Toon posts:

Nieuwe PC voor o.a. Gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik ben me al een poosje aan het oriënteren op een upgrade / het aanschaffen van een nieuwe PC.

De PC zal vooral gebruikt gaan worden voor gamen (vooral BF3), af en toe wordt er dmv Cubase het een en ander opgenomen met de gitaar en bas en ik doe af en toe wat beeldbewerking ivm mijn fotografie hobby.
Ook draait er wel eens een minecraft server voor een mannetje of 8.

Ik heb zelf niet echt een budget in gedachten en kwam na het samenstellen van de componenten die ik nodig denk te hebben op onderstaand bedrag. Laten we zeggen dat ik het bedrag niet verder wil laten oplopen dan €750,-

Ik heb een tijdje geleden nog mijn oude grafische kaart vervangen door een Sapphire 6870 en die ben ik van plan om voorlopig in het nieuwe systeem te zetten en hem eventueel later nog te upgraden.
Verder heb ik nog een 2TB schijf van Samsung in mijn huidige PC. Die kan ik ook meenemen naar het nieuwe systeem.

Mijn eisen betreft het nieuwe systeem zijn vooral gebaseerd op het willen aanschaffen van een SSD, het willen draaien van 64bit Windows en wat meer ram voor Cubase en de minecraft server.

Vandaag kreeg ik bij toeval een nieuwsbrief van CD-ROM-LAND waarin zij een kit-aanbieding deden:
http://www.cdromland.nl/email/uploads/31-07-2012_1/30164.jpg.
Nieuwsgierig geworden door de prijs had ik bij die webshop even het winkelmandje gevuld en ik kwam op onderstaand systeem uit voor € 718.65 aldaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 300R€ 64,86€ 64,86
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Enthusiast TX550M€ 75,-€ 75,-
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 189,95€ 189,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,95€ 45,95
1MSI Z77A-GD55€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,61

Nu is mijn vraag of dit systeem voldoende aan mijn eisen zou gaan voldoen.
De case is mij aangeraden door een maat van mij en hij ziet er op zich (vanbinnen) heel goed uit.
Ik las wel dat de case niet heel stil is (wat wil je, gatenkaas). Nu wil ik absoluut geen extreem stil systeem, maar ik ben toch wel benieuwd naar het geluidsniveau wat dit systeem produceert in deze case. De Mugen is over het algemeen wel een stille fan toch?

Nadat ik eerst keek naar en OCZ SSD zag ik al snel dat Crucial M4 een beter alternatief zal zijn. klopt dit?

Verder de vraag of ik met deze voeding voorlopig goed zit. Ook als ik wat later de grafische kaart ga vervangen door iets krachtigers.

Graag hoor ik of er nog mooiere alternatieven zijn binnen mijn budget (€750,-)

Thanks! ;)

edit: sorry ik ben mijn budget vergeten te vermelden in de Topic titel

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Een samsung 830 SSD is net iets sneller (, net zo betrouwbaar) en soms ook goedkoper. Indien die bij die winkel goedkoper is zou ik voor de samsung gaan, anders gewoon de M4 behouden. Voor de rest een heel mooi systeem, waarschijnlijk ook redelijk stil en zeker krachtig genoeg voor een minecraft server en BF3 op high. Wel is de CPU veel 'beter' dan de videokaart (6870) en dus is de verhouding voor een game pc een beetje scheef, maar als je van plan bent de GPU nog binnen nu en een jaartje te vervangen dan is ook daar weinig tegen in te brengen. Mooie deal trouwens van die winkel, niet zozeer de prijs (die ook redelijk gunstig is voor die onderdelen), maar wel dat het allemaal onderdelen van hoge kwaliteit zijn en geen budget rommel.

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie RoofTurkey, ik zal de samsung 830 eens gaan bekijken en vergelijken.
Ik snap wat je bedoelt mbt tot de CPU en GPU. De GPU gaat misschien inderdaad binnen een jaar vervangen worden.
Vooral het het toevoegen van de Mugen 2 vind ik wel een leuke actie :)