Windows 7 detecteert HDD niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hulp gevraagd!

Beste forum gebruikers.

Gisteren heb ik eindelijk na 2 weken wachten de Dell 15r SE, 1TB HDD en met 32GB ssd ontvangen.

Nou wou ik meteen Windows opnieuw installeren omdat er geen logische partities zijn gemaakt.

Het probleem is nu bij de installatie ziet Windows 7 geen HDD?
Heb vaker van het probleem gehoord en word wel eens gesproken om een bios instelling te veranderen??

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Probeer je HDD eens te partitioneren met een live CD.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Alles goed aangesloten? Voeding stekker en datakabel?
Welke bios heb je? Versienummer etc.

Al eens op de site van Dell gekeken naar bekende problemen met Windows 7?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat windows 7 niet standaard die drivers ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Je zult moeten een driver inladen tijdens de installatie voor je harde schijf. Deze zou je normaal gezien ook kunnen halen van de site van Dell.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarom wil je meerdere logische partities tijdens een verse install van win7 maken?
Je kan toch ook gewoon binnen windows enkele nieuwe partities maken, gewoon via schijfbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om ook van de standaard bloatware af te komen die Dell installeert op een nieuwe laptop.

Driver heb ik al proberen in te laden die ik gedownload heb via de Dell site zodra ik dit doe krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het erafhalen van de dellshit is inderdaad een half uurtje werk. Maar volgens mij ben je nu al veel-en-veel meer tijd kwijt en hoofdpijn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar toch had ik graag een oplossing als iemand me hier mee kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:51:
Om ook van de standaard bloatware af te komen die Dell installeert op een nieuwe laptop.

Driver heb ik al proberen in te laden die ik gedownload heb via de Dell site zodra ik dit doe krijg ik een foutmelding.
Het is wel handig wanneer je de foutmelding dan ook vermeld. Heb je de goede drivers gedownload, dus niet x64 drivers op een 32 bits systeem of andersom?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:01:
Klopt, maar toch had ik graag een oplossing als iemand me hier mee kan helpen ;)
Heb je helemaal gelijk in. Het is alleen een vrij exotische configuratie, en de vraag is dus maar net hoe dell dit heeft aangepakt.

Kan je niet recoveren, om je dan eerst te verdiepen hoe en met welke drivers de HD SSD hybrid wordt aangestuurd? Bovendien kan je dan wat benches draaien, zodat je bij een verse install ook kan nagaan of je niet ergens performance laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik dat dat handig is maar heb de laptop momenteel niet bij me in de buurt. Maar voordat je Dell drivers kunt downloaden dien je eerst je eigen ontvangen product code in te voeren zodat je altijd de goede drivers voor het gekochte product kan downloaden..

Weet niemand iets van de BIOS oplossing toevallig? ((Tijdelijk omzetten naar IDE of iets dergelijks??))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nergens welke controller je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Bloatware haal je makkelijk weg met: http://pcdecrapifier.com/

Probeer deze stappen ook eens