Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.ahk] .exe omzetten naar code

Pagina: 1
Acties:
  • 1.191 views

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ooit heeft iemand een programmaatje voor mij geschreven (volgens mij in .ahk, autohotkey) waarbij ik in een spel (Runescape) een autotyper (een programmaatje wat automatisch typt voor je) kon gebruiken.
Dit programmaatje kan in tegenstelling tot alle andere ''autotypers'' een zin, letter voor letter schrijven. Ook bepaald dit programmaatje zelf de tijdsinterval tussen de verschillende letters die worden ingedrukt, het programmaatje is zelfs in staat om expres een ''foutje'' te maken, deze te verwijderen, en dan goed of op een andere manier met een typo te schrijven.
Het programmaatje is heel erg handig alleen zegt het maar een aantal zinnen (die ik dus niet kan aanpassen omdat hij er een .exe file van heeft gemaakt.) Het zou dus handig zijn als ik de code van dit programma weet zodat ik die zinnen kan aanpassen en er mijn eigen zinnen mee kan schrijven.

Ik heb een programma genaamd .net reflector gedownload maar dat kan geen .exe omzetten naar code.
ook heb ik PE explorer gedownload en eens even laten kijken, maar dat zegt ook niet zo veel.

Hoe kan ik dat .exe bestand omzetten naar code?

Het .exe bestand is maar 242kb

Edit: Iemand zei dat ik er met PE tools er een full dumped bestand van moet maken (dat word dan ook een .exe) en die moet ik openen met .NET Reflector, maar dat lukt ook niet. Als ik bij .NET Reflector op decompile of analayze druk dan komt er alleen te staan:
dumped
+ -> Depends On
+ P/Invoke Imports

als ik dan op dat plusje klik, verdwijnt het plusje en gebeurt er niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 31-07-2012 05:04 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 16:21

Kaw

Decompilen is niet zo makkelijk. De exe moet wel in .net zijn geschreven om te kunnen decompilen. www.reflector.net/ is een fijne decompiler voor .Net applicaties.

Ik denk dat het herschrijven sneller gaat.
Hier is een voorzetje:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        public static void SendString(string text, int minimalWaitTime, int extraVariableWaitTime)
        {
            Random random = new Random();
            foreach(char c in text)
            {
                System.Windows.Forms.SendKeys.SendWait(new string(c, 1));
                Thread.Sleep(minimalWaitTime + random.Next(extraVariableWaitTime));
            }
        }

Ik heb het niet getest, maar het zou zo aardig moeten doen wat je wil. WaitTime is in milliseconden. Stuur er een string heen en hij gaat hem letter voor letter 'typen' met een variabele tussentijd.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:09

Koenvh

Hier tekenen: ______

Herschrijven lijkt me inderdaad handiger. Niet al te moeilijk denk ik. Zal zo eens proberen.

🠕 This side up

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wanneer het AHK is:
http://www.playdota.com/forums/blog.php?b=146438

Had je zelf overigens ook kunnen vinden op Google ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Phyxion: dat is wel dodelijk moeilijk doen met scriptjes en shell-extensions registreren. Dat gebeurt allemaal om dit programma heen, wat je voor een keer prima zelf vanaf de command prompt kunt uitvoeren:
Script Decompiler: a command-line utility which decompiles a compiled script; that is, it retrieves the original .ahk script as plain text if you know its password. However, any comments originally present (semicolon or /* */) will be lost. This utility should be run from the command prompt; for example:
exe2ahk "My Script.exe" "My Password".
Moet je alleen wel het wachtwoord weten. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 31-07-2012 11:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Afhankelijk van de taal waarin het geschreven is zou je je strings wel eens gewoon tegen kunnen komen als je die exe opent in een hex editor. Wat vervolgens het effect is als je de string langer of korter maakt durf ik niet te zeggen, maar als je dezelfde lengte aan kan houden heb je misschien mazzel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
NMe schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:09:
Afhankelijk van de taal waarin het geschreven is zou je je strings wel eens gewoon tegen kunnen komen als je die exe opent in een hex editor. Wat vervolgens het effect is als je de string langer of korter maakt durf ik niet te zeggen, maar als je dezelfde lengte aan kan houden heb je misschien mazzel.
Zomaar in een executable een string inkorten of verlengen werkt meestal niet, dan klopt je alignment niet meer. Een string korter maken kan vaak wel door de rest te veranderen in nullen, maar langer maken is over het algemeen niet mogelijk.

Decompilen en dan recompilen is dan makkelijker.

https://niels.nu

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:52:
@Phyxion: dat is wel dodelijk moeilijk doen met scriptjes en shell-extensions registreren. Dat gebeurt allemaal om dit programma heen, wat je voor een keer prima zelf vanaf de command prompt kunt uitvoeren:

[...]

Moet je alleen wel het wachtwoord weten. ;)
Die weet ik dus niet :)

@kaw
Zo slim ben ik dus niet, ik heb ooit 1x een (hele) korte cursus java gehad maar dat is het dan ook.
En dat met .Net reflector heb ik al gedaan, maar dat lukt dus niet.
Btw, als ik dat stukje van jou opsla als: Autotyper.exe en het aanklik krijg ik een foutmelding ''De versie van dit bestand is niet compatibel met de windowsversie die nu wordt uitgevoerd.''

@phyxion
Ben ik niet tegengekomen tijdens het googlen, bedankt! Ik ga dat eens even uitproberen
Dat zwarte command dinges schermpje zegt: Open: The following error occurred: BadPassword

[ Voor 41% gewijzigd door Frozen op 31-07-2012 17:34 ]

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 16:26
Wat kaw heeft gepost, moet eerst nog gecompiled worden. Opslaan als .exe heeft natuurlijk geen effect ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

Stef602 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 04:50:
Ooit heeft iemand een programmaatje voor mij geschreven *snip*
Het zou dus handig zijn als ik de code van dit programma weet *snip*
Misschien wel weer veel te makkelijk gedacht van mij, maar heb je 'iemand' al eens een mailtje/whatsappje/pingpong/sms gestuurd om te vragen of hij de code nog voor je heeft? Dat is natuurlijk een veel makkelijkere route dan gaan zitten decompilen of nieuwe code verzinnen... En misschien vindt hij het zelfs wel leuk om je te helpen om het aan te passen, dan leer je er ook nog wat van :).

Zo scherp als een voetbal!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Misschien wel weer veel te makkelijk gedacht van mij, maar heb je 'iemand' al eens een mailtje/whatsappje/pingpong/sms gestuurd om te vragen of hij de code nog voor je heeft? Dat is natuurlijk een veel makkelijkere route dan gaan zitten decompilen of nieuwe code verzinnen... En misschien vindt hij het zelfs wel leuk om je te helpen om het aan te passen, dan leer je er ook nog wat van :).
Ik heb verschillende mensen die dat programma ook hebben gebruikt, gevraagd om te code. Maar ze weten hem niet meer, het is tenslotte ook 3 jaar geleden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan kan je of heel veel moeite gaan doen om het alsnog terug te krijgen of je configureert het even opnieuw met tools als AutoIt of tadaa AutoHotKey ;)

Overigens kan je ook naar het wachtwoord vragen hè, ipv de source code ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Autotalkers zijn illegaal volgens de officiele regels van runescape, zie puntje #3. Het is een beetje irritant om iemand je hele scherm vol te laten spammen ;)

Omdat het kan.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En daarmee kunnen we dit topic ook mooi afsluiten...

@dragon4ce, je geeft nu wel dusdanig veel keywords aan die het wel heel makkelijk maken om dat soort tools te vinden :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.