Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Silmfeanor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo tweakers,
Ik ben eindelijk toe aan een smartphone. Hoewel ik veel tijd op het internet en met techniek doorbreng, is de berg informatie die nu voor me ligt toch wat onoverzichtelijk. Daarom deze roep om hulp.

Tot nu toe heb ik alleen een "dumb" phone gehad - en een crappy mp3 speler.
De eisen ( of dingen die ik graag zou willen hebben )

-Android 4 ( of hoger )
-Een camera die niet al te slecht is
-wifi
-opslag voor muziek - een micro SD kaartje zou mogelijk fijn zijn - laag op de prioriteiten.

Het hoeft dus allemaal niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ik ben vooral op zoek naar iets wat een goede prijs/kwaliteit verhouding is.
Valt er iets moois te krijgen van rond de 25-35 euro per maand ofzo, waar je rustig 1-2 jaar mee kunt doen?

alvast bedankt!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Heel veel.
Zo'n beetje alle nieuwe toestellen hebben Android 4. De meeste van de vorige generatie krijgen het.
Alle moderne smartphones behalve sommige extreme budgetmodellen hebben WiFi.
De meeste toestellen hebben tegenwoordig minimaal 8GB opslag, dus hoeveel denk je nodig te hebben?
Heb je een voorkeur qua schermgrootte?
Wat zijn je prioriteiten, bijvoorbeeld compact, dun, licht, degelijk, snel, mooi scherm etc.
Heb je merkvoor- of afkeuren?
Heb je voorkeur voor LCD of Amoled schermen.
Heb je voorkeur voor een besturingssysteem (Android, Windows Phone, iOS).

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 13:50
Is inderdaad een moeilijke keuze. Zeker met het huidige aanbod. In jou geval zou ik een Samsung Galaxy Nexus willen aanraden. De voordelen:

- Zeer goede telefoon, met ruim bemeten hardware specificaties. (CPU / Mem / Opslag)
- Momenteel erg betaalbaar, als je hem los koopt is hij voor rond de 270,- euro van jou. Zelf laatst via V&A eentje voor me vriendin gekocht namelijk ;-)
- Een toestel uit de Nexus serie van Google, dit wil zeggen dat je nog zeker een paar updates kunt verwachten, dus nog zeker een tijdje mee verder kunt.
- Update naar 4.1.1

Toch wil ik je wel wijzen op een aantal nadelen (nouja, nadelen).
- Storage is vast, 16GB intern, geen SD-kaart mogelijk. Je schreef al dat dit niet echt een probleem was. Zat voor een berg MP3's als je het mij vraagt?
- Accutijd van dit toestel, en tevens bijna elke andere smartphone van tegenwoordig (op de BlackBerry na). Einde van de dag moet je bij normaal gebruik wel kunnen halen.

Succes met uitzoeken!

• Sigis
Daarnaast is het ook van belang om enig idee te hebben wat je verbruik is, hoeveel minuten, sms, internet heb je nodig. Dat laatste kan je misschien nog niet weten, maar is weer in te schatten aan de hand van wat je er mee verwacht te doen en hoeveel.

• Silmfeanor
Heel erg bedankt voor de reacties so far.
MartyLooterKing schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:51:
- Storage is vast, 16GB intern, geen SD-kaart mogelijk. Je schreef al dat dit niet echt een probleem was. Zat voor een berg MP3's als je het mij vraagt?
- Accutijd van dit toestel, en tevens bijna elke andere smartphone van tegenwoordig (op de BlackBerry na). Einde van de dag moet je bij normaal gebruik wel kunnen halen.
Hmm, de opslagruimte is zeker genoeg. Ik vraag me alleen af hoe dat zit met die accutijd - is het aan te raden of mogelijk om een tweede of grotere accu te kopen?

Ik heb nu zoals gezegd een 4-5 jaar oude "dumb" phone - en ik vind het best prettig dat die 4 dagen ofzo meegaat. Nu ben ik me er ook van bewust dat dat zeker niet normaal is voor een smartphone en verwacht dat ook niet, maar een dag moet toch wel te halen zijn...

Voor de rest zeker een intressant toestel, bedankt!
Sigis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:48:
Daarnaast is het ook van belang om enig idee te hebben wat je verbruik is, hoeveel minuten, sms, internet heb je nodig. Dat laatste kan je misschien nog niet weten, maar is weer in te schatten aan de hand van wat je er mee verwacht te doen en hoeveel.
Ik verwacht niet veel te internetten of bellen / smsen - ik zit vaak op de universiteit ( wifi) en thuis heb ik ook wel draadloos - af en toe een treinoverstap uitzoeken, misschien wat nieuws nu en dan. 500mb?
Waarschijnlijk een van de kleinere abo's dan dus.

Nog verder advies?

[ Voor 9% gewijzigd door Silmfeanor op 01-08-2012 18:14 ]

• Sigis
Ik zal er vanavond even over nadenken.

• wit_product
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
MartyLooterKing schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:51:
Is inderdaad een moeilijke keuze. Zeker met het huidige aanbod. In jou geval zou ik een Samsung Galaxy Nexus willen aanraden. De voordelen:

- Zeer goede telefoon, met ruim bemeten hardware specificaties. (CPU / Mem / Opslag)
- Momenteel erg betaalbaar, als je hem los koopt is hij voor rond de 270,- euro van jou.
Ben ook wel geïnteresseerd in deze telefoon. Maar waar vind je deze voor rond de €300? Goedkoopste vind ik hem voor 380...
Of spreek je nu enkel over een tweedehands toestel? Daar ben ik niet zo'n fan van eig :)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-11 21:12
Ik zat een maandje geleden op hetzelfde punt.. en heb toen gebruik gemaakt van deze aanbieding:
https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/2418 , ook te vinden via andere (veronica/sbs6)
Kost je 20 euro per maand/2jaar + 70 euro telefoon/aansluitkosten bij het goedkoopste abbo.
Wil je tijdens het abbonement upgraden dan kan dat.
Ik heb nu al een maand een galaxy s advance, prima no nonsense toestel. Gaat bij alleen bellen 2 dagen mee en je kunt er af en toe mee internetten (als je je weer eens afvraagt wanneer de trein nu echt komt b.v.).

• Sigis
Inderdaad geen verkeerde optie denk ik.

• Silmfeanor
BMW_Gizzmo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:05:
Ik zat een maandje geleden op hetzelfde punt.. en heb toen gebruik gemaakt van deze aanbieding:
https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/2418 , ook te vinden via andere (veronica/sbs6)
Kost je 20 euro per maand/2jaar + 70 euro telefoon/aansluitkosten bij het goedkoopste abbo.
Wil je tijdens het abbonement upgraden dan kan dat.
Ik heb nu al een maand een galaxy s advance, prima no nonsense toestel. Gaat bij alleen bellen 2 dagen mee en je kunt er af en toe mee internetten (als je je weer eens afvraagt wanneer de trein nu echt komt b.v.).
Een zeer intressante aanbieding, ik zit er zeer serieus over na te denken dit te kopen.

of -

Een samsung galaxy S2. Als ik het goed begrijp is dit een ex-topmodel met goede specs die ook nog een tijd ondersteund wordt.
Als ik op PDA shop of dergelijke winkels kijk zie ik prijzen van rond de 25-30 euro per maand, met dan iets meer mb's per maand, en een iets betere telefoon.
Valt hier nog iets aan te raden of wordt het een kwestie van smaak?

Of kan ik voor rond de 30 euro per maand ( gemiddelde prijs over 2 jaar, aanbiedingen daarin doorgerekend ) ook gewoon een veel betere current-gen telefoon krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties, en ook bedankt voor de hulp so far!

• Sigis
De Samsung Galaxy S2 is mijns inziens beter dan de Advance. Daar heb ik in een ander topic al een discussie met iemand over gevoerd. Het scherm is beter, de processor is sneller, de camera is beter, audio is aan elkaar gewaagd. Daarnaast zijn er meer assecoires voor de S2.

• Silmfeanor
Sigis schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:25:
De Samsung Galaxy S2 is mijns inziens beter dan de Advance. Daar heb ik in een ander topic al een discussie met iemand over gevoerd. Het scherm is beter, de processor is sneller, de camera is beter, audio is aan elkaar gewaagd. Daarnaast zijn er meer assecoires voor de S2.
dus volgens jouw is het de 4-5 euro meer per maand waard? Ik denk dat ik morgen maar een beslissing neem.

Verwijderd

Als je de S2 nieuw neemt zou ik de Nexus toch zeker overwegen.

• Sigis
Als je student bent dan is een t-mobile smartplus 230 student misschien wat voor je met een HTC One S of een LG Optimus 4X HD. Dit kost je dan 24,95 per maand voor twee jaar voor 230 belminuten/sms/mms en 500 MB internet per maand.

Als je in de gelegenheid bent om aanstaande vrijdag naar Hellevoetsluis te gaan naar de opening van de t-mobile shop dan hebben ze daar leuke openingsaanbiedingen met de HTC One X en de Samsung Galaxy S3.

Oh, en ik heb geen banden met t-mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Sigis op 07-08-2012 00:04 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sigis schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:03:
Als je student bent dan is een t-mobile smartplus 230 student misschien wat voor je met een HTC One S of een LG Optimus 4X HD. Dit kost je dan 24,95 per maand voor twee jaar voor 230 belminuten/sms/mms en 500 MB internet per maand.

Als je in de gelegenheid bent om aanstaande vrijdag naar Hellevoetsluis te gaan naar de opening van de t-mobile shop dan hebben ze daar leuke openingsaanbiedingen met de HTC One X en de Samsung Galaxy S3.

Oh, en ik heb geen banden met t-mobile.
Als je express levering kiest dan hoef je geen student te zijn om die actie te nemen, want de koerier vraagt geen bewijs van studentenpas of ov kaart iets;)

• Silmfeanor
Sigis schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:03:
goed, besteld. HTC one S. Aan het einde was het nog wel even twijfelen, maar de simpele prijs zonder vage aanbiedingen / noodzaak lid te worden van de ANWB heeft het hem gedaan

Vrijdag komt hij binnen, ga daarvoor alvast even een hoesje bestellen denk ik. Bedankt voor alle hulp en het gevarieerde advies.

[ Voor 78% gewijzigd door Silmfeanor op 08-08-2012 17:51 ]

Pagina: 1