Ik heb zijn adres, hij is 6,5 jaar actief op marktplaats, zijn linkedinprofiel, facebook, vaste telefoonnummer komen allemaal overeen. Op basis van zijn Gmail adres vindt ik geen gekke dingen
Ik heb uiteraard nog even gevraag naar de reden voor westerunion. stukje mailwisseling:
Je kunt trouwens ook zelf kijken hoever het geld bij jou is (kwam ik net achter).
www.westernunion.nl en dan rechtsboven op status overboeking, dan het nummer dat ik je eerder heb gestuurd --------------, en mijn voornaam en achternaam (....). En dan zie je dat ze meer kunnen dan alleen maar gebruikt worden door Nigerianen die aan oplichting doen. Het is op mijn creditcard ook nog niet afgeschreven, dat zal vannacht wel gebeuren dan.
mvg,
....
Beste ....
Ik lees western union bank en daardoor gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik heb daar geen ervaring mee.
Ik had gehoopt de zaken snel te regelen. Woensdag tot en met zondag ben ik weg. Mocht het geld niet voor die tijd binnen zijn zal de verzending pas na ontvangst van het geld en na zondag plaatsvinden.
Was een rechtstreekse bankoverboeking niet mogelijk?
mcsluis
Dat dacht ik al, daarom melde ik het even. Nee je hebt sinds kort (of wellicht langer) ook de mogelijkheid om geld direct naar een bankrekening te schrijven. Dus geen gedoe met dat oplichten van naar t kantoor gaan en dan geld ophalen. Het wordt trouwens ook gewoon aanbevolen door het gwk (en je kunt het met die code die ik heb gekregen ook gewoon checken), dus niks aan de hand. Volgens hun is het binnen 2 dagen, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het morgen dus wel op je rekening moet staan. En lijkt me ook redelijk snel. En als het er morgen niet is dan is t helaas niet anders, dan zie ik t volgende week wel.
De status staat nu op verzonden, dus dat jouw bank het alleen nog moet verwerken.
Andere mogelijkheid was dr helaas niet, aangezien ik met creditcard moest betalen (de rest van t salaris gaat direct richting babykamer (en dan loopt de vriendin niet te zeuren wat ik nu weet heb gekocht haha).
en je hebt weer een nieuwe ervaring met een andere manier van geld overschrijven (al is het verschil voor mij, voor jou is alles hetzelfde).
Ik hou je morgen wel op de hoogte.
Mvg,
....
Ik heb nog nooit nare ervaringen gehad met marktplaats, en ik wil niet dat dit mijn eerste wordt. Het is lastig, normaal gesproken vindt eventuele frauduleuze praktijken andersom plaats. Let op, deze betaalwijze was niet afgesproken. Hij zou het geld overboeken (maar ja dat is dit ook). Hij had nog voorgesteld via paypal, maar dat wilde ik niet omdat ik dan extra kosten heb bij het overboeken naar mijn rekening. Ik had dan ook een overboeking verwacht.
[
Voor 3% gewijzigd door
mcsluis op 31-07-2012 09:43
]