Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Ik heb nu al enkele jaren gewerkt na het behalen van me ICT opleidingen (heb niveau 3 volledig behaald en 4 helaas niet volledig) en wil nu eigenlijk eens aan mijn toekomst gaan denken en mezelf ontwikkelen. Heb nog geen enkel IT certificaat en daar baal ik nu eigenlijk wel van. Momenteel ben ik werkzaam bij een werkgever waar ikzelf niet kan ontplooien, geen doorgroeimogelijkheden zijn, geen cursusmogelijkheden zijn en ik eigenlijk niet eens heel relevant werk uitvoer. Verder is het financieel gezien ook niet erg aantrekkelijk en de secundaire arbeidsvoorwaarden kennen ze ook niet haha.

Nu ben ik dus aan het kijken voor een nieuwe baan, zodat ik de toekomst wat rooskleuriger tegemoet zie. Maar eigenlijk zou ik niet weten waar je nu goed zit? Ik lees zoveel zowel slechte als goede ervaringen over detacheringsbureaus ect...
Of zijn er ook leuke "vaste" werkgevers die je de mogelijkheid bieden om jezelf omhoog te werken en je de mogelijkheid bieden je te kunnen certificeren?
Wie o wie kan mij helpen?

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:03
zelf zit ik al 2 jaar bij Neomax in Almere.
Dit is een relatief jong bedrijf waar je volop certificaten kunt halen.
Bij hun staat ook de werknemer op 1, dat merk je wel met de personeels uitjes :)

Als je wilt kan ik een gesprek voor je regelen, als je dat wilt stuur mij even een pm. Dan mail ik je mijn adres voor je cv.

Als je meer info wilt doe dat ook even via pm :)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 21:56
Ik denk dat je het beste bij bureau's als Peak-IT, Neomax, Call2 etc moet zitten om aan de bak te gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
En zet je CV op bijv. Monsterboard, dan lopen de aanbiedingen van de bureaus ook wel binnen.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Bedankt voor de reacties.

CV op monsterboard zetten lijkt me niks. Momenteel heb ik een baan, als mijn baas me CV ziet of via via dat te horen krijgt. Zie je het al voor je dan zit ik dus zonder werk en dat wil ik liever voorkomen.
Plus je word plat gebeld door allerlei headhunters die je cv in hun bestand willen opnemen en waar je nooit meer iets van hoort. Ik heb zelf zoiets bedrijven die je bellen lopen de zaken niet goed of ze willen zoveel mogelijk mensen in het bestand hebben en de beste eruit kiezen voor hun projecten.
Een degelijk bedrijf die iedereen als een persoon behandeld en voor elke persoon hun best doen die zullen niet jou gaan bellen denk ik persoonlijk. Zulk soort bedrijven worden via via aangeraden zoals hier via tweakers dus.
Dat is mijn persoonlijke mening, vandaar ook mijn vraag hier.

Peak-IT staat nou niet bepaald goed aangeschreven zover ik weet, net als Qmagic.
Deze bedrijven zullen je ook zeker bellen zodra je CV op monsterboard staat. Plus bekijk de vacaturesites eens je word dood gegooid met hun vacatures om zoveel mogelijk mensen in het bestand te hebben staan en zo de beste eruit te kunnen kiezen, daar ben ik niet zo van...
Call2 ben ik vroeger weleens op gesprek geweest, klonk allemaal erg leuk en was een erg prettig gesprek met een zeer leuke dame van rond me eigen leeftijd. Uiteindelijk bleek dat ze niks voor me konden betekenen omdat ze persé minimaal(!) niv 4 eisen! Vind ik wel jammer van dat bedrijf..

Neomax, zegt me zo niks en dat lijkt me al zeer positief, ze adverteren dus niet tot bijna niet. Hebben dus geen heel groot bestand waarschijnlijk en behandelen je dus niet als een nummer zeer waarschijnlijk.

Iemand anders nog meer keuzes?

Verwijderd

wantsome schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:16:
Bedankt voor de reacties.

CV op monsterboard zetten lijkt me niks. *snip*
Zo, dat zijn een hoop verkeerde aannames die je doet! ;)
1. Je kunt je CV anoniem op jobboards zetten, dan krijg je een gegenereerde link waar geïnteresseerden je op kunnen benaderen en geef je dus geen privé gegevens af;
2. Praten met een bureau die je benadert via een jobboard kan geen kwaad en ze zullen toch eerst toestemming vragen om je op te nemen in hun systeem. Als je al met zo'n gesloten attitude te werk gaat, dan kun je nog wel eens leuke kansen mislopen.
3. Je hebt complete misvattingen over welke bedrijven je wel of niet bellen;
4. Begin eens met solliciteren op banen die je leuk lijken. Misschien word je dan wel uitgenodigd op gesprek bij een bedrijf wat niemand hier kent, maar wat een super leuke sfeer heeft, goede ontwikkelingsmogelijkheden voor de toekomst etc.

Succes!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 09:44 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik wil het zelfs omdraaien, een werkgever moet bij je passen en is daardoor persoonsafhankelijk. Ga dus soliciteren op banen die je leuk vindt. In zo'n gesprek kom je er gauw genoeg achter of het bureau past bij wat jij zoekt.
Een goede tip daarbij is vertellen waar je over x aantal jaar wilt zijn en wat zij daarin kunnen betekenen. Je zult dan vanzelf merken of dit een geloofwaardig(realistisch) en oprecht verhaal is. Maar let wel op de valkuil dat je voor jezelf ook realistisch bent en dat je niet iets ambieert wat eigelijk niet haalbaar is..

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 14:37 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben 3,5 jaar terug als MBO'er ook begonnen door me op Monsterboard aan te melden. Werkte voor mij uitstekend, heb 2x via Monsterboard een baan gevonden (via zo'n "headhunter") waaronder een half jaar een mooi project bij onze zuiderburen (met flinke leasebak + onbeperkt budget voor hotels/eten/etc). Met die ervaring uit het butenland ook binnengekomen bij mijn huidige werkgever waar ik ook weinig te klagen heb.. en dat begon allemaal met een telefoontje via Monsterboard ;). De eerste afspraak was in een kroeg in de stad omdat die headhunter zelfs geen kantoorpand had :D. Maar gelukkig wel goede connecties met grote bedrijven..

Maar moet zeggen dat ook heel veel gesprekken met die headhunters op niets uitliepen, dan reis je helemaal af naar Amsterdam en hoor je er vervolgens niets meer van. En als je dan belt dan weten ze niet meer wie je bent! 8)7. En een beetje flexibiliteit en lef is ook wel handig... (alles aanpakken als het maar net iets boven je niveau is).
Miki schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:33:
Ik wil het zelfs omdraaien, een werkgever moet bij je passen en is daardoor persoonsafhankelijk. Ga dus soliciteren op banen die je leuk vindt. In zo'n gesprek kom je er gauw genoeg achter of het bureau past bij wat jij zoekt.
Een goede tip daarbij is vertellen waar je over x aantal jaar wilt zijn en wat zij daarin kunnen betekenen. Je zult dan vanzelf merken of dit een geloofwaardig(realistisch) en oprecht verhaal is. Maar let wel op de valkuil dat je voor jezelf ook realistisch bent en dat je niet iets ambieert wat eigelijk niet haalbaar is..
sorry hoor, maar wat een onzin. Meneer heeft amper mbo niv 4 en moet een bedrijf zoeken dat bij hem past??!! Perfecte bedrijf/job bestaat niet, je kunt het wel goed naar je zin hebben, maar als je dat als starter streeft dan blijf je je leven lang werkloos..

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2012 20:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sport_Life schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:30:

[...]

sorry hoor, maar wat een onzin. Meneer heeft amper mbo niv 4 en moet een bedrijf zoeken dat bij hem past??!! Perfecte bedrijf/job bestaat niet, je kunt het wel goed naar je zin hebben, maar als je dat als starter streeft dan blijf je je leven lang werkloos..
Erg goed advies! Netjes naar de topicstart gekeken wat er nu eigenlijk gevraagd wordt d:)b
Hij wil graag bij een werkgever werken waarbij hij zich omhoog kan werken, dan is het uiteraard niet nodig om je helemaal thuis te voelen bij die werkgever :Y

Het ene bureau is het andere niet en kan zelfs per vestiging verschillend zijn, daarom is het van belang dat je zelf erachter komt of dit de werkgever is die bij je past. Zeker als je net start is ontwikkeling veel belangrijker dan paar honderd euro bruto meer of minder.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Miki schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:21:
[...]

Erg goed advies! Netjes naar de topicstart gekeken wat er nu eigenlijk gevraagd wordt d:)b
Hij wil graag bij een werkgever werken waarbij hij zich omhoog kan werken, dan is het uiteraard niet nodig om je helemaal thuis te voelen bij die werkgever :Y
Meneer wilt de detachering in.. dan heb je over het algemeen vrij weinig keus waar je gedetacheerd wordt, je mag al blij zijn als je minder dan een uur reistijd hebt (enkele reis). Natuurlijk is het leuk dat je bij een detacheerder zit die persoonlijk bij je past, maar wat heb je daar aan als je 40u per week bij de klant zit?!
Bovendien is je eerste baas natuurlijk nooit de laatste, als je dus geen kansen krijgt neem de ervaring mee en ontwikkel verder bij een volgende baas.

Met jouw instelling zit hij over 5 jaar nog steeds bij dezelfde toko waar ie nu zit. (of erger en wellicht waarschijnlijker: met een uitkering zonder werk..)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2012 22:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Je hebt geen andere baan nodig om certificeringen te halen, als je dit graag wilt kun je dit natuurlijk ook zelf financieren. Waarschijnlijk maakt dit het vinden van een nieuwe baan ook weer iets minder moeilijk ;)

Iets het overigens niet mogelijk om je niv4 alsnog te halen?

Probeer in ieder geval zelf initiatief te nemen om zelf door te groeien naar je gewenste te doelen en stem dit met je huidige werkgever af of met je eventuele nieuwe werkgever.

Je zegt dat je al enkele jaren hebt gewerkt, dit zal ook in sollicitatiegesprekken terugkomen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1