Toon posts:

videokaart vervangen, probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem. Ik heb een videokaart van nvidia, de GTX260 waarvan ik denk dat hij het begeven heeft, en wil daarom even testen of de oude kaart de NVIDIA GT8800 weer past. Ik kan me herinneren dat ik een Master Cooler 500 Watt er bij gekocht heb zodat de videokaart beter werkt, zeiden ze in de winkel.

Het volgende probleem is als ik de oude videokaart erin stop en de GTX260 eruit haal en ik start de computer op, hoor ik 3 piepjes en de computer schakelt zichzelf dan automatisch opnieuw uit en dan aan. Ik heb ook de oude Cooler er weer ingezet maar ook dan werkt de videokaart niet.

Er zitten 2 pinnetjes in de GTX260 als ik die eruit haal gaat de computer zoiezo op zwart. Zie de foto met wat ik bedoel http://tinypic.com/r/2re2pno/6

Maar die pinnetjes die zitten niet op de ouder GT8800 Nvidia videokaart.

Ik heb bij configuratiescherm de videokaart GTX260 uitgeschakeld om te kijken of hij dan de oude videokaart wel pakt maar dat is ook niet het geval.

Kan iemand mij alstjeblieft helpen?

alvast bedankt.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:57

paularts

Paulux !!!!!!

Voor dat iemand anders meld dat de glazen bol stuk is.

vermeld even je Moederboard er ook bij plus de overige specs van je systeem

Moederbord zal de piepjes produceren dus je kunt ook op Mobo type plus beep code zoeken
de 2 6pins moeten in de GTX260 zitten voor stroom naar de kaart anders werkt deze idd nooit

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Verwijderd

Topicstarter
@paularts

Dank voor je reactie. Dit zijn de specificaties van de computer pricewatch: Medion Akoya MD 8833 .

Je hebt gelijk dat die 2 6-pins erin moeten zitten, maar met die 8800 GT( de kaart die er officieel in zat hoeft dat toch niet?

groet

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb trouwens geen beeld als ik de oude videokaart erin stop

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

als er een 6pin aansluiting op de GT zit moet je deze wel aansluiten anders zal deze het ook niet doen,

en eigenlijk met zo'n config zou je even meer info van het moederbord moeten versieren,
dan kun je de beep codes herleiden.

ook is er verschil tussen lange en korte beeps ;) ook wel even belangrijk

Tweakers waardeert het als je niet 2x post maar de Edit knop gebruikt als je zelf de laatste poster bent ;)

[ Voor 16% gewijzigd door paularts op 31-07-2012 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
@paularts,

Maar ik heb gewoon de originele spullen erin gedaan, die er officieel in horen te zitten. Op de oude 8800GT zitten helemaal geen plugs om iets in te steken, het is gewoon een kale kaart. http://images.nvidia.com/...gt/product_shot_med_1.png

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

Geeft hij in deze config ook beeps?

en zo ja zit er verschil in de beeps die hij geeft? ook tov de GTX260?

kun je in de kast kijken wat er op het Mobo staat? (merk nummers etc)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dit staan op het moederbord: Micro-star model m5-7502. en dan een sticker eronder met een streepjescode en het nummer 001D922D88EA.

als ik de GTX260 erin doe, inclusief de plugs dan doet de computer het even. En doe ik de oude orignele videokaart in de PCI-E sleuf dan zegt hij PIEP PIEP. en geen beeld. Maar die oude wil ik weer gebruiken, maar dat gaat dus niet, deze plugs passen niet http://tinypic.com/r/2re2pno/6 niet in de GT8800.

Er zit dus ook een Mastercooler M 500 Watt in

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

2 Short Beeps
Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
Je zou de geheugen banken dus kunnen wisselen of 1 eruit nemen en met de andere testen

Als er geen aansluitingen voor de 6pin sit hoef je hem ook niet aan te sluiten ;)

even met de originele kaart testen is het makkelijkste (deze piept en de andere niet ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door paularts op 31-07-2012 17:20 ]

Verwijderd

Weet je het zeker dat er op de 8800gt geen 6 pins aansluiting zit? Op reference 8800 kaarten wel en zelfs op mijn 8600 gts wel.

Verwijderd

Topicstarter
@paularts ok, ik ga het proberen, vreemd is het wel dat hij dat niet bij de GTX260 doet, maar ik houd jullie op de hoogte.

@flop Z2009

Mijn excuses, ik heb me vergist , het is een 8600 GT , dank voor de toelichting

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:23:
@paularts ok, ik ga het proberen, vreemd is het wel dat hij dat niet bij de GTX260 doet, maar ik houd jullie op de hoogte.

@flop Z2009

Mijn excuses, ik heb me vergist , het is een 8600 GT , dank voor de toelichting
Good Call FlopZ2009 ;)

geheugen kan af en toe vreemde fouten veroorzaken.
kan zijn dat de gtx260 een langere check heeft en er dus later uitknalt dan de GT8600

ik roep maar wat als voorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar ik hoor nog steeds, Piep pieppiep een iets langere en dan 2 korte achter alkaar.

Verwijderd

Ik denk dat je het beste stap voor stap onderdelen kunt omwisselen als je ze hebt liggen. Aangezien je nu problemen hebt met beide videokaarten zou het best aan iets anders kunnen liggen. Soms willen moederborden de kluts wel eens kwijtraken (eigen ervaring) en een bios reset zou kunnen helpen (als je dan van tevoren wel even de belangrijke instellingen opschrijft om ze terug te kunnen zetten). Hoe oud is je voeding? Het zou zo maar eens kunnen dat je voeding aan het verslijten is. Heb je de gelegenheid om er een te lenen?

Verwijderd

Topicstarter
@Flop

Ik heb die Mastercooler 2 jaar, en die oudere is 3 jaar en die werken volgens mij naar behoren. Ik denk dat ik dan maar beter even naar een computer winkel kan stappen om die stappen uit te voeren. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de hulp, erg fijn altijd

groet

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

heb je beide geheugen modules er een voor een in gehad en geboot?
dat wordt stap 1
daarna de oude voeding wisselen voor de "nieuwe" en het zelfde doen
(dit alles met de oude video kaart)
daarna kun je het zelfde (geheugen een voor een erin) met de nieuwe graka doen

(druk het geheugen wel goed aan beide klemmetjes moeten goed vast zitten)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 08:54

wowi

http://www.computerhope.com/beep.htm#05
Kijk eens even wat voor bios je in je pc hebt en wat je beep codes betekenen, want zoals je nu aan de gang bent is ook niet logisch.

bij ami bios

1 long, 2 short

Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information

[ Voor 31% gewijzigd door wowi op 31-07-2012 17:47 ]

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

wowi schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:45:
http://www.computerhope.com/beep.htm#05
Kijk eens even wat voor bios je in je pc hebt en wat je beep codes betekenen, want zoals je nu aan de gang bent is ook niet logisch.
beeps geven aan dat het of geheugen is of mobo, of eventueel GPU dat wordt geprobeerd uit te sluiten ;)

• wowi

wowi

paularts schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:47:
[...]

beeps geven aan dat het of geheugen is of mobo, of eventueel GPU dat wordt geprobeerd uit te sluiten ;)
Dit lijkt eerder een probleem met je voeding, of je video kaart of je moederbord. Met geheugen had je wel andere errors gehad

Verwijderd

Topicstarter
paularts schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:42:
heb je beide geheugen modules er een voor een in gehad en geboot?
dat wordt stap 1
daarna de oude voeding wisselen voor de "nieuwe" en het zelfde doen
(dit alles met de oude video kaart)
daarna kun je het zelfde (geheugen een voor een erin) met de nieuwe graka doen

(druk het geheugen wel goed aan beide klemmetjes moeten goed vast zitten)
Ja Ik heb dit gedaan, geen hij blijft dit signaal geven
One Long and Two Short Beeps Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue.

Bedankt Wowi voor de link! Want daar staat die One long and two short beeps code bij.

Wat ik niet begrijp is dat hij geen enkele andere videokaart pakt als alleen een kaart waar die 6 pins plugs in moeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 17:55 ]

• wowi

wowi

als je nog een andere voeding hebt liggen zou ik die eens wisselen voor je systeem, dat lijkt me een goede zet.

Verwijderd

Topicstarter
wowi schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:56:
als je nog een andere voeding hebt liggen zou ik die eens wisselen voor je systeem, dat lijkt me een goede zet.
@ Wowi dat heb ik zo rond 4 uur geprobeerd en dan geeft hij dezelfde code aan. 1 long and 2 short bleeps

• paularts

paularts

Paulux !!!!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:51:
[...]

Ja Ik heb dit gedaan, geen hij blijft dit signaal geven
One Long and Two Short Beeps Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue.

Bedankt Wowi voor de link! Want daar staat die One long and two short beeps code bij.

Wat ik niet begrijp is dat hij geen enkele andere videokaart pakt als alleen een kaart waar die 6 pins plugs in moeten.
Alle 6 de stappen?
Rap ;)
Als dat zo is zou je dus 2 defecte video kaarten moeten hebben.
Kun je er een lenen/ander systeem? kun je die er even in zetten dan zou die het moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
@allen de computer zette ik net aan en toen was het over met de medion , hij gin ook niet meer aan nu, dus jammer. In ieder geval heb ik goed zitten kutten met dat ding

• wowi

wowi

Grote kans dat je moederbord stuk is dan, kijk eens goed naar die kleine tonnetjes die op het bord zitten de condensatoren(lijkt een beetje op een colablikje maar dan heel klein) de boven kant moet glad zijn en absoluut niet bol staan, of geknapt zijn, ze kunnen ook aan de onderzijde open scheuren.

[ Voor 31% gewijzigd door wowi op 31-07-2012 19:28 ]

Pagina: 1