Ik wil een report uitdraaien van een webwinkel met 2 tabellen:
1. order
2. orderline
Als resultaat wil ik een tabel waarin ik per maand kan zien hoeveel ik van elk product verkocht heb.
Het gedeelte dat ik elke maand krijg werkt. Alleen gaat het mis met de inner join en kom er ook niet uit. Ik hoop dat iemand wel een ingeving heeft en mij verder kan helpen.
Huidige SQL query (die dus niet 100 % goed werkt):
Alvast bedankt
1. order
2. orderline
Als resultaat wil ik een tabel waarin ik per maand kan zien hoeveel ik van elk product verkocht heb.
Het gedeelte dat ik elke maand krijg werkt. Alleen gaat het mis met de inner join en kom er ook niet uit. Ik hoop dat iemand wel een ingeving heeft en mij verder kan helpen.
Huidige SQL query (die dus niet 100 % goed werkt):
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| SELECT `shop_orderline`.ItemNo_ AS Productnummer, `shop_orderline`.Quantity AS Verkocht, MONTHNAME(`shop_order`.OrderDate) AS Maand, YEAR(`shop_order`.OrderDate) AS Jaar FROM `shop_order` LEFT JOIN ( SELECT FORMAT(SUM(`shop_orderline`.Quantity), 2) AS Quantity, `shop_orderline`.ItemNo_, `shop_orderline`.OrderNo_ FROM `shop_orderline` WHERE `shop_orderline`.ItemNo_ != 'VERZEND' AND `shop_orderline`.ItemNo_ != 'BETAAL' AND (`shop_orderline`.ItemNo_ != '' OR `shop_orderline`.ItemNo_ != NULL) GROUP BY `shop_orderline`.ItemNo_ ) AS `shop_orderline` ON `shop_orderline`.OrderNo_ = `shop_order`.No_ GROUP BY YEAR(`shop_order`.Orderdate), MONTH(`shop_order`.OrderDate) ORDER BY YEAR(`shop_order`.OrderDate), MONTH(`shop_order`.OrderDate), `shop_orderline`.ItemNo_ |
Alvast bedankt
[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 31-07-2012 16:28 ]