Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop

Pagina: 1
Acties:

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-10 03:55
Geachte tweakers,

ik moet voor mijn (nieuwe) opleiding CMD een studie laptop hebben
er zitten wel wat redelijke eisen aan & het zou 4jaar moeten mee gaan

Direct gekopieerd van de minimale eisen van HS Rotterdam:

De laptop moet voorzien zijn van een:
• toereikende processor. Aan te bevelen is minimaal i5 Core / i7 Core (PC laptop / MacBook), intel (MacBook);
• intern geheugen: hoe meer, hoe beter (minimaal 4 GB);
• voldoende opslagruimte (250 GB of meer);
• videokaart: let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ van het gewone geheugen gebruikt;
• wireless 802.11g, of standaard hierop ingesteld;
• netwerkaansluiting: Ethernet 100Mb -1000Mb;
• aansluiting voor externe monitor/beamer (VGA

ik zat zelf te denken richting een HP Pavilion dv6-6c10ed of een Asus N55SF-S1300V
wat zijn jullie meningen hierover of hebben jullie betere (lees goedkopere ;) ) suggesties
mijn budget wil ik niet hoger 750euro zetten (nog best veel vind ik)
ik hoor het graag

groeten,
Squiqy

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo Squiqy,

Wil je de laptop veel kunnen meenemen?
Heb je behoefte aan een wat lager gewicht?
Wat voor maat vind jij ideaal?

Ik kan je ook alvast vertellen dat de afwerking, keyboard en behuizing van de Asus N55SF nogal veel last heeft van slijtage. Ook is de accuduur niet om naar huis te schrijven.

De HP Pavilion DV6 series is altijd een grote afrader geweest, kwaliteit is heel erg laag, afwerking van de plastic rand bij de huisige modellen kun je er bijna af trekken, en veel gluren en kieren in de laptop. Ook is deze nog relatief duur ten opzichte van de concurrentie. De schermresolutie is bij deze ook nog eens 1366x768... Schandalig laag dus... Dus dit is ook echt een afrader.

Als je een leuke en goede budget laptop zoekt en je het gewicht plus accuduur is niet zo belangrijk, dan kun je het beste kijken naar de Dell Inspiron 15r SE... Deze heeft een hele fatsoenlijke prijs/kwaliteit verhouding, je kunt hierbij ook zeker goed gebruik maken van de kortingscoupons, codes om flinke korting te krijgen. Daarnaast is de afwerking en de kwaliteit redelijk, en is de Dell service uitstekend. Maar het belangrijkste factor bij deze: Lage prijs, goede specs en een redelijke Full HD scherm.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• squiqy
Hey Vinand,

om antwoord op je vragen te geven

Wil je de laptop veel kunnen meenemen?
ja het is voor mijn studie, dus ik zal elke dag naar rotterdam gaan met het OV

Heb je behoefte aan een wat lager gewicht?
een lager gewicht is voor mij niet noodzakelijk. ik loop altijd wel met een zware tas rond

Wat voor maat vind jij ideaal?
15,6" is voor mij voldoende, groter is natuurlijk fijner maar het is meer een luxe

hmm ok, jammer te horen dat de accu duur en de algemene kwaliteit van de behuizingen zo slecht zijn.
Die Dell Inspiron 15r SE... zien er inderdaad erg goed uit.
ik zal daar zeker verder naar kijken.

bedankt

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Hoi squigy, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met wat informatie. :)

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De kwaliteit van de behuizing is niet zo heel slecht van de Dell Inspiron 15r SE, het is redelijk maar ook weer niet uitstekend.

@omni, ik lees dat je vaker mensen een pm verstuurd voor een aankoop of advies? Je loopt toch niet mensen stiekem te lokken naar je eigen webshop of zoiets dergelijks, zulke praktijken worden hier namelijk niet echt gewaardeerd. (Just checking :9)

Als je een lager gewicht en hogere mobiliteit en een fantastisch beeldscherm waardeert dan zou je ook nog kunnen kijken naar de Vaio S15. Deze weegt onder de 2kg en dat is wel een voordeel als je het vaak wilt gaan meenemen... De versie met de videokaart (640m) kost 849 via de studentenstore (Zonder videokaart is deze 130 euro goedkoper, en ik betwijfel hoe erg je die nodig hebt, vind de eisen van je school namelijk heel erg warrig en onprofessioneel overkomen)... Maar dan heb je wel het IPS Full HD scherm met hele goede kijkhoeken.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Vinand schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:16:
@omni, ik lees dat je vaker mensen een pm verstuurd voor een aankoop of advies? Je loopt toch niet mensen stiekem te lokken naar je eigen webshop of zoiets dergelijks, zulke praktijken worden hier namelijk niet echt gewaardeerd. (Just checking :9)
Ik maak er geen geheim van dat ik momenteel een laptop te koop heb hier op V&A. Als ik dat wel zou willen dan zou ik geen berichten plaatsen als die hierboven waar jij overigens terecht op reageert. Al vaker heb ik gezien dat tweakers mensen wijzen op laptops op V&A, waar niemand van zal staan kijken. Vaak genoeg staan daar mooie aanbiedingen. Nu een van mijzelf :+ Gezien het binnen tweakers blijft en we hier zijn om mensen te adviseren zie ik het als een toevoeging.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• squiqy
tja, de eisen van school zijn ook best wazig geschreven,
ik zal veel met de adobe pakket werken, een beetje decent videokaart zal wel handig zijn
ik ben de Inspiron 15R SE serieus aan het overwegen, ik zit alleen te kijken of het mogelijk is om de blue ray speler eruit te laten maar wel met een SSD HDD

ik heb ook begrepen van een kennis dat je behoorlijk wat korting kan krijgen met coupons en iets wat EEP heet??
weet je daar wat meer van?

• squiqy
bedankt! :D

• squiqy
na veel vergelijken en lezen heb ik dan eindelijk een laptop gkocht

het is uiteindelijk toch de asus N56 geworden van campus shop!
morgen krijg ik 'm binnen en dan als eerste een clean install erop gooien
Pagina: 1