Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
Stel je koopt een product in een winkel, welke uitgevoerd is in 3 vormen, verkrijgbaar in vierkant, driehoek en rond. De prijs is hetzelfde ongeacht de vorm. Je kiest voor de vierkante vorm.

Eigenlijk twijfel je of je wel de vierkante wilt, maar de verkoper geeft aan dat je tot aan de levering je keuze kosteloos mag veranderen. De levering gaat enkele weken duren, dat is van te voren bekend.

Twee dagen na de koop/bestelling ga je terug en geef je aan toch de driehoek te willen, echter geeft de winkelier aan dat de driehoek 200 euro duurder is.

Wat valt hier tegen te doen? De prijs staat in het boekje van de winkelier, je kan hem dus niet wijzen op het 'prijskaartje'.

Als ik kan bewijzen dat dit niet klopt, is de winkelier verplicht de product mee te geven voor dezelfde prijs?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:24
Lastig, als jij niet bewijzen kan dat deze prijs op het moment van aanschaf hetzelfde was, of dat jij het voor die prijs mocht hebben, dan heb je eigenlijk geen poot op te staan, lijkt me. Anders kan iedereen dit wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Hoe wou je dat bewijzen dan? Want het is jouw woord tegen het zijne, het enige bewijs wat jij hebt (voor zover ik uit dit verhaal kan halen) is dat ze volgens jouw geheugen voorheen even duur waren.

En bovendien veranderen prijzen nou eenmaal, dus dat het twee dagen geleden die prijs was, betekent niet dat je 'm nu nog steeds voor die prijs kan krijgen. Anders zouden winkels nooit meer aan dag- of weekaanbiedingen beginnen :P

En je keuze kosteloos veranderen betekent natuurlijk niet hetzelfde als 'je mag één van de andere vormen voor dezelfde prijs hebben' (tenzij de andere vormen even duur zijn, maar dat zijn ze blijkbaar niet... meer).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Het is een prijslijst wat ze al maanden, zo niet jaren, al hebben, versleten dik boek :) Het is dus niet dat de prijs in twee dagen is veranderd. Bij het kopen/bestellen kon ik gewoon kiezen uit vierkant/driehoek/rond, prijs was hetzelfde. De verkoper zegt dat hij toen ookal had aangegeven dat de prijzen niet hetzelfde waren, maar dat is 100% gelul.

/toevoeging
Winkel heeft meerdere filialen over Nederland. Als ik naar een ander filiaal ga en netjes vraag of ik inzicht mag hebben op de prijslijst en maak vervolgens hier foto's van. Heb ik dan een poot om op te staan?

[ Voor 24% gewijzigd door c-nan op 31-07-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Dat boek bevat dezelfde prijs als waar jij het toendertijd voor gekocht hebt(dus driehoek voor vierkant)? Als jij bewijzen kan dat die prijs toendertijd ook gold, dan heb je misschien nog recht tot spreken. Als er in dit boek staat drukfouten oid. voorbehouden, dan ben ik bang dat je er alsnog weinig mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als die prijzen al maanden/jaren vaststaan dan heb je nog minder kans. Het enige wat jij nu als 'bewijs' hebt is dus dat de verkoper vorige keer zei dat ze even duur waren, nu zegt 'ie dat ze niet even duur zijn. Tenzij jij hebt opgenomen dat 'ie dat gezegd heeft heb je natuurlijk geen poot om op te staan, zeker als in dat boek duidelijk staat dat de prijzen niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:11:
Dat boek bevat dezelfde prijs als waar jij het toendertijd voor gekocht hebt(dus driehoek voor vierkant)? Als jij bewijzen kan dat die prijs toendertijd ook gold, dan heb je misschien nog recht tot spreken. Als er in dit boek staat drukfouten oid. voorbehouden, dan ben ik bang dat je er alsnog weinig mee op schiet.
Ik weet zeker dat de prijs hetzelfde is voor rechthoek/driehoek/rond, echter beweerd de verkoper van niet. Uiteraard mag ik niet in zijn boekje kijken (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:13:
[...]

Ik weet zeker dat de prijs hetzelfde is voor rechthoek/driehoek/rond, echter beweerd de verkoper van niet. Uiteraard mag ik niet in zijn boekje kijken (neem ik aan).
:? Je zegt toch net dat ze een prijslijst hebben die al maanden, zo niet jaren, hetzelfde is?

Heeft de verkoper gezegd dat ze dezelfde prijs waren vorige keer of heb je gezien dat ze even duur zijn? Want ik volg het niet helemaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Volgens mij bedoeld meneer dat er in een boekje staat dat alle 3 de producten dezelfde prijs zijn als het bedrag dat hij betaald heeft, alleen dat de verkoper dit boekje niet wilt laten zien. Hoe weet je dan eigenlijk dat deze prijs nog steeds geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:15:
[...]

:? Je zegt toch net dat ze een prijslijst hebben die al maanden, zo niet jaren, hetzelfde is?

Heeft de verkoper gezegd dat ze dezelfde prijs waren vorige keer of heb je gezien dat ze even duur zijn? Want ik volg het niet helemaal meer.
Laat ik het proberen te duidelijker te maken:
- Je koopt een product, welke uitgevoerd is in meerdere vormen.
- Tijdens de koop geef jij aan dat je twijfelt tussen de uitvoeringen/vormen.
- Winkelier geeft aan, dat de prijs hetzelfde is ongeacht de uitvoering.
- Winkelier geeft aan, dat ik kosteloos tot aan de levering, de uitvoering/vorm mag wijzigen.
- Je kiest voor uitvoering/vorm A.
- Twee dagen na de overeenkomst, wil je toch uitvoering/vorm B (de levering heeft nog niet plaatsgevonden).
- De winkelier geeft aan, dat uitvoering B duurder is als vorm A, terwijl bij de koop werd aangegeven dat de prijzen hetzelfde waren.
- Al deze prijzen staan in een prijslijstje welke de winkelier heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:19:
Volgens mij bedoeld meneer dat er in een boekje staat dat alle 3 de producten dezelfde prijs zijn als het bedrag dat hij betaald heeft, alleen dat de verkoper dit boekje niet wilt laten zien. Hoe weet je dan eigenlijk dat deze prijs nog steeds geldt?
Dit ja. Toen ik aangaf dat ik een andere vorm wilde, heeft de winkelier hetzelfde boekje als toen erbij gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
- Al deze prijzen staan in een prijslijstje welke de winkelier heeft.
Als meneer deze prijslijst heeft, mag je deze toch inzien? Als dit niet het geval is, ben ik bang dat hij die prijslijst niet meer hanteert en hij niet van toepassing is. Meneer is niet verplicht een prijslijst te blijven hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik snap niet helemaal waarom je de beestjes niet gewoon bij de naam noemt (ergo, gewoon zegt over wat voor producten het gaat), maar dat zal wel aan mij liggen.

Maar de verkoper heeft dus enkel gezegd dat ze even duur waren. Dat kan jij moeilijk bewijzen en aangezien jij de prijslijst nooit gezien hebt (en nu blijkbaar ook niet mag zien? beetje apart, maar oké), ga je dat niet winnen tenzij je het hebt opgenomen toen 'ie het uitsprak.

En zelfs al heb je dát gedaan, prijzen kunnen en mogen veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 31-07-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, als dit niet op de offerte staat, dan is het jouw woord tegen dat van de winkelier. Het meest redelijke lijkt me de koop ontbinden, want veel vertrouwen zal er niet meer zijn tussen klant en winkelier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Opname is volgens mij trouwens ook niet helemaal de bedoeling, wettelijk gezien volgens mij zelfs verboden. Maar Hahn heeft wel gelijk, je hebt geen poot om op te staan.. Helaas.

Edit: Gamebieter heeft daar een goed punt eigenlijk. Wat nou als je aangeeft dat je het product niet meer wilt? Misschien valt er dan opeens wel wat aan de prijs te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Fedde op 31-07-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:25:
Opname is volgens mij trouwens ook niet helemaal de bedoeling, wettelijk gezien volgens mij zelfs verboden.
Mwa, als er gewoon toestemming is gevraagd mag dat wel :P Maar het was meer om aan te geven dat het moeilijk te bewijzen is, als het alleen mondeling aan bod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:25:
Opname is volgens mij trouwens ook niet helemaal de bedoeling, wettelijk gezien volgens mij zelfs verboden. Maar Hahn heeft wel gelijk, je hebt geen poot om op te staan.. Helaas.

Edit: Gamebieter heeft daar een goed punt eigenlijk. Wat nou als je aangeeft dat je het product niet meer wilt? Misschien valt er dan opeens wel wat aan de prijs te doen.
Ontbinden kan uiteraard niet, ik heb er voor getekend :) Dat wil ik eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:26:
[...]
Mwa, als er gewoon toestemming is gevraagd mag dat wel :P Maar het was meer om aan te geven dat het moeilijk te bewijzen is, als het alleen mondeling aan bod is gekomen.
Tuurlijk, maar als TS gelijk heeft en meneer de prijs veranderd na afspraak, denk ik niet dat dit mag ;-). Lijkt me sowieso niet zo prettig, maar dat ter zijde.

Als je het ondertekend hebt, staat hier ook iets in over het andere product? Dat had ik nl. wel zo logisch gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbD
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 21:38
Misschien is het handig als je nog wat meer erbij fantaseert, lekker duidelijk verhaal zo.
Kan best dat de verkoper zich de eerste keer vergist heeft in prijs en nu bij de 2e keer opzoeken zag hij dat het toch echt 200euro duurder is.

Maar eigenlijksnap ik je probleem niet zo goed. Wat denk je dat jij eraan kan doen, zelfs al heb je gelijk?
Verkoper bepaalt de prijs en de klant kan zelf beslissen of hij het ermee eens is, simpel toch.
Anders kun je naar een andere winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Ik zal het beestje bij zijn naam noemen (ik wilde niet dat de verkoper mij zou herkennen).

Het gaat om een keuken. Wij twijfelden over de front van de kastjes kwa vorm. Wel of geen kader. De keukenboer gaf aan dat het voor de prijs niet uitmaakt en dat we altijd kosteloos het frontje zouden kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Misschien bedoelde hij met kosteloos wijzigen wel dat er geen extra kosten erbij kwamen indien de best elling werd 'omgezet' als hij bijvoorbeeld een eventuele bestelling van frontjes A al geplaatst zou hebben, of iets in die zin? Elkaar verkeert begrijpen gebeurt meestal (te) snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:28:
[...]

Tuurlijk, maar als TS gelijk heeft en meneer de prijs veranderd na afspraak, denk ik niet dat dit mag ;-). Lijkt me sowieso niet zo prettig, maar dat ter zijde.
Waarom zou dat niet mogen?

Stel ik heb 2 telefoons te koop, een iPhone 4 en een Samsung Galaxy S2, allebei kosten ze €400. Ik verkoop de klant de Samsung Galaxy S2, die gaat volgende week geleverd worden aan de klant. Ik zeg tegen de klant "je kan eventueel nog kosteloos switchen, want ze zijn even duur".

Klant komt 2 dagen later terug en wil toch de iPhone 4, maar inmiddels heb ik de iPhone 4 opgeprijsd naar €450. Dan heeft de klant toch echt pech, ik sta in m'n recht om prijzen aan te passen en ik heb nooit zwart op wit gezet dat de klant het andere product voor dezelfde prijs kon krijgen.

Aardig en klantvriendelijk is het zeker niet, maar bij wet is het niet verboden.

Met een keuken is het mogelijk een heel ander verhaal, maar dat wist ik niet op moment van schrijven van dit voorbeeld :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 31-07-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:30:
Ik zal het beestje bij zijn naam noemen (ik wilde niet dat de verkoper mij zou herkennen).

Het gaat om een keuken. Wij twijfelden over de front van de kastjes kwa vorm. Wel of geen kader. De keukenboer gaf aan dat het voor de prijs niet uitmaakt en dat we altijd kosteloos het frontje zouden kunnen wijzigen.
Dat maakt wel verschil, want het gaat nu om een afwerking, niet om het hele product (wat niet uit jouw openingspost op te maken was). Dan is ontbinden inderdaad moeilijk.

Kan het zijn dat je de verkoper verkeerd begrepen hebt, en dat hij bedoelde tot aan het bestellen (ipv leveren)? Of dat hij alleen aangaf dat er geen aparte aanpassings/bestelkosten zouden zijn? Dit is het probleem met mondelinge afspraken; dergelijke dingen moet je gewoon altijd in de offerte op laten nemen. Alleen heb je daar nu niet zoveel meer aan :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 31-07-2012 01:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbD
Als de verkoper belooft dat de klant mag switchen tot aan levering, zonder kosten, is het wel zo netjes om dan voor die klant niet opeens de prijzen op te schroeven. Maar lijkt mij een moeilijke zaak om je gelijk te krijgen zo.

Wat is eigenlijk de reactie van verkoper wanneer je hem confronteerde met zijn eerdere belofte?
Hoe verklaart hij dat het opeens 200euro duurder is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
gambieter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:32:
[...]

Dat maakt wel verschil, want het gaat nu om een afwerking, niet om het hele product (wat niet uit jouw openingspost op te maken was). Dan is ontbinden inderdaad moeilijk.

Kan het zijn dat je de verkoper verkeerd begrepen hebt, en dat hij bedoelde tot aan het bestellen (ipv leveren)?
Nee, want het gaat om een nieuwbouw dus de keuken staat op afroep. Er wordt nog niks geproduceerd, dat gebeurd pas wanneer de opleverdatum van ons woning bekend wordt. Tot die tijd mogen we van alles wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:31:
[...]
Waarom zou dat niet mogen?

Stel ik heb 2 telefoons te koop, een iPhone 4 en een Samsung Galaxy S2, allebei kosten ze €400. Ik verkoop de klant de Samsung Galaxy S2, die gaat volgende week geleverd worden aan de klant. Ik zeg tegen de klant "je kan eventueel nog kosteloos switchen, want ze zijn even duur".

Klant komt 2 dagen later terug en wil toch de iPhone 4, maar inmiddels heb ik de iPhone 4 opgeprijsd naar €450. Dan heeft de klant toch echt pech, ik sta in m'n recht om prijzen aan te passen en ik heb nooit zwart op wit gezet dat de klant het andere product voor dezelfde prijs kon krijgen.
Sorry, misverstandje. Ik bedoelde het opnemen, niet het omzetten van de prijzen. (Opnemen zonder toestemming dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
dubbD schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:33:
Als de verkoper belooft dat de klant mag switchen tot aan levering, zonder kosten, is het wel zo netjes om dan voor die klant niet opeens de prijzen op te schroeven. Maar lijkt mij een moeilijke zaak om je gelijk te krijgen zo.

Wat is eigenlijk de reactie van verkoper wanneer je hem confronteerde met zijn eerdere belofte?
Hoe verklaart hij dat het opeens 200euro duurder is dan?
Verkoper geeft aan nooit gezegd te hebben dat de prijs gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eigenlijk twijfel je of je wel de vierkante wilt, maar de verkoper geeft aan dat je tot aan de levering je keuze kosteloos mag veranderen.
Ligt er maar net aan hoe je dit leest voor wat kosteloos is. Kosteloos switchen als in geen service kosten bij betalen om te switchen of niet bij betalen omdat de producten even duur zijn ... jouw woord tegen het die van hem :)

Contract ontbinden (aangezien nog niks geleverd / geproduceerd is) en ergens anders je keuken halen?

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 31-07-2012 01:36 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:35:
[...]

Verkoper geeft aan nooit gezegd te hebben dat de prijs gelijk is.
Misschien heeft hij dit ook wel niet, misschien bedoelde hij het wel anders maar is dit een misverstand geweest. Ik zou eens rustig met de verkoper gaan praten en vertellen wat hij volgens jou gezegd heeft. En dan vragen of hij dit toevallig anders bedoeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Keukenboer heeft 10+ filialen door heel Nederland. Als ik naar een andere filiaal stap en netjes vraag of er prijsverschil is tussen de 2 frontjes en zij mij dit meegeven zwart op wit. Heb ik dan een poot om op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbD
Dan zou ik toch eens stiekem proberen om dat zogenaamde prijslijstje eens in te zien in wellicht een andere vestiging. Wie weet heb je gelijk, maar dan nog. Verkoper kan in principe vragen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:37:
Keukenboer heeft 10+ filialen door heel Nederland. Als ik naar een andere filiaal stap en netjes vraag of er prijsverschil is tussen de 2 frontjes en zij mij dit meegeven zwart op wit. Heb ik dan een poot om op te staan?
Hier zou je nog wel eens een punt kunnen hebben. Dan moet je natuurlijk wel 100% weten dat het echt een winkel is die onder die keten valt, niet alleen iemand die die naam gebruikt, voorderest niets. (McDonalds idee). Zou het eens proberen, niet geschoten is altijd mis. Maar praten met verkoper is misschien iets wat je eerst zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:38:
[...]

Hier zou je nog wel eens een punt kunnen hebben. Dan moet je natuurlijk wel 100% weten dat het echt een winkel is die onder die keten valt, niet alleen iemand die die naam gebruikt, voorderest niets. (McDonalds idee). Zou het eens proberen, niet geschoten is altijd mis. Maar praten met verkoper is misschien iets wat je eerst zou kunnen proberen.
Praten heb ik al gedaan :) Ik mag van alles kosteloos wijzigen, zolang het gewijzigde product maar dezelfde prijs heeft als wat ik wil.

Verder geeft de verkoper aan, nooit gezegd te hebben dat de twee frontjes even duur zijn (wat hij wel gezegd heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:40:
[...]

Praten heb ik al gedaan :) Ik mag van alles kosteloos wijzigen, zolang het gewijzigde product maar dezelfde prijs heeft als wat ik wil.

Verder geeft de verkoper aan, nooit gezegd te hebben dat de twee frontjes even duur zijn (wat hij wel gezegd heeft).
Maar als jij het gesprek van daarvoor terug haalt, wat geeft meneer dan aan? Wat heeft hij dan gezegd? Of geeft hij gewoon aan dat dit totaal niet ter sprake gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:37:
Wooning toevallig??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:42:
[...]

Maar als jij het gesprek van daarvoor terug haalt, wat geeft meneer dan aan? Wat heeft hij dan gezegd? Of geeft hij gewoon aan dat dit totaal niet ter sprake gekomen is?
Hij geeft aan dat hij gezegd heeft dat wij kosteloos mogen wijzigen, maar dat hij nooit gezegd heeft dat de prijzen gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Dan denk ik dat dit berust op een misverstand tussen jou en de verkoper. Kijk eens of je een dealtje kunt sluiten omdat je op basis van een misverstand het contract getekend hebt. Gratis omruilen lukt denk ik niet, maar misschien kan je wel bijv. 50% korting krijgen op de 'upgrade'? Is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:40:
[...]

En dan zeg jij toch "dat heb je wel gezegd", als je dat heel zeker weet? Ik houd zelf er absoluut niet van als klanten moeilijk doen (ik ben zelf een verkoper in een winkel), maar als jij het echt 100% zeker weet, dan kan je gewoon voet bij stuk houden. Het is geen goede reclame voor een winkel om klanten voor leugenaars uit te maken, dus ik denk dat er dan best wat te regelen valt. Of je laat de koop niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:45:
Dan denk ik dat dit berust op een misverstand tussen jou en de verkoper. Kijk eens of je een dealtje kunt sluiten omdat je op basis van een misverstand het contract getekend hebt. Gratis omruilen lukt denk ik niet, maar misschien kan je wel bijv. 50% korting krijgen op de 'upgrade'? Is het proberen waard.
Waarom zou ik voor iets betalen wat mij beloofd is? Stel 2-3 andere vestigingen geven aan dat de prijs wel gelijk is, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:47:
[...]

Waarom zou ik voor iets betalen wat mij beloofd is? Stel 2-3 andere vestigingen geven aan dat de prijs wel gelijk is, wat dan?
Als hun dit doen, en het is daadwerkelijk hetzelfde bedrijf of in ieder geval diverse takken hiervan, zou ik dit gewoon proberen. Mocht de verkoper voet bij stuk houden daarna, contact opnemen met het hoofdkantoor wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:47:
[...]

En dan zeg jij toch "dat heb je wel gezegd", als je dat heel zeker weet? Ik houd zelf er absoluut niet van als klanten moeilijk doen (ik ben zelf een verkoper in een winkel), maar als jij het echt 100% zeker weet, dan kan je gewoon voet bij stuk houden. Het is geen goede reclame voor een winkel om klanten voor leugenaars uit te maken, dus ik denk dat er dan best wat te regelen valt. Of je laat de koop niet doorgaan.
Dan heb ik misschien 3-4 keer gezegd, maar zijn reactie is "Nee meneer, echt niet, dat heb ik niet gezegd". Ik weet het 100% zeker. Mijn vrouw geeft ook aan dat ze dit weldegelijk hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:49:
[...]

Dan heb ik misschien 3-4 keer gezegd, maar zijn reactie is "Nee meneer, echt niet, dat heb ik niet gezegd". Ik weet het 100% zeker. Mijn vrouw geeft ook aan dat ze dit weldegelijk hebben gezegd.
Ik wou het eigenlijk niet voorstellen, omdat ik het best een vuil spelletje vind, maar "dus je wilt beweren dat ik lieg?" kan in zo'n geval mogelijk meer impact hebben :+

En ik denk dat je in zo'n geval eieren voor je geld moet durven nemen in plaats van constant in discussie te gaan en allerlei bewijzen uit heel het land erbij te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:53:
[...]

Ik wou het eigenlijk niet voorstellen, omdat ik het best een vuil spelletje vind, maar "dus je wilt beweren dat ik lieg?" kan in zo'n geval mogelijk meer impact hebben :+

En ik denk dat je in zo'n geval eieren voor je geld moet durven nemen in plaats van constant in discussie te gaan en allerlei bewijzen uit heel het land erbij te gaan zoeken.
Persoonlijk, voordat je dat gaat proberen, zou ik eerst maar eens contact opnemen met 2 andere winkels van die keten. Als je daar de prijs krijgt die je 'wilt', dan daarmee naar de desbetreffende verkoper stappen.

Beter eerst zo oplossen, met ruilmiddel, dan boos op elkaar worden. (woord tegen woord.. ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Staat het op papier ? (offerte, koopovereenkomst of wat dan ook)
Dan mag je vorderen, claimen, procederen tot je krijgt wat je graag wilt hebben.

Staat het niet op papier?
Eigen schuld, dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:54:
Staat het op papier ? (offerte, koopovereenkomst of wat dan ook)
Dan mag je vorderen, claimen, procederen tot je krijgt wat je graag wilt hebben.

Staat het niet op papier?
Eigen schuld, dikke bult.
Het gaat er niet om dat ik niet mag wijzigen, dat mag ik wel, dat geeft de verkoper ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:54:
[...]

Persoonlijk, voordat je dat gaat proberen, zou ik eerst maar eens contact opnemen met 2 andere winkels van die keten. Als je daar de prijs krijgt die je 'wilt', dan daarmee naar de desbetreffende verkoper stappen.

Beter eerst zo oplossen, met ruilmiddel, dan boos op elkaar worden. (woord tegen woord.. ;-) )
Dan moet het ook maar net zo zijn dat alle winkels precies dezelfde prijslijst aanhouden. Als dat niet zo is is het heel leuk dat ze aan de andere kant van het land wel even duur zijn, maar dan had je het daar moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Daar gaat het toch niet om.
Je wilt niet extra voor betalen en dat had je op de offerte/koopovereenkomst erbij moeten laten zetten.

Jullie hebben teveel vertrouwen in de blauwe ogen van de verkoper.
Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:57:
[...]

Dan moet het ook maar net zo zijn dat alle winkels precies dezelfde prijslijst aanhouden. Als dat niet zo is is het heel leuk dat ze aan de andere kant van het land wel even duur zijn, maar dan had je het daar moeten bestellen.
Tuurlijk, maar ik vind het het proberen waard. Beter eerst zo, dan direct ruzie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Polat06 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:49:
[...]

Wat hebben ze dan daadwerkelijk gezegd?

Ik bedoel als ik de TS lees, dan las ik het in 1e instantie (zoals je het zelf had opgeschreven) op als dat je zonder administratie kosten (etc) mocht switchen. Dat las ik onder kostenloos veranderen.

En andere filialen etc zal je waarschijnlijk bij keukens niet helpen, omdat die over het algemeen regio-gevoelige prijzen hanteren. Zit je in een kortings-regio dan gaat veelal simpelweg de prijs omhoog zodat er meer korting gegeven kan worden, daarnaast kan bijv een afwerking in het ene filiaal anders geprijsd zijn dan in het andere filiaal door simpele dingen als dat er meer van verkocht worden etc.

Prijzenboek heb je waarschijnlijk ook weinig aan als ik het goed lees, want als je er geen inzicht in mag hebben zullen er niet verkoopprijzen instaan. Maar eerder iets van adviesprijzen vanuit de leverancier waar het filiaal dan nog een marge etc opgooit. Dus dan heb je bewijs dat de 2 filialen dezelfde adviesprijzen doorkrijgen vanuit de leverancier, dat zegt niets over de verkoopprijzen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een meningsverschil over wat gezegd is wat niet zwart op wit staat. Tenzij jij kan aantonen dat de prijzen hetzelfde zijn heb je geen poot om op te staan. En ik gok zomaar dat de prijzen gewoon verschillend zijn en dat de verkoper zij dat je kosteloos mag wijzigen. Kan me niet voorstellen dat ze er zo'n drama van gaan maken als de prijzen gewoon hetzelfde zijn.

En het advies "drammen om je gelijk te halen" is iets wat ik voor de speeltuin zou bewaren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50
Stap 1) Ga naar een ander filiaal.
Stap 2) Doe alsof je een keuken wilt kopen.
Stap 3) Zeg dat je twijfelt en vraag twee offertes voor dezelfde keuken, met beide deurtjes.

Herhaal dit bij succes eventueel bij een ander filiaal.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Fedde schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:34:
[...]

Sorry, misverstandje. Ik bedoelde het opnemen, niet het omzetten van de prijzen. (Opnemen zonder toestemming dus)
Je mag dus wel gesprekken opnemen waar je zelf deelnemer aan bent, ook zonder eerst toestemming te vragen (althans in Nederland, in België ligt het iets anders meen ik).

Zie bijv. http://www.iusmentis.com/...aliteit/aftappengegevens/
Opnemen van eigen gesprekken

De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:57:
Daar gaat het toch niet om.
Je wilt niet extra voor betalen en dat had je op de offerte/koopovereenkomst erbij moeten laten zetten.

Jullie hebben teveel vertrouwen in de blauwe ogen van de verkoper.
Dat is het probleem.
Als je denkt dat je mogelijk nog wilt wijzigen en de verkoper aangeeft dat dit kan moet je de condities daarvoor altijd schriftelijk laten vastleggen. De laatste keer dat ik een keuken (op afroep) heb gekocht heb ik ook een bepaling laten opnemen dat ik alles nog tot de definitieve besteldatum mocht wijzigen en dat daarbij een afgesproken kortingspercentage zou gelden op basis van de prijzen op het moment van koop. Vanzelfsprekend gaf de betreffende keukenzaak mij ook inzage in de prijslijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Iva_Bigone schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:36:
[...]

Je mag dus wel gesprekken opnemen waar je zelf deelnemer aan bent, ook zonder eerst toestemming te vragen (althans in Nederland, in België ligt het iets anders meen ik).

Zie bijv. http://www.iusmentis.com/...aliteit/aftappengegevens/

[...]
Duidelijk! Ik dacht dat het juist niet mocht. Bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 17:26
Laat me raden, Brugman keukens? Die doen precies hetzelfde, kies maar vast een keuken uit, teken maar, en je kunt altijd later nog wijzigingen aanbrengen. Uiteraard wordt een meerprijs gewoon doorberekend, minderprijs ook, maar het totaal bedrag mag nooit minder worden dan x% van de prijs waarvoor getekend is. Oh, en je moet wel vandaag tekenen, morgen is dit superspeciale aanbod niet meer geldig.

Veel plezier met je keuken, ik hoop dat het niet een al te dure les voor je is geweest.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Hahn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:26:
[...opname...]
Mwa, als er gewoon toestemming is gevraagd mag dat wel ...

Vziw hoeft geen toestemming te woren gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:09
Veel keukenzaken werken voor de frontjes met prijscategorieën. De ene valt dan bijvoorbeeld in A (goedkoop) en dan in stapjes omhoog naar iets van E. Over het algemeen zal de verkoper dat best willen aantonen met het boek. Hoe dan ook zal een ander filiaal dezelfde indeling hanteren, ongeacht de kortingen die ze binnen de categorie geven. Wat je dus moet weten is of het frontje al dan niet in dezelfde categorie valt. Als ze in verschillende categorieën vallen is er bij het eerste bezoek sprake van vergissing/misverstand/misleiding/slecht geheugen* van een van de partijen.

* zoek maar eens uit wat van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Makkelijk schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:21:
Stap 1) Ga naar een ander filiaal.
Stap 2) Doe alsof je een keuken wilt kopen.
Stap 3) Zeg dat je twijfelt en vraag twee offertes voor dezelfde keuken, met beide deurtjes.

Herhaal dit bij succes eventueel bij een ander filiaal.
Haha en ondertussen een vrije dag kwijt, 30 euro benzine verder (dezelfde ketens zitten meestal een stukje uit elkaar..) en dat voor een bedrag van 200 euro. Wordt wel een hele onderneming zo...

Gulden middenweg zoeken met ze.. Leer momentje, en genieten van je mooie nieuwe keuken zo dadelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want het is een ander product. Ruilen kan uiteraard nog maar je moet dan bijbetalen.
Pagina: 1