[vinyl] 2 platenspelers, 1 mengpaneel en een pre-amp

Pagina: 1
Acties:

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
ik heb twee thorens platenspelers welke zijn aangesloten aan een korg KM-202 mengpaneel.
nu wilde ik eigenlijk een phono-preamp 'achter' het mengpaneel aansluiten zodat beide platenspelers hiervan kunnen profiteren.
nu is mij verteld dat de korg ook een interne pre-amp heeft aangezien de twee ingangen zowel phono als line in ingangen zijn.
twee preamps achter elkaar aansluiten kan uiteraard niet.
een manier om de interne preamp van de korg uit te zetten heb ik niet kunnen vinden, is het überhaupt zinvol een preamp (ik denk aan de teufel phonostation 1) aan te sluiten?

Discogs

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

De phono ingangen van een mengpaneel zoals die korg zijn al pre-amped dus een losse pre-amp is niet nodig. Sluit maar eens een cd-speler aan op een phono ingang, dan weet je genoeg ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Phase schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:21:
De phono ingangen van een mengpaneel zoals die korg zijn al pre-amped dus een losse pre-amp is niet nodig. Sluit maar eens een cd-speler aan op een phono ingang, dan weet je genoeg ;)
^^^ Met stom. Ik vroeg me al af waarom je een preamp icm een mengpaneel wilde gebruiken. Of heeft die Korg geen phono-ingangen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
Phase schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:21:
The Eagle schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:16:
[...]

^^^ Met stom. Ik vroeg me al af waarom je een preamp icm een mengpaneel wilde gebruiken. Of heeft die Korg geen phono-ingangen :?
ik was me ervan bewust dat de korg al een ingebouwde preamp heeft, alleen is het geluid naar verhouding zacht. ik dacht dus m.b.v. een externe preamp het volume een boost te geven.
maar gelukkig begrijp ik nu dat dat geen oplossing is ;)

Discogs