Toon posts:

Aankoop Home Cinema Set voor nieuw huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen een goed maandje samen wonen met mijn vriendin. Uiteraard hoort daar ook de aankoop van een nieuwe tv en leuke home-cinema set bij. Ik weet min of meer wat voor tv ik wil kopen (50" Plasma), maar de home cinema set is wat moeilijker. Ik ben nu al een tijdje vanalles aan het opzoeken, maar ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen enkel idee wat ik moet kopen.

Mijn woonkamer is wel vrij groot, dus ik zou liefst een 5.1 setje hebben.
Ik kijk best veel films, dus voornamelijk gebruik ik 'em daarvoor, maar uiteraard moet muziek ook mooi klinken als ik een feestje geef ofzo.
Het budget is ongeveer 500 EUR.

Kunnen jullie mij hierover advies geven?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

zelf gaan luisteren ;)

Als je voor een componentenset gaat met losse receiver en actieve sub (zoals bijvoorbeeld een Onkyo HT-S4505, maar ook van andere merken te vinden) heb je een mooie basis om wel nog te kunnen upgraden later zonder dat alles in een keer onbruikbaar wordt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga zeker eens ergens luisteren.
Zo'n Onkyo set sprak mij ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

tja he tis meer dan 500 euro maar het blijft een buitenkansje:
http://www.correct.nl/art....1&MODE=Zoek&ARTNR=380291

Weliswaar blijkt mijn subwoofer nu even niet te repareren, maar ook zonder is het een fraai geluid met erg veel mogelijkheden. ( Philips komt nog met oplossing)
De mislukte poging van Philips om in de hig end markt binnen te dringen en die nu gedumpt wordt tegen een bodemprijs.
Top componenten is een fraaie verpakking.
Buitenkansje dus!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wel interessant. Is wat duurder dan ik in gedachten had, maar als het de kwaliteit is van iets van 2000 EUR voor maar 700 EUR, vind ik het dat wel waard.
Wat zeggen andere mensen hierover.

Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:56:
Wat zeggen andere mensen hierover.
Zoek eens hier binnen AUD, de HTR9900 is al meerdere malen voorbij gekomen. Volgens mij heb ik er ergens nog een korte impressie over geschreven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ga ik even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kijk ook eens naar de mogelijkheden met 2e hands. Ik heb destijds zelf voor +/- 500 euro opgepikt:
Yamaha YST-SW315 (subwoofer) - 60 euro
Yamaha RX-V7xx (receiver, 11 maanden oud + aankoopbon) - 95 euro
2x B&W DM220i + 2x Inifinity Studio Monitor 185 + Infinity center speaker - 350 euro

(helaas wel de center opgeblazen met mijn gitaar)

Ik had ook veel "oompf" nodig omdat ik toen antikraak in een flinke huiskamer zat (100 m^2). Maar zelfs in het flatje waar ik nu zit komt het geluid echt goed tot zijn recht. Mijn oom is een beetje een patsertje met zijn spullen en liep ontzettend tof te doen over zijn 1500 euro set, maar deze maakt daar korte metten mee.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud> cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:18:
Kijk ook eens naar de mogelijkheden met 2e hands. Ik heb destijds zelf voor +/- 500 euro opgepikt:
Yamaha YST-SW315 (subwoofer) - 60 euro
Yamaha RX-V7xx (receiver, 11 maanden oud + aankoopbon) - 95 euro
2x B&W DM220i + 2x Inifinity Studio Monitor 185 + Infinity center speaker - 350 euro

(helaas wel de center opgeblazen met mijn gitaar)

Ik had ook veel "oompf" nodig omdat ik toen antikraak in een flinke huiskamer zat (100 m^2). Maar zelfs in het flatje waar ik nu zit komt het geluid echt goed tot zijn recht. Mijn oom is een beetje een patsertje met zijn spullen en liep ontzettend tof te doen over zijn 1500 euro set, maar deze maakt daar korte metten mee.
Thanks, maar ik ben veel te onervaren om te weten wanneer een tweedehands set nog in orde is of niet, dus koop ik 'em liever nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat dat wil zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:06
Dat je topic is verplaatst.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Thanks, maar ik ben veel te onervaren om te weten wanneer een tweedehands set nog in orde is of niet, dus koop ik 'em liever nieuw.
Nou ja, doe waar je je zelf het prettigst bij voelt. Ik kan je in ieder geval zeggen dat even goed luisteren naar de speakers en kijken of de rubbers om de woofers heen nog flexibel zijn (en niet droog/gescheurd) de meeste problemen uit de wereld kan helpen.

Hoe dan ook, mocht je uit losse componenten halen dan zijn er altijd wel wat dingen die je alsnog 2e hands kan aanschaffen. Zoals de versterker, of een van de speaker-paren.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Philips HTR9900. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Heel wat anders, maar prima kwaliteit voor het geld:
http://www.logitech.com/n...akers/speaker-system-Z906

Vanaf 258 euro.
pricewatch: Logitech Z906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LOL! Die set is echt zo veel slechter dan de reeds aangedragen opties en ten opzichte daarvan de 258 euro ook echt niet waard. Over the top laag omdat alles uit de subwoofer komt en qua klank loopt zo'n HTR9900 rondjes om welke PC set dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Hij zoekt iets voor films en wat leuk klinkt als je een feestje geeft. Prima set voor dat geld hoor, denk niet dat je voor minder dan 258 iets beters vind.

Ongetwijfeld zijn andere sets kwalitatief veel beter, maar ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

vast niet, maar voor net wat meer wel weer een stuk beter ;)

Naar mijn mening heb je, meer dan met andere electronica, in geluid gewoon duidelijk kwaliteitsverschil bij elke stap die je hoger gaat.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:06
Als je die Philips te duur vindt, of zoals ik de boxen te groot, is deze Onkyo misschien wat voor je? Ga deze zelf ook kopen op aanraden van hier.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slaapje schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:48:
Als je die Philips te duur vindt, of zoals ik de boxen te groot, is deze Onkyo misschien wat voor je? Ga deze zelf ook kopen op aanraden van hier.
Thanks. Is ook een heel goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:24
Navi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:21:
Hij zoekt iets voor films en wat leuk klinkt als je een feestje geeft. Prima set voor dat geld hoor, denk niet dat je voor minder dan 258 iets beters vind.

Ongetwijfeld zijn andere sets kwalitatief veel beter, maar ook duurder.
Dat je Logitech prima speakers vind is helemaal niks mis, heb ze vroeger ook gehad. Maar dan heb je het gewoon over een andere categorie. Logitech speakers hebben prima hoog, midden is zwaar brak en laag blaast als een malle. Als je weinig vergelijkingsmateriaal hebt allemaal heel prima, maar vergeleken met een fatsoenlijke Hifi-set, als het even kan met 2 vloerstaanders als front is het een verschil van dag en nacht, zeker met muziek die het hele spectrum beslaat. Dus geen hardstyle(alleen hoog en laag) bijvoorbeeld.

Ik zou zeggen, lekker houden zo, want zolang je tevreden bent hoef je niet met geld te smijten om een duurdere set aan te schaffen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:08:
tja he tis meer dan 500 euro maar het blijft een buitenkansje:
http://www.correct.nl/art....1&MODE=Zoek&ARTNR=380291

Weliswaar blijkt mijn subwoofer nu even niet te repareren, maar ook zonder is het een fraai geluid met erg veel mogelijkheden. ( Philips komt nog met oplossing)
De mislukte poging van Philips om in de hig end markt binnen te dringen en die nu gedumpt wordt tegen een bodemprijs.
Top componenten is een fraaie verpakking.
Buitenkansje dus!
Ik wou die gisteren bestellen. Nu is de prijs 200 EUR omhoog gegaan vorige week. Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:54:
[...]
Ik wou die gisteren bestellen. Nu is de prijs 200 EUR omhoog gegaan vorige week. Geweldig!
Hehe... grote kans dat Correct de verkopen weer wat zag stijgen en de hand daaraan de prijs aan heeft gepast :P

Pagina: 1