigenlijk is hier niets nieuws onder de zon. Je geeft een werkgever natuurlijk wel een goede reden om je te ontslaan als je je in het openbaar negatief uitlaat over je werkgever (of dit nu offline of online is). Niks nieuws onder de zon. Maar dat zal allemaal wel: ik zet nooit, en dan ook echt nooit, werkgerelateerde informatie op mijn facebook.

Beschamende foto's of situaties... tsja. Ik doe gewoon normaal, misschien dat dat al enorm meehelpt dergelijke situaties te voorkomen. Meer dan een foto van mij op een toeristische plek of zoiets, of met een drankje of hapje eten zul je niet zo snel tegenkomen. Mijn vrienden zijn ook 'normaal' genoeg om te begrijpen dat ze niet zomaar alles op facebook kunnen zetten... Tot slot ben ik niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:29:
HELL NO!!!!

Alleen wanneer je baas je allerbeste vriendje in de wereld is, anders NO! Mijn regel is: werkgerelateerde menschen worden niet toegevoegd in de paar social media die ik gebruik, behalve in linkedin. Dit kun je ook prima verantwoorden aan je baas of eventuele andere collegae.

Maar ik ben wellicht heel erg van het afschermen, ik wil met facebook ook niet boven de 20 vrienden uitkomen.

Dat je er überhaupt nog over nadenkt na je eerdere ervaring!
Dit klinkt ook wel heel erg overdreven, alsof je sociaal beperkt bent en absoluut niks met collegas in je vrije tijd te maken wil hebben.
Werkt wordt zoveel leuker als je collegas ook je vrienden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bender schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

Dit klinkt ook wel heel erg overdreven, alsof je sociaal beperkt bent en absoluut niks met collegas in je vrije tijd te maken wil hebben.
Werkt wordt zoveel leuker als je collegas ook je vrienden zijn...
Ik begrijp niet zo goed waarom men het lastig vindt de accepteren als anderen op een andere manier omgaan met hun social network... ;)

"werk wordt zoveel leuker als je collega's ook je vrienden zijn"...lol...Met of zonder "vrienden" , ik vind mijn werk per definitie leuk. En wellicht hebben we een andere invuling van het begrip vrienden. En verder ben ik wel degelijk sociaal beperkt en dat bevalt mij prima.

Ik wil niet jan en alleman op mijn facebook, geen behoefte aan. Helemaal niet. De paar mensen die ik door de jaren heen via een opdrachtgever heb leren kennen en die gaandeweg vrienden zijn geworden, daar ga ik mee uit eten. Daar mail ik mee. Daar bel ik mee. Die heb ik niet op facebook.

Facebook is voor mij hoofdzakelijk voor de menschen in het buitenland of de mensen die ik door het jaren via gamen heb leren kennen en die wonen per definitie allemaal in het buitenland. Uitwisselen van game related updates, het regelen van tournaments etc.

Maar...ieder zijn ding...ik hou werk en privé erg graag gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
vergelijk het met 10 jaar geleden. Toen was er nog niet zoiets als facebook. Blijkbaar bleven vriendschappen toen ook overeind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben ook niet zo snel met menschen onder het kopje "vriend" te scharen. Social Media heeft er zo'n hollow begrip van gemaakt, ik heb niet zo de drang om daar verder in mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:53:
En ik ben ook niet zo snel met menschen onder het kopje "vriend" te scharen. Social Media heeft er zo'n hollow begrip van gemaakt, ik heb niet zo de drang om daar verder in mee te gaan.
Maar mensen waartegen je spelletjes doet in het buitenland zijn wel je vrienden?

Ik vraag mij af hoe mensen die zo strikt werk en privé gescheiden houden als collega zijn (wat je eigen keus is natuurlijk), of ze dan ook consequent zijn. Vertel je dan helemaal niets over wat je bezig houdt? Over hoe je vakantie was, dat je een weekendje naar Antwerpen bent geweest, dat je trots bent op je kind omdat die zijn/haar zwemdiploma heeft gehaald.. etc. Als ik even op Facebook kijk is dat ook precies de informatie die mensen delen. Waarom zou je dat soort small talk wel tijdens de lunch vertellen maar je collega's weigeren op Facebook omdat je werk/prive gescheiden wilt houden?

Daarbij zet ik geen hele persoonlijke dingen op Facebook. Het zijn wel zaken uit m'n priveleven, maar slechts oppervlakkig (dagje weg, vakantie, verbouwing, hobby dingetjes, grappige dingen op internet etc.). Dingen die ik ook tegen de kapster zou kunnen vertellen. Alles over gevoelens/emotie deel ik niet. En ik zou mij nooit negatief over m'n werk uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

Maar mensen waartegen je spelletjes doet in het buitenland zijn wel je vrienden?

Ik vraag mij af hoe mensen die zo strikt werk en privé gescheiden houden als collega zijn (wat je eigen keus is natuurlijk), of ze dan ook consequent zijn. Vertel je dan helemaal niets over wat je bezig houdt? Over hoe je vakantie was, dat je een weekendje naar Antwerpen bent geweest, dat je trots bent op je kind omdat die zijn/haar zwemdiploma heeft gehaald.. etc. Als ik even op Facebook kijk is dat ook precies de informatie die mensen delen. Waarom zou je dat soort small talk wel tijdens de lunch vertellen maar je collega's weigeren op Facebook omdat je werk/prive gescheiden wilt houden?

Daarbij zet ik geen hele persoonlijke dingen op Facebook. Het zijn wel zaken uit m'n priveleven, maar slechts oppervlakkig (dagje weg, vakantie, verbouwing, hobby dingetjes, grappige dingen op internet etc.). Dingen die ik ook tegen de kapster zou kunnen vertellen. Alles over gevoelens/emotie deel ik niet. En ik zou mij nooit negatief over m'n werk uitlaten.
Nogmaals: waarom word er zo moeilijk gedaan over het feit dat sommige mensen het één van het ander gescheiden willen houden?

De menschen waarmee ik game en die in het buitenland wonen zijn "game friends" en wij gebruiken Facebook gewoon heel anders dan jullie wellicht doen.

En nee, ik vertel niet zo veel over waar ik me mee bezig hou. Aan de ene collega wellicht meer dan de ander, maar er is ook geen collectieve lunch waarbij je van alles met elkaar moet bespreken. Gelukkig niet, ik vind dat niet prettig. Als ik naar de kapper ga praat ik daar liever ook niet mee, ik snap het probleem niet zo. Ik ben beleefd en zal eerder vragen stellen dan zelf iets vertellen.

Kunnen we gewoon accepteren dat een ieder anders in het leven staat en dus anders omgaat met zaken zoals Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Tom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

natuurlijk wordt dat verteld. maar dan over het algemeen de opgepoetste versie. Niet iedereen heeft gewoon behoefte om naast z'n werk ook nog met z'n collegae bezig te zijn. Ik heb zo al te weinig vrije tijd. praten met collegae doe ik wel op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Kunnen we gewoon accepteren dat een ieder anders in het leven staat en dus anders omgaat met zaken zoals Facebook?
Dat is het hele idee van een discussie. Voor- en tegenstanders die argumenten aandragen en dat geeft (vaak) weer nieuwe inzichten, waardoor je wellicht je eigen standpunt kunt bijstellen. Als je daar niet aan mee wilt doen moet je uit dit topic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:28:
[...]Kunnen we gewoon accepteren dat een ieder anders in het leven staat en dus anders omgaat met zaken zoals Facebook?
Mensen gebruiken FB en andere sociale media heel divers. Een baas toevoegen op FB is dus ook afhankelijk hoe je FB inzet. Ik heb ook tig klanten op Facebook, informeer daar ook over werkgerelateerde onderwerpen. Bij postings let ik wel op wie het te zien krijgt, gewoon drie groepen aangemaakt: vrienden, collega`s, klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:04:
[...]

Dat is het hele idee van een discussie. Voor- en tegenstanders die argumenten aandragen en dat geeft (vaak) weer nieuwe inzichten, waardoor je wellicht je eigen standpunt kunt bijstellen. Als je daar niet aan mee wilt doen moet je uit dit topic blijven.
Lol...gossie...dank je wel voor deze wijze woorden.
Je eigen subjectieve manier van FB gebruik weergeven ter illustratie voor de TS met daarbij wat advies vind ik dan ook heel wat anders dan "anders gebruikers" van FB maar te blijven quoten om aan te geven dat zijn/ haar manier van FB gebruik voor sommige hier als "overdreven", sociaal beperkt etc gezien wordt.

Verders...TS stelde een vraag en vroeg advies, ik zie niet in waarom een topic dan meteen weer moet verzanden in een discussie.
En...ik zou het wel een beetje treurig vinden als je wilt discussieren over het gebruik van FB om eventueel je eigen standpunt bij te stellen of een ander te willen overtuigen van iets. Als er iets subjectief is dan lijkt het me FB wel en dat is volgens mij ook het fijne hieraan. Dat een ieder dat op z'n eigen manier kan inrichten.
Maar discussier gerust door hoor, ik ontrek me wel.
FicoF schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:29:
[...]

Mensen gebruiken FB en andere sociale media heel divers. Een baas toevoegen op FB is dus ook afhankelijk hoe je FB inzet. Ik heb ook tig klanten op Facebook, informeer daar ook over werkgerelateerde onderwerpen. Bij postings let ik wel op wie het te zien krijgt, gewoon drie groepen aangemaakt: vrienden, collega`s, klanten.
Eensch dat men FB en andere social media heel divers gebruikt. Kun je elkaar ook prima over in de waarde laten ;) Ik zelf heb niet zo veel behoefte om op dat micro niveau mijn facebook te beheren, maar ik kan me goed voorstellen dat het ook voor werkgerelateerde zaken goed kan werken.

Maar omdat TS schijnbaar twijfelt bij het toevoegen van zijn nieuwe baas aan FB en een eerdere slechte ervaring achter de rug heeft, leek het mij wijs om in deze situatie de nieuwe baas niet toe te voegen. Het lijkt me wel een vereiste dat je op z'n minst een prettig gevoel er bij hebt als je iemand toevoegt, in ieder geval geen twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

Verders...TS stelde een vraag en vroeg advies, ik zie niet in waarom een topic dan meteen weer moet verzanden in een discussie.
Het is een forum, geen poll waarop je alleen een 'ja' of 'nee' antwoord kunt geven. Dus dan krijg je dat anderen je vragen om e.e.a. te motiveren. Vervolgens schiet jij gelijk in de aanval. Prima als je bij je standpunt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Gelukkig heb ik collega's die er net hetzelfde over denken als ik. Ik heb wel twee collega's ook op Facebook staan, maar dat waren er die ik al van vroeger kende. Daarnaast hebben we gewoon de nood niet om op Facebook elkaar tegen te komen. Als we elkaar willen contacteren of informeren gebruiken we gewoon de GMail chat, e-mails, SMS of bellen we gewoon.

We proberen privé en werk zoveel mogelijk gescheiden te houden, maar soms lukt dat nu eenmaal niet. Voor de duidelijkheid: dat lijkt me maar normaal. Als ik voor een kleiner bedrijf zou werken i.p.v. de overheid zou ik het waarschijnlijk ook wel anders aanpakken.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik zorg voor een gezonde scheiding tussen werk en prive op Facebook. Ik heb m'n collega's (alle 6) wel op FB toegevoegd, maar dat zijn dan ook stuk voor stuk mensen waarmee ik erg goed opschiet. Daarbij is de baas een van de grootste facebook addicts die ik ken. Klanten of partnerbedrijven komen dan ammenooitniet aan m'n facebook.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Het is een forum, geen poll waarop je alleen een 'ja' of 'nee' antwoord kunt geven. Dus dan krijg je dat anderen je vragen om e.e.a. te motiveren. Vervolgens schiet jij gelijk in de aanval. Prima als je bij je standpunt blijft.
Dus dit:
Nogmaals: waarom word er zo moeilijk gedaan over het feit dat sommige mensen het één van het ander gescheiden willen houden?
En dit:
ervaar jij als in de aanval schieten? Omdat ik me afvraag waarom ik, als persoontje die graag werk en privé gescheiden houdt, hier een aantal keer op aangesproken wordt en me afvraag waarom men dat niet kan accepteren/ begrijpen en er allerlei conclusies aan verbindt? :D

LOL, vertel deze newb maar even hoe het er hier op tweakers of fora aan toe gaat... YAY! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Het is geen aanval naar jou, alleen zo zie jij het klaarblijkelijk wel. Het gaat helemaal niet om accepteren. Je kunt het prima ergens over oneens zijn en andermans keus respecteren/accepteren. Ik vind die twee quotes daarom een dooddoener. Als je er niet tegen kunt dat anderen op je posts reageren, dan moet je in de eerste plaats al niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ebia schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:25:
Ik snap niet helemaal waarom mensen altijd zo'n strikte scheiding willen houden tussen privé en werk? Je werkt toch niet samen met robots, maar met mensen?
Wil dat ook zeggen dat je collega's altijd je vrienden zijn? Volgens mij niet. Met collega's heb je doel om je bedrijf te laten groeien. Met vrienden kun je de tijd buiten je werk besteden. Totaal verschillende dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:19:
Het is geen aanval naar jou, alleen zo zie jij het klaarblijkelijk wel. Het gaat helemaal niet om accepteren. Je kunt het prima ergens over oneens zijn en andermans keus respecteren/accepteren. Ik vind die twee quotes daarom een dooddoener. Als je er niet tegen kunt dat anderen op je posts reageren, dan moet je in de eerste plaats al niet reageren.
Je hebt wat problemen met lezen volgens mij he? >:) Ik heb geen issues met anderen die op mijn posts reageeren, ik stel een oprechte vraag n.a.v. die reacties.
En verder: ik voel me niet aangevallen. Geen idee ook hoe je erbij komt. Het is het internet. :D

Ik stel een vraag: hoe het komt dat er wat moeilijk wordt gedaan naar de mensen toe die graag werk en privé gescheiden willen houden. That's it. Dat is een vraag. In plaats van antwoord te geven begin jij me uit te leggen hoe het werkt hier op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:12:
[...]

Ik stel een vraag: hoe het komt dat er wat moeilijk wordt gedaan naar de mensen toe die graag werk en privé gescheiden willen houden. That's it. Dat is een vraag. In plaats van antwoord te geven begin jij me uit te leggen hoe het werkt hier op een forum.
Er doet helemaal niemand moeilijk over. Er zijn wat mensen die over en weer reageren en jij bent de enige die verontwaardigd reageert omdat er een aantal het niet met je eens zijn:
Ik begrijp niet zo goed waarom men het lastig vindt de accepteren als anderen op een andere manier omgaan met hun social network...
Je hele vraag doet verder helemaal niet ter zake, er is geen correct antwoord want het is een keus die ieder voor zich (in zijn eigen situatie) maakt. Daarom is het tegelijkertijd een dooddoener in zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt werkgevers en werkgevers. De ene is een autoritair persoon strak in pak, en enkel met dure woorden kan praten en zichzelf voorsteld met z'n achternaam en eist aangesproken te worden met "meneer" en "u". En een andere werkgever staat er op dat je hem met je en jij en de voornaam aanspreekt, een baard heeft waar sinterklaas jaloers op is, en zich in het weekend heerlijk vermaakt op een Harley.

Maar in princiepe hanteerde ik gewoon een policy wie ik toeliet als vriend. Zou ik met die persoon de kroeg in gaan, of bij elkaar over de vloer komen en verjaardagjes doen e.d. Ja hoor, dan valt die persoon wel onder een vriendschap. Maar iemand die met u en meneer aangesproken wil worden staat heel ver af van wat ik als vriend noem.

Kan je met je werkgever net zo zijn als je tegenover je vrienden bent? Why not. Maar op het moment dat er een redelijk grove kloof tussen staat, zie ik niet in waarom een werkgever in je vriendenlijst zou moeten staan als die persoon nooit je vriend zal gaan worden, behalve in je Facebook.

Ik hou werk en prive ook in den beginne gescheiden, maar onder collega's kunnen ook gewoon vriendschappen ontstaan. Een nieuwe collega die ik net 5 minuten ken die gelijk begint te zagen van: Ey, heb je MSN, Hyves en Facebook? Zullen we vrienden worden?" hou ik toch op afstand.

Of het done of not-done is, is sowieso persoonlijk denk ik. Ik zou een werkgever dus niet als vriend opnemen als het niet een vriend is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maak gewoon lijsten aan en stop je baas in een lijst waar je niet alles mee deelt. Wat Google circles noemt.

Maar ik zet zowiezo niks over werk op Facebook. Daar heb ik ook voor getekend en er zijn er al twee ontslagen die wel wat hadden geschreven.

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 03-08-2012 18:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:05:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom men het lastig vindt de accepteren als anderen op een andere manier omgaan met hun social network... ;)

"werk wordt zoveel leuker als je collega's ook je vrienden zijn"...lol...Met of zonder "vrienden" , ik vind mijn werk per definitie leuk. En wellicht hebben we een andere invuling van het begrip vrienden. En verder ben ik wel degelijk sociaal beperkt en dat bevalt mij prima.

Ik wil niet jan en alleman op mijn facebook, geen behoefte aan. Helemaal niet. De paar mensen die ik door de jaren heen via een opdrachtgever heb leren kennen en die gaandeweg vrienden zijn geworden, daar ga ik mee uit eten. Daar mail ik mee. Daar bel ik mee. Die heb ik niet op facebook.

Facebook is voor mij hoofdzakelijk voor de menschen in het buitenland of de mensen die ik door het jaren via gamen heb leren kennen en die wonen per definitie allemaal in het buitenland. Uitwisselen van game related updates, het regelen van tournaments etc.

Maar...ieder zijn ding...ik hou werk en privé erg graag gescheiden.
Nou, ik vind het lastig omdat ik me af vraag of je dan wel gelukkig kunt zijn als je je zo hard moet afzetten tegen de mensen die je de hele dag om je heen hebt.
Waarom geef je het niet eens de kans, wie weet zitten er leuke mensen tussen. Als kluizenaar verder gaan kan altijd nog.

Ik ben blij dat mijn werknemers me op facebook willen toevoegen, dit wil wel zeggen dat ze me vertrouwen.
(Ik noem het nu werknemers, maar zo zie ik ze niet ik zie ze als collegas en onderdeel van het bedrijf niet als slaven)

[ Voor 7% gewijzigd door Bender op 03-08-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
lol, alsof "vriendschappen" op facebook het allerbelangrijkste is van deze generatie. Dan is er toch wel wat serieus misgegaan.

then again, heb het niet. Heb het ooit wel gehad, maar toen toch gestopt. Dus ik weet wel wat ik mis (not!). Het is gewoon een ordinaire verslaving op den duur om altijd maar te checken wie wat gepost heeft. Verder is het een veredelde versie van "kijk mij toch perfect zijn". Als je je daar tegen afzet, dan kan je niet gelukkig zijn? Komop man!

Verder, zoals hierboven algezegd. Het is strickt persoonlijk. Maar je zou de eerste niet zijn die ontslagen wordt omdat je in een opwelling een kwaad bericht typt. keuzes keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
sypie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:52:
[...]
Wil dat ook zeggen dat je collega's altijd je vrienden zijn? Volgens mij niet. Met collega's heb je doel om je bedrijf te laten groeien. Met vrienden kun je de tijd buiten je werk besteden. Totaal verschillende dingen dus.
Nee, natuurlijk zijn niet al mijn collega's mijn vrienden. Dat is dan ook de reden waarom ik mijn baas bijvoorbeeld niet toevoeg, hij zal nooit een 'vriend' worden, al is het omdat ik dat op afstand wil houden ivm machtverhouding enzo. Dus niet offline en ook niet online. Terwijl we wel gewoon op heel vriendschappelijke voet staan hoor, maar voor mij is dit in principe de enige uitzondering die ik maak in voordeel van het 'prive en werk gescheiden houden'.

Maar met alle mensen met wie ik leuk op kan schieten, en heel toevallig (of niet) ook mijn collega zijn, daar heb ik geen bezwaar tegen om als 'vriend' te hebben op facebook.

Als ik mensen echt zat ben (met hun postgedrag) unfriend ik ze ook even makkelijk. Zo had ik zo'n klasgenoot die zich in ene ontpopte als een ware Christenfanaat die de godganse dag alleen maar Bijbelse versen online kwakte, weg ermee. Of zo'n griet die 100x per dag praat met d'r vriendinnen over d'r zwangerschapsyoga en moederkoek enzo, delete.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:12:
[...]
Dat is op zich wel een interessante natuurlijk. Ik denk omdat een hoop mensen (zoals ik) het zich maar moeilijk voor kunnen stellen hoe dat is. Je zegt zelf bijvoorbeeld dat je over het algemeen niet zoveel loslaat over je privé leven, maar dat je evengoed wel geïnteresseerd bent in dat van een ander. Even los van je gamevrienden op FB, zou je dus prima mensen kunnen volgen op FB waar je wel in de interesse in toont, maar dan eigenlijk op heel non-intrusive manier én zonder dat je zelf ooit iets neer hoeft te zetten.

(Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat ik ongeveer 200 vrienden heb op FB, maar dat er zeg maar slechts een vaste kern van hooguit 30 man regelmatig status posts doen, en dat daar weer een fractie van direct contact zoekt via een krabbel of chatbericht). Wat dat betreft vind ik het ook leuk om bij te houden wat mijn 'echte' vrienden doen. Daar heb ik niet altijd even veel tijd voor, maar je blijft dan toch op de hoogte van wat er speelt in iemands leven (oprechte interesse dus).
Tarkin schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:39:
Het is gewoon een ordinaire verslaving op den duur om altijd maar te checken wie wat gepost heeft. Verder is het een veredelde versie van "kijk mij toch perfect zijn". Als je je daar tegen afzet, dan kan je niet gelukkig zijn? Komop man!

Verder, zoals hierboven algezegd. Het is strickt persoonlijk. Maar je zou de eerste niet zijn die ontslagen wordt omdat je in een opwelling een kwaad bericht typt. keuzes keuzes keuzes
FB is maar net wat je er zelf van maakt toch? Zelf kijk ik er zeker niet dagelijks op, wat mij betreft geen ordinaire verslaving dus (niet zoals GoT :X ). En 'kijk mij perfect zijn'? Ligt denk ik meer aan je vrienden (of aan je eigen kijk op het leven) dan aan iets anders lijkt me. Als iemand iets leuks heeft gekocht, of iets lekker aan het eten is, of iets leuks aan het doen is, dan is dat toch gewoon leuk voor die ander? Van mij geen afgunst hoor... In mijn beleving heeft dat weinig te maken met een 'imago' wat mensen zichzelf willen aanmeten, maar gewoon wat mensen bezig houdt.

Overigens vind ik het maar terecht wanneer mensen ontslagen worden als ze 'en public' hun collega's, klanten of werkgever afzeiken. Zoiets doe je toch niet op zo'n semi-openbaar medium? Als je problemen hebt met je werk, dan moet je daarover praten met je baas. Je kunt natuurlijk wel al je vrienden op de hoogte brengen van het feit dat je baas een lul is, maar dat verhelpt de situatie toch niet? Dat verergert het alleen maar.
NOFI: Dus als je niet tot 10 kunt tellen en 'in een opwelling' zo'n bericht gaat plaatsen, hoe serieus neem je je werk dan wel eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
RaZ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:08:

Maar in princiepe hanteerde ik gewoon een policy wie ik toeliet als vriend. Zou ik met die persoon de kroeg in gaan, of bij elkaar over de vloer komen en verjaardagjes doen e.d. Ja hoor, dan valt die persoon wel onder een vriendschap. Maar iemand die met u en meneer aangesproken wil worden staat heel ver af van wat ik als vriend noem.
Dit doe ik ook, sommige collega's en ook oude werkgevers zat ik lekker mee in de kroeg en was het heel informeel en ja die voeg ik toe op FB om contact te houden. Maar als het heel erg formeel is en ik geen band met mensen heb heb ik ze ook niet nodig op FB eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bender schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:00:
[...]

Nou, ik vind het lastig omdat ik me af vraag of je dan wel gelukkig kunt zijn als je je zo hard moet afzetten tegen de mensen die je de hele dag om je heen hebt.
Waarom geef je het niet eens de kans, wie weet zitten er leuke mensen tussen. Als kluizenaar verder gaan kan altijd nog.

Ik ben blij dat mijn werknemers me op facebook willen toevoegen, dit wil wel zeggen dat ze me vertrouwen.
(Ik noem het nu werknemers, maar zo zie ik ze niet ik zie ze als collegas en onderdeel van het bedrijf niet als slaven)
Waarom hang je er van die labels aan? "je zo hard moet afzetten tegenover mensen die je de hele dag om je heen hebt?"
Het is geen kwestie van afzetten, het is een kwestie van "waar heb ik behoefte aan" en dat doe ik. Het feit dat ik geen behoefte er aan heb om mensen van werk toe te voegen aan FB, heeft helemaal niets te maken met afzetten. En verder: het is ook niet super gebruikelijk in de bedrijven waar ik werk, zomaar collegae's toevoegen aan je FB. Het is wat anders als je al langer met iemand werkt en ondertussen ook vrienden bent geworden, maar zelfs dan heb ik weinig behoefte er aan om ze op FB te hebben. Verder, een vriendschap opbouwen met iemand duurt wel even bij mij, is voor mij heel anders dan de hoeveelheid kennissen die je leert kennen via je werk.

En als kluizenaar verder gaan kan altijd nog: je zal het vast goed bedoelen ;) , maar per individu verschilt het enorm waar je blij van wordt, veel mensen in je close range of weinig. Ik opteer voor weinig, van veel word ik ongelukkig.

En volgens mij gaat het aan het van de rit daarom: waar je als individu blij van wordt, zeker met iets als FB. Wat mij betreft geef je het iets te veel "real life value", maar ieder z'n ding! ;)
ebia schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:13:
Dat is op zich wel een interessante natuurlijk. Ik denk omdat een hoop mensen (zoals ik) het zich maar moeilijk voor kunnen stellen hoe dat is. Je zegt zelf bijvoorbeeld dat je over het algemeen niet zoveel loslaat over je privé leven, maar dat je evengoed wel geïnteresseerd bent in dat van een ander. Even los van je gamevrienden op FB, zou je dus prima mensen kunnen volgen op FB waar je wel in de interesse in toont, maar dan eigenlijk op heel non-intrusive manier én zonder dat je zelf ooit iets neer hoeft te zetten.

(Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat ik ongeveer 200 vrienden heb op FB, maar dat er zeg maar slechts een vaste kern van hooguit 30 man regelmatig status posts doen, en dat daar weer een fractie van direct contact zoekt via een krabbel of chatbericht). Wat dat betreft vind ik het ook leuk om bij te houden wat mijn 'echte' vrienden doen. Daar heb ik niet altijd even veel tijd voor, maar je blijft dan toch op de hoogte van wat er speelt in iemands leven (oprechte interesse dus).
Ik ben geïnteresseerd in dat van een ander omdat dit vanuit een beroepsdeformatie komt en omdat het er voor zorgt dat ik niet te veel hoef te kletsen over mezelf. Dat is mensch eigen namelijk: ze houden er van om over zich zelf te praten! ;) Dus mijn interesse op de werkvloer is wel degelijk oprecht, maar het houdt voor mij op zodra ik de deur verlaat. De menschen met wie het klikt op een echt platonische basis en dus vrienden worden, daar doe ik gewoon leuke dingen mee, over en weer is daar geen behoefte om op FB vriendjes te worden. En wat er verder speelt in het leven van de mensen op mijn werk: het interesseert me echt niet en men hoeft ook niet geïnteresseert te zijn in mijn leven.

Verder, mijn beste vriend heeft bijvoorbeeld geen facebook. Mijn vriendenkring omgeving is erg Beta en IT gerelateerd, dus je zou een grote participatie in social media verwachtten, maar de hoeveelheid mensen met facebook is bijna nul. Twitter heeft niemand in mijn "echte" vriendenkring. Niet "ons"ding denk ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:55
Werk en privé gescheiden houden... !!
Werk nu al 5 jaar samen met een collega, dingen meegemaakt waardoor wederzijds vertrouwen afgedwongen wordt... zakenreizen enz. zij die dit ook doen weten misschien waar ik op doel.. enfin..
Je baas op FB zonder dat er een hele goede relatie onderling is, is en blijft tricky.

Zeker nu je hoort dat er mensen rechtsgeldig ontslagen kunnen worden na bepaalde ( stupide ) uitlatingen die misschien zelfs indirect werk gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je je baas je baas noemt zou ik hem zowiezo niet op je site toevoegen.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:08
Alleen collega's die ik op kantoor met wie ik een vriendschappelijke relatie heb (buiten werktijd iets drinken, persoonlijke zaken bespreken etc), heb ik toegevoegd op Facebook. Collega's die ik een keer heb gesproken hoeven niet te weten wat ik het afgelopen weekend heb gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Patientzero schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:34:
Werk en privé gescheiden houden... !!
Werk nu al 5 jaar samen met een collega, dingen meegemaakt waardoor wederzijds vertrouwen afgedwongen wordt... zakenreizen enz. zij die dit ook doen weten misschien waar ik op doel.. enfin..
Je baas op FB zonder dat er een hele goede relatie onderling is, is en blijft tricky.
Noemen ze dit niet gewoon een gentlemens agreement ? :+

Gewoon nooit uitlatingen doen die negatief zijn voor je werk en zorgen dat er alleen dingen zichtbaar zijn die jij gepost hebt of goed gekeurd hebt (als je getagd wordt in een foto van iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

descon schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

Noemen ze dit niet gewoon een gentlemens agreement ? :+

Gewoon nooit uitlatingen doen die negatief zijn voor je werk en zorgen dat er alleen dingen zichtbaar zijn die jij gepost hebt of goed gekeurd hebt (als je getagd wordt in een foto van iemand anders)
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want je weet maar nooit wat iemand als negatief/beledigend ervaart. Het kan zelfs zo zijn dat iets onschuldigs door je leidinggevende als aanstootgevend wordt ervaren en jij daar dan last van krijgt. Natuurlijk is het dan een privé-zaak en zou dat niet van invloed moeten zijn... maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Zo ben ik eens op m'n vingers getikt omdat ik onschuldig had getweet dat m'n contract met een jaar verlengd was... dat vond men niet al te handig omdat er tegelijkertijd ook mensen moesten vertrekken. Dan kan ik me wel verdedigen door te zeggen dat de realiteit is, dat ik slechts blij was, dat ik niet zonder reden mag blijven, en ga zo maar door, maar die strijd verlies je uiteindelijk.

Dus er is zeker wel wat voor te zeggen om dit gescheiden te houden, wanneer je vermoedt dat je dit soort gezeik er mee kán krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:06:

[...]

Is inderdaad de meeste logische oplossing maar het is niet alleen dat, soms wordt ik eens getagd op foto's waar ik er allesbehalve nuchter uitzie.... en dat hoeft mijn werk niet te zien
Dit kan je redelijk eenvoudig ondervangen door FB dusdanig in te stellen dat jij alles moet "approven" om het op je timeline (als je dat al hebt...) zichtbaar te maken.

Ik heb op die manier wel eens wat kunnen weren van m'n timeline O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Toch apart dat in sommige gevallen FB zo belangrijk kan zijn voor werk terwijl de inhoud van je werk er helemaal compleet niks mee te maken heeft.

Maar om ook even inhoudelijk te reageren: ik hou het op een beetje een mix, d'r is voor mij niks te verbergen en post ook niet veel op FB. Oud-collega's en huidige collega's knal ik er ook gewoon in. De informaliteit op de werkvloer past ook op FB, denk ik.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Zelf neem ik een erg oppervlakkige houding aan op Facebook. Mijn posts bestaan uit oa plaatjes van mijn tuin, bandjes die ik luister / ontdekt heb, en af een toe felicitatie. Ik gebruik Facebook dus niet als medium om mijn mening te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Tarkin schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:39:
...

Verder is het een veredelde versie van "kijk mij toch perfect zijn". Als je je daar tegen afzet, dan kan je niet gelukkig zijn? Komop man!

...
:)

Van een aantal mensen weet ik dat ze diep ongelukkig zijn, bij de psycholoog lopen en antidepressiva slikken. Zie je hun gedrag op social media, dan zou je zo met ze willen ruilen.

Heb je 100 vrienden, is er altijd wel een aantal wat heel leuke dingen gedaan heeft dat weekend. Balen zeg, als je daaruit het gevoel krijgt dat je een saai of vervelend leven hebt. Ik heb geen facebook, maar zal m'n vrouw vragen voortaan meer berichtjes te plaatsen in de trant van: "Het gaat goed met saaie oma, ze klaagt nog steeds de hele morgen!" en "Wat groeit het onkruid snel zeg, maar het terras is weer onkruidvrij!". Hoewel het een veel realistischer beeld schets van je leven zal het idee wel sneuvelen. En anders Facebook wel, want dat willen we niet zien van vrienden.

Of je je leidinggevende toelaat hangt ook heel erg af van wat je erop gooit. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar ik ben dan ook meer het type van "alles wat ik typ kan makkelijk doorgestuurd worden, ook naar mensen die het niet zouden moeten lezen". Het zou dus helemaal geen kwaad kunnen, want als ik al Facebook zou gebruiken komen er ook alleen maar dingen op te staan die door Google gevonden mogen worden.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Stewie! schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:10:
[...]

Sommige mensen hebben zeker geen vrienden op het werk :+
Even een late reactie, maar mijn collega's zie ik absoluut niet als vrienden nee, hoe goed ik ook met ze op kan schieten. Dat merk je meestal wel als je weg gaat bij een bedrijf, ineens hoor je van niemand meer iets. Dat wil niet meteen zeggen dat ik ze niets vertel over hoe het weekend was, maar van mij hoeven ze niet zomaar op Facebook als "vriend" te worden toegevoegd. Je weet nooit wat ze voor verkeerde conclusies trekken bij bepaalde uitlatingen. Je zit wel de hele dag met ze opgescheept...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1