Hoi,
Momenteel heb ik draaien: een iMac (2011), een PS3 en een NAS.
De iMac gebruik ik voor transcoding van MKV-files naar de PS3 dmv PS3 Mediaserver. Hiernaast draai ik hierop een webserver, MySQL server en een aantal geautomatiseerde PHP jobs.
De NAS gebruik ik voor dataopslag en hier draaien taken als Couchpotato, Sickbeard, Sabnzbd en Headphones.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit nieuwe systeem wil ik Windows7 gaan draaien en voor de volgende doeleinden gaan gebruiken:
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal wil ik niet meer dan zo'n EUR 500 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 750GB SATA-schijf liggen in een externe behuizing, deze wil ik graag overzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als uitgangspunt heb ik het Budget- en basisgamesysteem uit de BBG van juli 2012 genomen. Deze bevat naar mijn idee alle benodigde componenten, en ik ben vanaf daar verder gaan zoeken. Zie onderstaande collectie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De voorkeur voor de processor gaat uit naar een Intel-processor. Dit is gebaseerd op eerdere positieve ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De enige eis is dat het systeem achter het knieschot op zolder past. Met de voorgestelde behuizing moet dit lukken.
Wat heb ik tot nu toe?
Een aantal kleine aanpassingen zijn doorgevoerd op het systeem van de BBG:
Momenteel heb ik draaien: een iMac (2011), een PS3 en een NAS.
De iMac gebruik ik voor transcoding van MKV-files naar de PS3 dmv PS3 Mediaserver. Hiernaast draai ik hierop een webserver, MySQL server en een aantal geautomatiseerde PHP jobs.
De NAS gebruik ik voor dataopslag en hier draaien taken als Couchpotato, Sickbeard, Sabnzbd en Headphones.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit nieuwe systeem wil ik Windows7 gaan draaien en voor de volgende doeleinden gaan gebruiken:
- Downloadtaken overnemen van de NAS
- Webserver- + transcodingtaken overnemen van de iMac
- Overklokken zal ik me niet mee bezig gaan houden
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal wil ik niet meer dan zo'n EUR 500 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 750GB SATA-schijf liggen in een externe behuizing, deze wil ik graag overzetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als uitgangspunt heb ik het Budget- en basisgamesysteem uit de BBG van juli 2012 genomen. Deze bevat naar mijn idee alle benodigde componenten, en ik ben vanaf daar verder gaan zoeken. Zie onderstaande collectie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De voorkeur voor de processor gaat uit naar een Intel-processor. Dit is gebaseerd op eerdere positieve ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De enige eis is dat het systeem achter het knieschot op zolder past. Met de voorgestelde behuizing moet dit lukken.
Wat heb ik tot nu toe?
Een aantal kleine aanpassingen zijn doorgevoerd op het systeem van de BBG:
- Intel Core i5 3570K Boxed, future-proof processor
- Adata S510 120GB SSD, bootschijf + webroot en databases
- 750GB SATA-HDD. Staat niet op de lijst, maar wil ik zelf toevoegen als temp-downloadlocatie voordat de bestanden door sabnzbd naar de downloadlocatie op de NAS worden verplaatst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,40 | € 15,40 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 31,84 | € 31,84 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Adata S510 120GB | € 87,84 | € 87,84 |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | MSI H61MA-E35 (B3) | € 50,84 | € 50,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,82 | |