Mobiel internet: veel verschil tussen 3.6 en 7.2/14.4 Mbps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 11:20
Hallo,

Ik heb nog een Vodafone abo met onbeperkt internet. Wel "maar" een 3.6 Mbps verbinding.

Nu kan ik upgraden naar 7.2 of 14.4 (bij een willekeurige provider), maar dan ga ik wel wel ongeveer35 euro betalen vs 25 euro nu.

Maar... merk ik in de praktijk nou veel van deze snelheidswinst? Ik heb een iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ja je merkt veel van die snelheidswinst mits beschikbaar. Het zijn maximale snelheden die in de praktijk zelden gehaald worden. Ik heb zelf Vodafone 14,4 en op een aantal plekken waar ik veel ben haalt hij meestal boven de 12. Dan is het heel erg merkbaar. Er zijn echter ook plekken waar mijn verbinding ook retetraag is, meestal omdat er geen HDSPA/HSUPA beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
En maakt het nog veel uit welk provider; KPN/Hi, Vodafone, Tmobile?
Zijn deze allemaal wel redelijk vergelijkbaar of is er een veel beter dan de andere?

Ik woon in regio Eindhoven.

[ Voor 9% gewijzigd door kiddingguy op 31-07-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Ga je het ook echt gebruiken?
Naar mijn mening moet je wel heel veel tetheren met je laptop of streaming video kijken op je gsm om de meerprijs het waard te vinden...

Voor 'normaal' gebruik is 3.6 ruimschoots voldoende, zelfs voor (incidenteel) internetgebruik op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
ik luister nogal eens naar online radio in bus/trein, gaat naast wat hickups wel redelijk OK.
Soms duurt het laden van een pagina redelijk traag - of gebruik van apps zoals NU enzo - en zie ik dat er alleen GPRS ontvangst is (maar dát maakt dan ook niet uit bij een 14.4 abo, toch?)

Is een upgrade wenselijk?
En zo ja, bij welk netwerk? (of is het allemaal één pot nat)

[ Voor 14% gewijzigd door kiddingguy op 31-07-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
kiddingguy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:05:
ik luister nogal eens naar online radio in bus/trein, gaat naast wat hickups wel redelijk OK.
Soms duurt het laden van een pagina redelijk traag - of gebruik van apps zoals NU enzo - en zie ik dat er alleen GPRS ontvangst is (maar dát maakt dan ook niet uit bij een 14.4 abo, toch?)

Is een upgrade wenselijk?
En zo ja, bij welk netwerk? (of is het allemaal één pot nat)
Ik verwacht niet dat er iemand is die jou kan vertellen welk netwerk op welke locatie allemaal het beste is. Zoek eens de dekkingskaarten of websites waar gebruikers hun dekking aangeven per provider.

Ik kan je wel vertellen dat KPN voor mij het best voldoet maar dat kan in Eindhoven best eens anders zijn.

Met andere woorden, wil je veel gebruikmaken van de hogere snelheid en heb je de extra kosten ervoor over, dan is een upgrade zeker de moeite waard.

Welke provider je moet kiezen wordt een stukje uitzoek werk, je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op deze link: umtsmasten.nl
Pagina: 1