Tips voor computer upgrade

Pagina: 1
Acties:

• sohopunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03 21:29
Hoi allemaal,

Ik wil mijn systeem deels gaan upgraden. Omdat ik zelf daar niet de juiste kennis voor heb, wil ik jullie voorleggen wat ik heb en hoor ik graag suggesties wat aan te passen. Zelf heb ik gekeken naar de BBG van juli 2012 en dacht de processor en moederbord te vervangen, maar ik hoor graag jullie advies.

Dit is mijn huidige systeem:
Moederbord: pricewatch: Asus M4A785D-M PRO
Processor: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Processorkoeling: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
DDR3 SDRAM: 2x4GB ICIDU ( verder even geen specificatie)
Videokaart: pricewatch: Sapphire Sapphire HD 6850 2GB GDDR5
Kast: pricewatch: Antec Performance One Mini P180 (Zwart)
Voeding: pricewatch: Antec TruePower TP-650
Harde schijven: merken weet ik even niet maar heb een schijf van 1TB en een schijf van 500GB

Wat ik sowieso ga veranderen is de kast: pricewatch: Corsair Carbide 500R Black. Verder sta ik open voor suggesties. Ik wil de componenten over een week of twee kopen.

Verdere info is dat ik de computer vooral gebruik voor nieuwe/high-end games en wil mogelijk gaan beginnen met streamen. Verder standaard internet, downloaden etc.

Als jullie nog info nodig hebben, hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Gr,

Alen

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom wil je gaan upgraden?
Zonder een reden en budget kunnen wij hier weinig nuttigs over melden
heb zelf ook een quad-core (2500k) met een 6850oc en die doet op 1080p alles wat ik wil.

Wanneer je meer frames in games als B3 wilt, zou ik een GTX670/680 of AMD 79xx kopen.
Je processor zou in 99 van de 100 gevallen geen bottleneck moeten zijn (m.u.v. PS, lightroom e.d.)
Misschien is je ram traag? (1000 mhz met een cas van 11??) en is een setje 8 gb @ 1600 mhz cas 8 of 9 aan te raden
Kast is een kwestie van smaak. Het is een goede kast in ieder geval afaik
SSD is altijd aan te raden aangezien je van deze upgrade het meest merkt bij dagelijks gebruik.

In jouw geval zou ik nu (afhankelijk van budget) een 670 + 128 gb SSD kopen (en misschien fatsoenlijk ram) en over 1-2 jaar een nieuwe mobo+cpu

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 31-07-2012 16:07 ]

• sohopunk
@eL-Jay
Thnx voor je reactie. Budget ligt rond de 500 max. 128gb SSD om je systeem op te draaien bedoel je?

• sohopunk
Iemand nog tips? :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De 128gb ssd als boot-disk+games die daar veel van profiteren (Skyrim, Fallout, alles met vaak veel laadtijden)
(draai nu zelf enkel op de 128gb ssd zonder hdd en dat is echt heerlijk)
128gb ssd = <€100,-
Houd je 400 euro over voor een gpu bijvoorbeeld een leuke GTX 670.
Je kan er ook voor kiezen om dalijk een GTX660ti te kopen en 150 euro in je zak te houden voor een CPU+mobo upgrade over 1-2 jaar.

Bekijk ook nog eens kritisch je RAM, maakt vaak niet zoveel uit, maar het is zonde als je op je goedkoopste onderdeel het laat liggen ;)

• sohopunk
Dank voor je uitleg. Ik denk inderdaad dat de pc in groot geheel wel mee kan voorlopig. Wat ik sowieso ga veranderen is de kast en zal dan ook kijken naar RAM geheugen, is inderdaad zonde. Verder vind ik de SSD ook aantrekkelijk en wat betreft GPU hou ik het even in de gaten en kijk het nog aan. Thnx voor je tips!

En mochten anderen (of jij) nog meer tips hebben zijn die nog welkom ;)
Pagina: 1