Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webhoster met snelle performance

Pagina: 1
Acties:

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:07
Ik heb al een tijdje een low budget webhosting pakket van Servage.net. Groot voordeel is dat ze ontiegelijk veel data-ruimte geven, alleen interesseerd mij die ruimte nu even niet meer.

ik ben sinds kort aan mijn 2e app begonnen, betreft een bordspel voor mobiele devices. Nu had ik dit eerst via sockets gedaan maar dat was gewoon echt een drama om dat in ios en android goed te krijgen. Dus nu heb ik een situatie met polling. Nu heb ik het al zo ingebouwd dat de poll interval bijgeschaald kan worden afhankelijk van het aantal actieve gebruikers, ook maak ik gebruik van het touch commando van php ipv elke keer een mysql call te maken. Maar ik bemerk dat mijn provider, servage.net, af en toe drops heeft in de performance. Als ik dit spel serieus wil lanceren moet ik dus een provider hebben waar ik op aan kan. Maar ik hoor van iedereen andere verhalen en ervaringen mbt hosters. Als ik google op fast server voor mobile apps, nou ja je raadt het al, weinig bruikbare info. Ik heb ook echt weinig tot geen ervaring met web hosters wat dit betreft.

wat heb ik nodig?
php & mysql
500 mb opslag
backup mogelijkheid
initieel 5 gb dataverkeer per maand
het moet snel en betrouwbaar zijn, kosten zijn uiteraard wel belangrijk, maar hoeft echt geen servertje van 5 euro per maand te zijn.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik ben erg fan van TransIP.. Wel aardig duur maar dan heb je ook wat.

🠕 This side up

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02
Je zou kunnen kijken naar een PaaS oplossing als bijvoorbeeld dotcloud dat schaalt erg makkelijk mocht je meer snelheid / ruimte nodig hebben.

Wat bij mij in het begin wat onduidelijk daar was is de ruimte die je bijvoorbeeld voor static content of databases krijgt, deze is 10x het ram wat je kiest. Dataverkeer zit bij de prijs inbegrepen.

[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 31-07-2012 16:23 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• mannowlahn
Koenvh.nl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:19:
Ik ben erg fan van TransIP.. Wel aardig duur maar dan heb je ook wat.
grappig dat je die vermeld, hoorde daar ook al iemand over, maar die had een windows server en die was wat minder snel. IS de linux omgeving rapido, of is dat afhankelijk van de te nemen pakket?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

muffstuff schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:22:
[...]

grappig dat je die vermeld, hoorde daar ook al iemand over, maar die had een windows server en die was wat minder snel. IS de linux omgeving rapido, of is dat afhankelijk van de te nemen pakket?
Geen idee, ik heb het namelijk van horen zeggen... Ik heb voor mijn website niet een geweldige webhost nodig (Kijk zelf maar...), dus ik zit bij 000webhost.. Gratis.. Genoeg waarvoor ik het voor gebruik, redelijk snel, redelijk veel bandbreedte.. Ik verdien namelijk ook 0,0 met mijn site, dus 'k geef er ook niet al te veel aan uit..

Ik heb wel mijn domeinnaam bij TransIP afgesloten, dat was heel makkelijk en geweldige support. Maar zoals ik al zei: Daar betaal je dan ook voor (en niet zo'n beetje ook :'( )

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 31-07-2012 16:34 ]

🠕 This side up

• mannowlahn
ZpAz schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:22:
Je zou kunnen kijken naar een PaaS oplossing als bijvoorbeeld dotcloud dat schaalt erg makkelijk mocht je meer snelheid / ruimte nodig hebben.

Wat bij mij in het begin wat onduidelijk daar was is de ruimte die je bijvoorbeeld voor static content of databases krijgt, deze is 10x het ram wat je kiest. Dataverkeer zit bij de prijs inbegrepen.
Zeker interessant, ik heb even een selectie van alleen php en mysql gemaakt. Maar kan daarbij het aantal ram instellen van 32MB tot 4GB. Wat is een beetje schappelijk? Mijn scripts zullen vrij weinig datat toevoegen, maar wel frequent. Zelfde geld voor php script, stellenniet bar veel voor om eerlijk te zijn(timestamp plaatsen, xml retourneren).

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02
Ja, dat is lastig in te schatten. Dotcloud heeft zelf op hun website geen case studies van partijen die het gebruiken, maar een vergelijkbare service (pagodabox) heeft er wel een paar, daar zit het volgende tussen:
6,660 Requests per Hour on a Single, 200 MB RAM Instance
Dat is dan voor een complete website serveren, niet enkel xml. Dus ik denk dat je met minder toe kan, maar ja, misschien doet je website wel vanalles met de data wat meer tijd kost. Je kan bij de meeste van deze hosters gratis de kleinste instance uitproberen en dan kan je zien of het je bevalt.

Daarnaast heb je ook nog anderen (Heroku (ruby / java)) of Amazon AWS of Windows Azure.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 31-07-2012 17:04 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1