Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Traag internet of mogelijk geen internet?

Pagina: 1
Acties:

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 12:50
Beste mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ongeveer anderhalf maand geleden ben ik verhuisd van een koopwoning naar een huurwoning. Deze huurwoning is gemaakt in een oud kantoor pand, samen met nog twee woningen. Waar er vroeger dus alleen een nummer 19 was, is er nu ook een 19a en 19b bijgekomen, elk met hun eigen meterkast en aansluitingen. Volgens de huisbaar zou er echter geen ziggo aansluiting aanwezig zijn, hij gaf hiervoor een wat onduidelijke reden.
Ik heb toen dus maar een kpn alles-in-1 standaard pakket afgesloten, waarbij ik tot 40mbit internet zou krijgenen HD-televisie.

Helaas traint mijn modem niet hoger in dan 7,5 Mbit, en kan ik dus ook geen HD-zenders ontvangen. Alles is op de juiste manier aangesloten met bekabeling van kpn, en het modem zit direct op de isra.
Volgens de helpdesk van kpn zou ik rond de 20Mbit moeten kunnen halen, afgeleid van de afstand waarvan ik van de centrale zou zitten.

Goed, ik wacht nog op een monteur die moet bellen voor een afspraak en langs kan komen om te kijken wat er dan mis is. In het beste geval kom ik dan op 20Mbit, wat dus bijna gehalveerd wordt als de tv op een HD-zender staat.

Hiervoor op mijn oude woning had ik ziggo alles-in-1 en hier was ik erg tevreden over. Ik heb met ziggo gebed, en de verkoper aan de telefoon was er heilig van overtuigd dat er gewoon op mijn huisnummer, 19a, geleverd kon worden, dit dus in tegenstelling tot wat mijn huisbaas vertelde.

Wat lijkt jullie nu het verstandigst om te doen? Bij kpn heb ik een jaarcontract afgesloten, maar als ook de monteur mijn snelheid niet erg op kan krikken ben ik bijna zeker dat ik dit wil opzeggen/ontbinden. Ik kan dan in tussentijd ziggo gewoon bestellen en dan kijken wat er gebeurd als ik het spul installeer. Maar het liefste wil ik natuurlijk niet dubbel betalen, of aan twee dingen vastzitten (al zal dit denk ik wel meevallen omdat ziggo maandelijks opzegbaar is?). Is er een andere manier dan iets bestellen bij ziggo en achterhalen of er al dan niet een aansluiting en/of signaal van ziggo is?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Ik vrees dat je niet veel keus hebt dan of dubbel betalen of het jaar uitzingen, tenzij de monteur het kan fixen.

Je geeft zelf aan dat de huisbaas onduidelijke redenen had waarom Ziggo niet geleverd kon worden maar hebt dit van te voren niet even gecontroleerd bij Ziggo?

• MrCostanzo
Hoe bedoel je van tevoren gecontroleerd bij Ziggo? Ik heb vanochtend gebeld, en zowel via de telefoon als via de postcode check op de site moet het geen probleem zijn. Ik heb aan de telefoon verteld dat het 'nieuwbouw' is en dat het volgens de huisbaas niet kan, omdat de aansluiting er niet zou zijn. Hierna verzekerde de man van ziggo aan de telefoon mij dat het gewoon een kwestie was van afsluiten en zij zouden de boel activeren.

• Dennis-L
Nou zo ingewikkeld is dat toch niet?

1. Jij vraagt aan je huisbaas of Ziggo kan, hij geeft een onduidelijke reden dat het niet kan
2. Jij vraagt KPN dus maar aan maar dat voldoet niet aan je verwachting
3. JIj controleert nu pas bij Ziggo of Ziggo stiekem toch niet leverbaar is

Stap 3 had je dus voor stap 2 moeten doen :)

Nu mag je hopen dat de monteur je KPN snelheid kan verhogen anders moet je het jaar toch echt uitzingen of je abonnement afkopen.

• MrCostanzo
Ah op die manier,

De reden dat stap 3 na stap 2 gekomen is, is dat ik in eerste instantie ziggo zou meeverhuizen. Toen ik van de huisbaas hoorde dat dit niet zou kunnen heb ik gebeld en opgezegd, er is toen niks gezegd over het al dan niet mogelijk zijn van ziggo op het nieuwe adres. Toen dacht ik, ow kpn is maar 10Mbit trager dan ziggo, maar ik krijg wel interactieve tv, dus geen probleem. Pas toen alles geinstalleerd was, en misschien had ik mij hier dan vooraf méér in moeten verdiepen, maar het leek (of is misschien ook echt zo) dat kpn mijn enige keus was, dat er slechts 8Mbit gehaald word, en ik geen HD kan kijken.

Vandaar dat ik nu aan het kijken ben wat de mogelijkheden zijn.
Voor wat betreft KPN, het modem heeft in het begin een keer op 12 en een keer op 10Mbit ingetraind, toen kon ik net HD kijken. Als de monteur niks vinden/repareren denk ik toch dat ik op moet kunnen zeggen omdat KPN niet levert wat ik besteld heb, en voor betaal

• Dennis-L
Hoezo niet voor betaal?
Je krijgt TOT maximaal een bepaalde snelheid bij xDSL
Dus als je 40/4 bestelt krijg je TOT maximaal 40/4Mbit en niet gegarandeerd 40Mbit.

Post eens je lijnwaardes van je modem dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Dennis-L op 31-07-2012 16:01 ]

• MrCostanzo
Klopt, maar voor tot 40 mbit maar 8, en voor met HD, geen HD, vind ik toch een iets groter verschil dan laten we zeggen, 25mbit uit 40

• Dennis-L
MrCostanzo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:00:
Klopt, maar voor tot 40 mbit maar 8, en voor met HD, geen HD, vind ik toch een iets groter verschil dan laten we zeggen, 25mbit uit 40
Post je lijnwaardes eens dan?
Je zei dat hij een keer op 12Mbit stond, dit kan het startprofiel zijn van VDSL.
Hij zal in zelf in de komende weken hoger gaan intrainen dmv DLM.
Iedere keer dat jij je modem reset denkt de DLM dat de lijn niet stabiel is en zal hij jou steeds lager gaan laten intrainen.

• MrCostanzo
Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1028 (Kbps.) 11507 (Kbps.)
Attainable Rate 1155 (Kbps.) 12344 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.1 dB 6.0 dB
Attenuation 13.4 dB 25.8 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 0 12919
CRC Error 0 10
HEC Error 0 85

Zijn de waardes die er nu in staan. Na een telefoontje met de technische helpdesk traint de modem in op 11,5 Mbit zoals je kunt zien, vanochtend en de afgelopen weken was dit 7,5 of 8.
Het modem is de afgelopen 4 weken misschien 1 of 2x herstart geweest

• Dennis-L
Gezien je attenuation downstream van 25.3 zit je op bijna 2km van de centrale.
Lijkt er trouwens op dat jij op ADSL2+ zit en niet op VDSL, kan je dat nog ergens in de modem terugvinden eventueel?

• MrCostanzo
Die 2km is ook wat mij aan de telefoon is verteld, en dat zou moeten resulteren in een snelheid rond de 20Mbit.
Modem zegt dat hij in de G.992.5 (ADSL2+) mode staat. Hier kan ik zelf niks aan veranderen in het modem.

• Dennis-L
Nou op 2KM ga je echt GEEN 20 Mbit halen, Tussen de 12 en 16 ligt veel meer voor de hand.

Stuur via een PM eens je PC en huisnummer

• Dennis-L
Ik vrees dat er voor jou niks anders op zit dan het jaar uitzitten.
Gezien de afstand van jou tot de centrale ga je niet veel meer halen dan rond de 12 Mbit.
Wat je zou kunnen proberen met KPN is dat ze je omzetten naar een ADSL only abonnement (KPN instap)
En dan een TV abonnement bij Ziggo afsluiten (€17.20 p/m)

• MrCostanzo
Hmmm, door de kpn trainde het modem op 11,5Mbit in, kijk ik net een HD-zender, beeld wordt zwart, geen internet op de laptop, kijk ik op de modem, geen adsl, enkele tellen later begint adsl weer te komen, traint weer in op 7,5Mbit...

• Dennis-L
Ja helaas vrees ik toch echt.
Toch even KPN bellen denk ik en vragen wat ze eventueel kunnen bieden en mocht je echt per se HD willen kijken dan zou je er toch een Ziggo tv abonnement bij moeten nemen.

• MrCostanzo
Ja, ga er morgen maar weer een telefoontje aan wagen, bedankt voor de hulp!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
MrCostanzo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:45:

[...]

Volgens de huisbaar zou er echter geen ziggo aansluiting aanwezig zijn, hij gaf hiervoor een wat onduidelijke reden.
Ik heb toen dus maar een kpn alles-in-1 standaard pakket afgesloten, waarbij ik tot 40mbit internet zou krijgenen HD-televisie.
Een beetje achteraf natuurlijk, maar waarom heb je niet op dat moment bij Ziggo geïnformeerd op de website of telefonisch of een aansluiting mogelijk was? Een gesplitste woning komt vaker voor. Kan prima zijn dat Ziggo de aansluiting pas realiseert in zo'n situatie als een bewoner een aanvraag doet.

Wacht de monteur eerst af, je provider altijd de kans geven de klacht te verhelpen.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 31-07-2012 20:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrCostanzo
Omdat in eerste instantie de huisbaas (zij het om onduidelijke redenen) gezegd had dat er geen ziggo aansluiting is, en omdat ik toen ben gaan kijken bij kpn, en op het moment van bestellen dacht dat ik iets trager iternet zou krijgen, maar interactieve tv (had bij ziggo alleen hd) en spotify voor ongeveer hetzelfde maandbedrag, daarom ben ik toen eerst niet gaan informeren bij ziggo, omdat kpn even goed leek.
Pagina: 1