Disclaimer: Ik heb een systeem waarvan ik verwacht dat er flink veel gesleuteld kan/mag worden, dus vandaar op DAA en niet CAA, advies kan namelijk ook zijn; koop maar een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
‘t Zal grofweg gebruikt worden voor 55% internet/office/downloaden, 20% gaming, 25% films/muziek af te spelen. Games Diablo 3, Anno 1404, Skyrim. Systems specs leren mij dat dit het maximum is wat ik wens:
~Intel Core 2 Duo 2.4 GHz of
~AMD Athlon64 X2 5600+ 2.8 GHz
&
~ Nvidia GeForce GTX 260 of
~ATI RadeonHD 4870 // ATI Radeon 4890
Wat mag het systeem gaan kosten?
M’n budget is toereikend tot ~400 euro, en als ik met ~500/550 er meer levensduur mee krijg is dat haalbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is compleet, gaat puur om de kast.
Huidige setup is:
HKC 3011GS Mini Tower
Voeding HKC 400Watt
P5KPL-AM EPU (van doos)
Pentium Dual core E5300 @ 2.6ghz (van dxdiag)
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667
Hitachi Deskstar 500GB Satall
XFX ATI HD4350 512MB
Card Reader Intern
Samsung SH-S223F Sata DVD-brander
Componenten zijn natuurlijk het goedkoopst, maar ik vertrouw mezelf niet met inbouwen*. Tower, RAM en HDD wil ik liever niet vervangen, bespaart geld – tenzij het bottlenecks zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, graphics card en ik verwacht dat er een betere voeding in moet. De rest kan uit de kast gestript worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merken zeggen mij weinig, ik ga er vanavond nog meer research doen. Heb jarenlang plezier gehad aan AMD en ATI, maar ik sta open voor elk advies. Beter > voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als die voldoet waar ik het voor wil gebruiken is ’t goed en wifi + 5.1 boxen ondersteunt kan de rest me vrijwel gestolen worden. Ik verwacht dat deze specs niet veel verbruik en geluid opleveren, of zit ik dan fout?
* Ik heb het een en ander in een kast gezet en vervangen. Ook wel eens een pc helemaal gestript om te leren hoe het in elkaar steekt. Bij een of twee onderdelen had ik het overzicht nog wel. Maar bij een half systeem in elkaar zetten… nee. Kan dit voor een “prikkie” bij een winkel, kan ik het beter leren, of toch maar een compleet systeem kopen?
Edit: Lijkt zoiets als dit op wat ik zoek?:
V&A aangeboden: Starter Game pc aangeboden! Q6600, 4GB , 9800GTX+
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
‘t Zal grofweg gebruikt worden voor 55% internet/office/downloaden, 20% gaming, 25% films/muziek af te spelen. Games Diablo 3, Anno 1404, Skyrim. Systems specs leren mij dat dit het maximum is wat ik wens:
~Intel Core 2 Duo 2.4 GHz of
~AMD Athlon64 X2 5600+ 2.8 GHz
&
~ Nvidia GeForce GTX 260 of
~ATI RadeonHD 4870 // ATI Radeon 4890
Wat mag het systeem gaan kosten?
M’n budget is toereikend tot ~400 euro, en als ik met ~500/550 er meer levensduur mee krijg is dat haalbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is compleet, gaat puur om de kast.
Huidige setup is:
HKC 3011GS Mini Tower
Voeding HKC 400Watt
P5KPL-AM EPU (van doos)
Pentium Dual core E5300 @ 2.6ghz (van dxdiag)
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667
Hitachi Deskstar 500GB Satall
XFX ATI HD4350 512MB
Card Reader Intern
Samsung SH-S223F Sata DVD-brander
Componenten zijn natuurlijk het goedkoopst, maar ik vertrouw mezelf niet met inbouwen*. Tower, RAM en HDD wil ik liever niet vervangen, bespaart geld – tenzij het bottlenecks zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, graphics card en ik verwacht dat er een betere voeding in moet. De rest kan uit de kast gestript worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merken zeggen mij weinig, ik ga er vanavond nog meer research doen. Heb jarenlang plezier gehad aan AMD en ATI, maar ik sta open voor elk advies. Beter > voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als die voldoet waar ik het voor wil gebruiken is ’t goed en wifi + 5.1 boxen ondersteunt kan de rest me vrijwel gestolen worden. Ik verwacht dat deze specs niet veel verbruik en geluid opleveren, of zit ik dan fout?
* Ik heb het een en ander in een kast gezet en vervangen. Ook wel eens een pc helemaal gestript om te leren hoe het in elkaar steekt. Bij een of twee onderdelen had ik het overzicht nog wel. Maar bij een half systeem in elkaar zetten… nee. Kan dit voor een “prikkie” bij een winkel, kan ik het beter leren, of toch maar een compleet systeem kopen?
Edit: Lijkt zoiets als dit op wat ik zoek?:
V&A aangeboden: Starter Game pc aangeboden! Q6600, 4GB , 9800GTX+
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 19:16 . Reden: Kwam net de V&A tegen ]