Beste tweakers,
Na zo'n 4 jaar op een mac mini gewerkt te hebben wil ik weer terug naar een ''gewone'' desktop pc. Ik heb in het verleden altijd mijn desktops zelf gebouwd, maar ben er nu al dus een tijdje niet meer mee bezig geweest. Het moet een all-round systeem worden voor het liefst maximaal 500 euro.
Wat wil ik op het systeem gaan draaien:
Linux als main OS in combinatie met dualboot van Windows 7
Firefox: veel tabs
Video's op 1080 kwaliteit bekijken
Office pakket: standaard gebruik voor studie
arcGIS: Voor studie, hoeft niet supersnel te draaien
PSD: voor hobbymatig fotobewerken en ontwerpen (liefst lekker snel)
Fruity loops en Ableton: Voor muziek productie, liefst redelijk snel
Games: Ben geen echte gamer, vindt het echter wel leuk om af en toe wat te gamen. Hoeft niet op ultra settings.
Wat vindt ik belangrijk: (in volgorde)
Dat alle programma's nu lekker snel draaien en dat ik er meerdere programma's tegelijk kan gebruiken. (Vooral PSD icm andere programma's)
Dat het systeem makkelijk een upgrade kan krijgen in de toekomst
Dat ik games (oudere en nieuwere) op redelijke settings kan spelen
Wat heb ik al:
24'' LG monitor 1080dp.
Nu heb ik redelijk veel gelezen en ben ik zelf uitgekomen op het volgende systeem:
Is dit systeem een beetje compitabel met mijn wensen?
Ik ben niet zo thuis in het overclocken dus heb er ook geen aftermarket koeler bij gepakt. Is dit wel handig als ik wil overclocken bij deze processor?
Ik lees verschillende berichten over deze processor. Ik heb in het verleden altijd AMD gebruikt en dat is mij perfect bevallen. Ik weet dat de i5 wellicht een betere processor is, maar voor mijn budget en doeleinden moet deze FX-6100 ook wel goed zijn ofniet?
Ik sta open voor alle andere suggesties en verbeteringen
Na zo'n 4 jaar op een mac mini gewerkt te hebben wil ik weer terug naar een ''gewone'' desktop pc. Ik heb in het verleden altijd mijn desktops zelf gebouwd, maar ben er nu al dus een tijdje niet meer mee bezig geweest. Het moet een all-round systeem worden voor het liefst maximaal 500 euro.
Wat wil ik op het systeem gaan draaien:
Linux als main OS in combinatie met dualboot van Windows 7
Firefox: veel tabs
Video's op 1080 kwaliteit bekijken
Office pakket: standaard gebruik voor studie
arcGIS: Voor studie, hoeft niet supersnel te draaien
PSD: voor hobbymatig fotobewerken en ontwerpen (liefst lekker snel)
Fruity loops en Ableton: Voor muziek productie, liefst redelijk snel
Games: Ben geen echte gamer, vindt het echter wel leuk om af en toe wat te gamen. Hoeft niet op ultra settings.
Wat vindt ik belangrijk: (in volgorde)
Dat alle programma's nu lekker snel draaien en dat ik er meerdere programma's tegelijk kan gebruiken. (Vooral PSD icm andere programma's)
Dat het systeem makkelijk een upgrade kan krijgen in de toekomst
Dat ik games (oudere en nieuwere) op redelijke settings kan spelen
Wat heb ik al:
24'' LG monitor 1080dp.
Nu heb ik redelijk veel gelezen en ben ik zelf uitgekomen op het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock 970 Extreme3 | € 69,40 | € 69,40 |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 60,- | € 60,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,40 | € 15,40 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 31,84 | € 31,84 |
| 1 | AMD FX-6100 Boxed | € 118,45 | € 118,45 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 38,16 | € 38,16 |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 506,15 | |
Is dit systeem een beetje compitabel met mijn wensen?
Ik ben niet zo thuis in het overclocken dus heb er ook geen aftermarket koeler bij gepakt. Is dit wel handig als ik wil overclocken bij deze processor?
Ik lees verschillende berichten over deze processor. Ik heb in het verleden altijd AMD gebruikt en dat is mij perfect bevallen. Ik weet dat de i5 wellicht een betere processor is, maar voor mijn budget en doeleinden moet deze FX-6100 ook wel goed zijn ofniet?
Ik sta open voor alle andere suggesties en verbeteringen
[ Voor 9% gewijzigd door dv2 op 31-07-2012 13:13 ]