Toon posts:

Apple extreme werkt niet met Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik zal eerst vertellen wat mij situatie is thuis. Ik heb een Apple extreme en een airport expres.

Extreme heb ik in de woonkamer staan en expres heb ik in slaap kamer staan. Deze is bekabelt met de extreme.

Heb erg veel last van haperingen soms moet ik 30 seconden wachten tot dat er website geladen is. Heb gelezen dat het komt door dat er veel mensen in mij omgeving op internet zitten.

Nu wil ik graag me extreme laten draaien op een 5GHZ. Wil daar eigenlijk alleen me Macbook laten opdraaien. Als ik alles ga instellen krijg ik een foutmelding dat me airport express niet verbonden kan worden met me extreme. Wat doe ik fout?

Hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie. Hoor graag jullie reactie.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
Simpel, je express draait op 2,4Ghz en niet op 5Ghz.

U+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe expres versie 2012. Staat wel op de doos 5ghz! Of kan dat niet?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:38:
Ik heb een nieuwe expres versie 2012. Staat wel op de doos 5ghz! Of kan dat niet?
Ja de nieuwe moet beide aankunnen (dualband ook). Heb je op de Extreme DHCP+NAT aanstaan? Dan moet dit op de Express natuurlijk uit staan :). Die moet op Bridge modus staan!

gewoon nee.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
Dan kun je volgens mij ook de express herstellen naar origineel en dan de wizard opnieuw doorlopen. Dan ziet ie vanzelf dat er ook een extreme is en zal deze de juiste instellingen aangeven.

U+

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik snap niet wat de 2.4 en 5GHz instellingen hiermee te maken hebben. Je zegt dat je ze beiden onderling met een kabel verbonden hebt. Oftewel, 1 van de twee dient als AP, en de andere als router. Zo dien je ze dus ook in te stellen. Ze hoeven elkaar niet te 'zien'.

Wat je vervolgens met de draadloze instellingen doet staat hier helemaal los van. Zoals het nu klinkt heb je voorheen een wireless bridge opgezet, dat verklaart wel waarom je zo'n slechte verbinding hebt. Dat soort instellingen heb je absoluut niet nodig (en zijn ook nooit aan te raden) als je tussen beiden een kabel gebruikt.

Je geeft ze gewoon allebei dezelfde naam als SSID, en je kunt ook best zowel 2.4 als 5GHz op beide apparaten inschakelen. Maar geen wireless bridging gebruiken als je al een kabel tussen beiden hebt!

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me extreme en me express een reset gegeven.

Als werkt hoe het moet werken. Alleen als ik 5ghz gaan aanzetten krijg ik het volgende probleem.

Maar als ik wifi explorer ga kijken bij 5.0 ghz. Zie ik dat er geen verbinding is. Moet ik bij radiomodus ook iets veranderen? Die staan namelijk nu op automatisch. Had ergens gelezen dat hij op alleen 802.11n (5 hgz)- alleen 802.11n 2.4 ghz moet staan. klopt dat?
Wat misschien ook raar is. Me verbinding heb ik in theorie op 5GHZ. Ik zit nu in de kamer waar de express staat. Maar hij maakt geen automatisch verbindingen met express. Ik zie dat namelijk bij airport configuratie programma.

Als ik op me normale verbinding ga 2.4 ghz dan pakt de express hem wel over.
Pagina: 1