Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 09:38
Hallo,

Binnenkort wil ik een nieuwe telefoon gaan kopen maar ik kom er niet echt aan uit welke.
Momenteel heb ik de HTC Desire waar ik tevreden over ben, maar hij is aan vervanging toe (scherm gebarsten)
Nu twijfel ik tussen de One x en de One s.

Bij de One x vind ik het scherm erg mooi maar ik ben bang dat hij iets aan de grote kant is (hij moet nog wel normaal in mijn broekzak kunnen). Ook heb ik mijn twijfels bij de batterij, mijn htc desire gaat maar krap een dag mee.

De one s is wat kleiner en kan iets langer doen met zijn batterij, maar ik weet niet precies of het nou een beter scherm is dan de htc desire, hier wil ik niet op achteruitgaan.

Ik heb al verschillende reviews gelezen, maar kom er niet aan uit.

MVG,

Joep1222

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:49

Lapras

Ice beam

Hier zit je niet op te wachten, maar de Galaxy S3 is een betere telefoon dan de One X en de One S.

• joep1222
Lapras schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:45:
Hier zit je niet op te wachten, maar de Galaxy S3 is een betere telefoon dan de One X en de One S.
Naar de galaxy S3 heb ik ook gekeken, maar die vind ik niet iets te duur worden en het liefst wil ik htc sense houden.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
eerst, lees de regels:
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.
Ten tweede, je vraag kunnen wij maar deels beantwoorden. Je twijfelt over:
1 grootte
2 accuduur
3 beter scherm

1 Kan niemand voor jou beantwoorden, probeer de modellen eens in de winkel.
2 Accuduur is op papier beter dan de Desire, plus dat de accu van je desire een klein beetje versleten is
3 De One S heeft een pentile scherm, dat inferieur is aan het scherm van de One X.
En hoe is dat exact zo? Voor zover ik weet zijn ze redelijk on par, dus zo stellig beweren dat hij significant beter is vind ik vreemd. Zeker omdat er ook een pentile scherm in de S3 zit... Care to elaborate?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 21:15
Dit is meer een persoonlijke beoordeling dan een een goede beredenering.

Ikzelf heb de HTC One X. Batterij gaat bij normaal gebruik (whatsapp, nieuws lezen, etc) 2 dagen mee. Bij intensiever gebruik (muziek luisteren, youtube etc) wordt dit nog een dag.
Hij is inderdaad vrij groot. Ikzelf heb grote handen, dus is het voor mij niet zo erg. Hij past daarnaast wel makkelijk in mijn broekzak.

Ik denk dat als je niet veel games speelt en dergelijke, je net zo goed een One S kan nemen. Deze is sneller bij het dagelijkse gebruik (volgens reviews) en gaat iets langer mee op een accu. Daarnaast is hij natuurlijk nog wat goedkoper ;).

Edit: Het scherm van de One X daar in tegen is wel weer wat beter als de One S, maar ik denk dat je dit het beste kan beoordelen door ze beide een keer uit te proberen in de winkel. Het blijft tenslotte een persoonlijke keuzen!

[ Voor 12% gewijzigd door NL-RaVeR op 31-07-2012 15:53 ]

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de One X toch echt de betere telefoon. De specs van de S3 en de HOX zijn nagenoeg gelijk. Op diverse onderdelen zijn er wel verschillen, maar niet dermate dat je echt kan zeggen dat de een echt beter is dan de andere. De specs ontlopen elkaar amper. Of de HOX of de S3 beter is hangt met name af van je persoonlijke voorkeuren. Zo vindt de een HTC Sense een toevoeging, terwijl een ander meer voelt voor de schil van Samsung. Zelf vind ik trouwens het design van de S3 gewoon weg niet mooi (lees: ronduit lelijk) en ben ik wel erg gecharmeerd van de HTC One X.

Zie ook de reviews op op Tweakers.net: reviews: HTC One X: een quadcore in je broekzak en reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger (en lees meteen even reviews: HTC One S: als de gesmeerde bliksem). De reviews op Engadget.com ( One X en Galaxy S3) zijn m.i. ook goed leesvoer.

Wat betreft de vraag HOX of HOS zou ik zeggen, ga naar de winkel en houdt beide telefoons eens vast. In principe is geen van beide een miskoop en heb je in beide gevallen een prima telefoon.

Zelf heb ik de HOX en het is (wat mij betreft) echt een toptelefoon, ik zou niet meer een andere willen. Het enige nadeel vind ik dat de HOX inderdaad wel groot is. Bij mij is de telefoon gelukkig nét niet te groot voor de broekzak. Voor veel mensen is de telefoon misschien wel een slag té groot. Dit is echter een kwestie van uitproberen: pak de telefoon vast, probeer te SMS-en/internetten en meer.

Het scherm van de One X is simpelweg beter dan die van de One S. Dit wil trouwens zeker niet zeggen dat de One S een slecht scherm heeft, in tegendeel zelfs. Batterij van de One X gaat bij mij makkelijk twee dagen mee, maar dan moet je niet continu willen internetten, spelletjes spelen of dergelijke.

[ Voor 61% gewijzigd door DarkFly op 31-07-2012 16:07 ]

• joep1222
ik denk dat ik toch maar voor de one x ga, ik speel redelijk wat spelletjes, en als ik NL-RaVeR mag geloven gaat de accu gewoon 1 dag mee wat de bedoeling is (het maakt mij niet uit dat hij elke dag aan de oplader hoeft).
Het enigste waar ik nog over twijfel is het scherm, hiervoor ga ik de htc desire en de one x en s maar is in een winkel vergelijken.

• DarkFly
  • Niet online
joep1222 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:07:
ik denk dat ik toch maar voor de one x ga, ik speel redelijk wat spelletjes, en als ik NL-RaVeR mag geloven gaat de accu gewoon 1 dag mee wat de bedoeling is (het maakt mij niet uit dat hij elke dag aan de oplader hoeft).
Het enigste waar ik nog over twijfel is het scherm, hiervoor ga ik de htc desire en de one x en s maar is in een winkel vergelijken.
Kijk voor accugebruik ook even bij reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu? De HOX is bij spelletjes echt een batterijslurper. Ik weet niet hoeveel je speelt, maar het kan echt snel gaan...

• joep1222
DarkFly schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Kijk voor accugebruik ook even bij reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu? De HOX is bij spelletjes echt een batterijslurper. Ik weet niet hoeveel je speelt, maar het kan echt snel gaan...
Per dag speel ik ongeveer 1 uur spelletjes op mijn mobiel.
Als ik de accutest van tweakers lees scheelt het ongeveer 15 procent als je de one x met de one s vergelijkt.

• DarkFly
  • Niet online
joep1222 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Per dag speel ik ongeveer 1 uur spelletjes op mijn mobiel.
Als ik de accutest van tweakers lees scheelt het ongeveer 15 procent als je de one x met de one s vergelijkt.
Mijn ervaring is dat de accu echt snel leeg gaat als je spelletjes speelt. Met één uur per dag red je het trouwens wel prima één acculading. Zodra je daarnaast ook nog gaat gaat surfen, bellen en wat andere apps gebruikt, gaat het wel heel rap. Zodra je behalve de spelletjes niet al te intensief gebruik maakt van je telefoon, dan moet het zeker lukken.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Pro's One X:
- Het scherm is het mooiste van alle smartphones op de markt naar mijn bescheiden mening.
- NFC
- Meer geheugen (32 vs. 16 GB).
- Op papier wat sneller.

Pro's One S:
- Accuduur is veel beter (scherm en processor zijn zuiniger), behalve misschien bij extreem weinig gebruik.
- De beste CPU op de markt (vooral qua efficiëntie).
- Dun.
- Aluminium unibody, geen plastic (polycarbonaat).
- Betere Audio DAC (de RealTek van de One X is niet bepaald een van de beste).

Het scherm van de One S is zeker beter dan die van de Desire. Het is een goed en mooi scherm, alleen niet in dezelfde orde als die van de One X. Wel met de specifieke Super Amoled eigenschappen natuurlijk, diepe kleuren, echt zwart, hoog contrast, hoge dynamiek, goede kijkhoeken, behoorlijk goede leesbaarheid in zonlicht.

Over accuduur, dit is mijn ervaring (dus gebaseerd op mijn gebruik):
- Galaxy S2: altijd binnen een dag leeg voordat ik thuis kom, reserveaccu of tussentijds opladen noodzakelijk.
- Sensation XE: haalt soms thuis, maar nooit het einde van de dag. Moet thuis direct aan de lader.
- One X: altijd binnen een dag leeg voordat ik thuis kom, reservetoestel nodig (daarom had ik er twee).
- Galaxy S3: haalt altijd het einde van de dag, reserveaccu nog niet gebruikt.
- One S: haalt bijna altijd het einde van de dag, moet soms wel aan de lader bij thuiskomst.

Mijn vrouw geeft de voorkeur aan de S3.
Mijn oudste dochter aan de One S.
Mijn tweede dochter ook aan de One S.
Ik was een fan van de One S (dat scherm!), maar neig meer en meer naar de S3 of One S.

Mijn vrouw heeft de One X er uit geschopt wegens de matige WiFi en korte accuduur (en ze is geen intensieve gebruiker).
Mijn dochters wilden de One X überhaupt niet (ze hadden toen Sensations) maar zijn helemaal enthousiast over de One S.

• DarkFly
  • Niet online
Ik vind NFC totaal niet interessant op een telefoon, de praktische toepassingen zijn echt minimaal en reken er maar niet dat dit de komende tijd veranderd...
Over accuduur, dit is mijn ervaring (dus gebaseerd op mijn gebruik):
- Galaxy S2: altijd binnen een dag leeg voordat ik thuis kom, reserveaccu of tussentijds opladen noodzakelijk.
- Sensation XE: haalt soms thuis, maar nooit het einde van de dag. Moet thuis direct aan de lader.
- One X: altijd binnen een dag leeg voordat ik thuis kom, reservetoestel nodig (daarom had ik er twee).
- Galaxy S3: haalt altijd het einde van de dag, reserveaccu nog niet gebruikt.
- One S: haalt bijna altijd het einde van de dag, moet soms wel aan de lader bij thuiskomst.
Als ik dit zo lees dan heb ik het idee dat je de telefoons ook wel heel intensief gebruikt. Mag ik vragen wat je allemaal doet met je telefoons?
Ik heb mijn One X nog nooit binnen een dag leeg gehad, ook niet als ik in de trein wat spelletjes speelde. Het gaat wel snel met wat spelletjes, maar je kan nog best even spelen voordat je hem leeg hebt....
Ik was een fan van de One S (dat scherm!), maar neig meer en meer naar de S3 of One S.
Welke S moet een X zijn, de eerste?
Mijn vrouw heeft de One X er uit geschopt wegens de matige WiFi en korte accuduur (en ze is geen intensieve gebruiker).
Wifi is bij sommige telefoons een probleem, zie daarvoor ook het One X topic hier op GoT, maar daar is een oplossing voor. Ik heb een betere ontvangst met mijn One X, dan met (om maar een voorbeeld te noemen) met een S3.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Inderdaad, de eerste One S moet one X zijn.
WiFi verschilt inderdaad heel erg per One X. Bij mijn eigen is die goed, maar ik heb er nog nooit een gezien (ook niet gerepareerde) die structureel beter zijn dan mijn S3 wat dat betreft. Ik heb heel wat One X-en en S3-en in mijn handen gehad en mijn indruk is toch dat de WiFi van de One X structureel wat minder is.
Ik gebruik mijn telefoon inderdaad heel intensief, daarom heb ik er altijd minimaal twee bij me en liefst ook een reserve accu. Ik heb ook een tijd met twee One X-en en een Sensation XE op zak gelopen.
Ik browse en mail heel veel en luister veel naar muziek.
Gemiddeld haal ik bijvoorbeeld on-screen:
- Galaxy S2: tweeenhalf tot drie uur.
- Sensation XE: drienenhalf tot vier uur.
- One X: Tweeenhalf tot drieenhalf uur. (eerst anderhalf tot tweeenhalf, toen drienhalf tot vierenhalf, later zoals aangegeven)
- Galaxy S3: Rond 6 uur.
- One S: rond vijf uur.

Het scherm van de One X is prachtig, super, maar het vreet stroom. De processor ook bij intensief gebruik.
Het scherm van de S3 is minder, heeft natuurlijk ook minder subpixels, maar is ook een stuk zuiniger. De processor is ook zuiniger bij gebruik, minder zuinig in standby.
Het scherm van de One S gebruikt relatief weinig stroom (logisch), de processor ook, die is gewoon superefficiënt.

• joep1222
Heb net de knoop doorgehakt. Het is de HTC one s geworden.
Ik ben vandaag nog is gaan kijken naar de grootte van de htc one x en ik vond hem toch net iets te groot.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik heb zojuist een One X besteld, simpelweg omdat die gewoon goedkoper was dan de One S (bij een bepaalde aanbieding dan, het scheelde 100 euro over 2 jaar :+). Maar ja, als de One X te groot is dan is de keuze snel gemaakt :).

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-11 16:22
De One X goedkoper dan de One S? Waar heb je dat gevonden?
Ik heb zelf de X maar de S was overal goedkoper waar ik 2 maanden geleden heb gekeken.
Knul schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:
Ik heb zojuist een One X besteld, simpelweg omdat die gewoon goedkoper was dan de One S (bij een bepaalde aanbieding dan, het scheelde 100 euro over 2 jaar :+). Maar ja, als de One X te groot is dan is de keuze snel gemaakt :).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Pagina: 1