Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kunnen ze dit nog in Nederland maatschappelijk verantwoorden? Drie bestuurders die een WSW bedrijf leiden met een tekort van meer dan 11 miljoen euro en dus aan het infuus ligt van de belastingbetaler / aandeelhouders aka gemeentes.

Ik kwam dit nieuws net tegen in een tweet en ik vind dit zo erg, het is al de zoveelste bestuurder en ruim 55% meer dan in 2010, onder tussen is het een kwetsbare groep die moet lijden vanwege de bezuinigen die dit WSW bedrijf door voert, maar de bestuurders vullen hun zakken wel.

Ik heb die bestuurders altijd al maar nep gevonden, maar nu word het weer voor mij bevestigd, deze bestuurders zitten er niet voor de kwetsbare groep die de WSW is, maar om hun eigen zakken te vullen van ons belasting geld, want hun beloningen komen uiteindelijk van de belasting want de overheid geeft deze bedrijven geld, maar liefste € 22.000 per WSW medewerker, bruto krijg ik dat bedrag niet betaald per jaar want ze geven de meeste mensen maar minimumloon.

Het is trouwens niet een half miljoen per bestuurder maar totaal hebben de drie bestuurders samen een half miljoen vergoed gekregen, ik weet dus niet wat iedere bestuurder dan van die half miljoen gekregen heeft.

Disclamer:

Ik noem geen namen en geen bedrijf en als andere weten welk bedrijf dit is, s.v.p. geen namen noemen en hou het voor jezelf, want bij dit WSW bedrijf heerst een gesloten cultuur, als een medewerker de naam van dit bedrijf noemen staan waarschuwingen op en een gesprekje met een jurist erbij, dus deste meer reden om geen naam te noemen.

Om de zelfde reden dus ook geen link naar de tweet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 22:50 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tjah, zonder meer context is het niet echt te beoordelen.
Als we het "eerlijk" verdelen tussen de drie is het een 12K/maand. Hetgeen hoog is maar niet hoog voor bestuurders*.
het hangt natuurlijk wel zeer af van de grootte van het bedrijf, de werkzaamheden, etc. etc.

* Wel veel meer dan ik ooit (gecorrigeerd voor inflatie) ga verdienen, maargoed.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Grootte van bedrijf ongeveer een 4000 medewerkers waar grootste deel dus werkt onder de WSW regeling werkt, werkzaamheden zijn voornamelijk verliesgevend.

Denk aan simpele inpak werkzaamheden en het groen onderhoud en schoonmaak en dan heb je de grootste onderdelen van dit bedrijf wel gehad en managers zullen natuurlijk ook wel een aardige beloning krijgen.

Ik vind het van een maatschappelijk oogpunt niet verantwoordelijk, ik snap niet dat die bestuurders zich nog durven te tonen voor hun werknemers die daar allemaal zitten omdat ze een afstand tot de arbeidsmarkt hebben ( Die tonen zich sowieso alleen wanneer er negatief nieuws in de media is ).

Deze bedragen kwamen uit jaarverslag van 2011, das juist het jaar waar ze begonnen ze met de grote bezuinigen en locaties sluiten, dus zou je verwachten dat de bestuurders dan ook inleveren, maja nee de gewone hardwerkende WSW werknemer die krijg niet meer beloning en daar is dit bedrijf ooit in leven voor geroepen.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Een bedrijf met 4000 man is behoorlijk groot.
Dan is zo'n beloning niet vreemd.

Verder kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de kwaliteit van het werk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Bij een gezond bedrijf zullen zulke beloningen niet vreemd zijn, maar dit is geen gezond bedrijf hoor. Een WSWer is gewoon iemand die handicap heeft of beperking en voor appel en een ei moeten die dan laag gewaardeerd werk doen en inpak werk is er steeds minder.

Je moet dus buiten de box denken, dit betreft een bedrijf dat als taak heeft mensen met een handicap passend werk te bieden.

Als de politiek dan zou roepen ze korten de subsidies op de WSW dan weten deze zelfde bestuurders plots niet hoe hard ze moeten schreeuwen, maar zelf wel zo'n hoge beloning krijgen.

Dat laatste is daadwerkelijk gebeurd, die bestuurders zijn wat hypocriet gaan doen in Den Haag die bezuinigen waren niet goed, maar onder tussen hebben zichzelf 55% salaris verhoging gegeven volgens die tweet.

Dit geld kan veel betere besteed worden aan de mensen die het hardste nodig hebben.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36
Wie zegt niet dat dankzij die bestuurders de schuld maar 11 miljoen is en niet anders 30 miljoen? Vind ik dat ze hun werk goed hebben gedaan en een extratje wel mogen krijgen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je baseert je topic op een tweet, het betreft een bedrijf waarvan je de naam niet wilt noemen en je gebruikt nogal wat generalisaties die niet te controleren zijn omdat je geen inhoudelijke gegevens geeft. Dat maakt dat dit topic geen enkele kans krijgt om uit te groeien tot een inhoudelijke en interessante discussie en dus rest me weinig anders dan er een slot aan te hangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.