Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gezocht: diepgaande strategie game

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• williewonka03
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2018
Hallo allemaal,
Ik heb nu vakantie en veel vrije tijd en ik ben een een beetje verschillende strategie games aan het proberen. Nou vroeg ik me af of er een strategie game is die een beetje op civ lijkt maaf met meer diepgang. Dus dat je bijvoorbeeld om een leger te creeeren eerst wapens moet smeden en die naar de recruterings plek moet brengen. Dus een pc-game waarbij je een rijk moet creeren en waarbij je op extreem micro niveau dingen kan regelen. Echt iets hardcores dus waar ik me helemaal op kan uitleven de komende tijd. Ik heb een beetje gezocht op google maar kon niet echt iets vinden. Heeft iemand ideen?

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Zijn de spelletjes (Victoria, Europa Universalis, Crusader Kings) van Paradox wat voor jou?

• williewonka03
Crusader kings 2 speel ik al maar dat vind ik als je het eenmal snapt een beetje eentonig worden. Victoria is een beetje van hetzelfde. Europa universalis is toch een voorloper van ck? Bovendien heb ik liever iets turn-based achtigs

• Weiman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-04 20:36
Dat klinkt mij als een van de oude Settlers games in de oren.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:55
quote:
williewonka03 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:08:
Crusader kings 2 speel ik al maar dat vind ik als je het eenmal snapt een beetje eentonig worden. Victoria is een beetje van hetzelfde. Europa universalis is toch een voorloper van ck? Bovendien heb ik liever iets turn-based achtigs
Europe Universalis en CK zijn wel 2 heel andere franchises. EU is echt empire builden, en zeker met mods gaat dat erg diep. Omdat je met elk volk wat in die periode bestaan heeft kan spelen biedt het ook veel meer variatie. Het is dan wel geen turn based, maar aangezien je op elk moment kan pauseren voelt het wel een beetje zo. Ik ben ook een liefhebber van turnbased games, en EU(3) past ook in mijn straatje. Veel keus heb je in dit segment toch niet.

SW-0040-8191-9064

• williewonka03
Aha ik zal europa universalis eens proberen dan. En welke van de oude settlers is de beste dan?

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
begintmeta schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:39:
Zijn de spelletjes (Victoria, Europa Universalis, Crusader Kings) van Paradox wat voor jou?
I second this.
Heerlijke spellen, veel variabelen, aardig wat diepgang.

En inderdaad, EU3 (met alle uitbreidingen, etc.) is daar dan de meeste 'diepe' van.

anandus wijzigde deze reactie 31-07-2012 09:16 (12%)

'); DROP TABLE users;--

• Fulcrum_X
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-08-2018
quote:
williewonka03 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:14:
Aha ik zal europa universalis eens proberen dan. En welke van de oude settlers is de beste dan?
Settlers is leuk inderdaad! Settlers 3 en 4 vind ik persoonlijk erg fijn spelen. Lekker opbouwen, ruwe grondstoffen gebruiken en uiteindelijk een leger vormen :)

• Lucky-Shirt
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Empire Earth komt denk ook een aardig eind in de richting.

Van holbewonerrijk naar oorlogvoering met robots en vliegtuigen en ik geloof dat je in deel twee ook moet zorgen voor de juiste grondstoffen om zaken te kunnen ontwikkelen.

Intel i5-2500K, GA-Z68XP-UD3, HD6970, 2x 4GB DDR3 1600, SB X-Fi XA, Samsung 830 Series 128GB, Samsung 24" TFT, Windows 7 64b

• ph4ge
Eventueel zou je Dwarf Fortress en Transport Tycoon ook kunnen overwegen.

SW-0040-8191-9064

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Qua Settlers vind ik Settlers 2 nog steeds het beste. Neem dan wel de anniversary edition :)

'); DROP TABLE users;--

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:41
quote:
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:32:
Empire Earth komt denk ook een aardig eind in de richting.

Van holbewonerrijk naar oorlogvoering met robots en vliegtuigen en ik geloof dat je in deel twee ook moet zorgen voor de juiste grondstoffen om zaken te kunnen ontwikkelen.
Vrij basic RTS. Lang niet zo diepgaand als EU2, Crusader Kings of Total War series.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:43

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien eens kijken naar Company of Heroes. Wordt ook nog redelijk wat online gespeeld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07:31

Hari-Bo

F5 addict

Hearts of Iron serie, hier kan je helemaal los gaan met micro managen.

kokenmetvuur.nl

• williewonka03
bedankt voor alle sugesties tot nu toe! compagny of heroes is niet echt mijn ding denk ik. over hearts of iron en europa universalis. is er ergens een fatsoenlijke guide daarvoor? want de tutorial van eu is echt ruk en ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

• HappyMiel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:25
Zoals hierboven al genoemd is Dwarf Dortress iets dat aan je omschrijving voldoet en heel erg gedetailleerd is. De interface is wennen, maar als je diepgang zoekt, van micromanagen houdt en voldoende vrije tijd hebt is het een echte aanrader! (en gratis)

http://www.bay12games.com/dwarves/

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:23

Angeloonie

The Division 2 Addict

De Anno-serie ook wel een beetje volgens mij. Draait meer om economie, maar er zit ook combat in waarvoor je ook weer alle materialen moet krijgen e.d. Graan voor Meel, Meel voor Brood, Brood voor werkers in de Ijzermijn, IJzererts voor IJzer, IJzer en Leer (Water>Koeien>Leerlooier etc.) voor harnassen etc.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• williewonka03
dwarf fortress heb ik een keer gezien maar ik vind die interface zo super irritant. al de kleurtjes die je uit elkaar moet houden. dan heb ik toch liever een iets makkelijkere interface. de anno serie is inderdaad erg leuk. die speelik al geregeld

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:42
quote:
anandus schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:50:
Qua Settlers vind ik Settlers 2 nog steeds het beste. Neem dan wel de anniversary edition :)
Helemaal eens, wat was deel 3 een tegenvaller zeg! De rest daarna niet eens meer naar omgekeken.
@TS Anno 1404 vind ik persoonlijk erg leuk om te doen. Weet niet of het diep genoeg gaat voor je?

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-05 14:20
Knights and Merchants ;) Ook al een goude ouwde, maar zeer uitgebreid!

Bouw je stad in detail:

Bijv. graanvelden -> graan -> molen ->bakkerij(Brood!), Graan -> varkenboerderij -> lederwaren -> armor shirts)
Houthakker -> hout -> Zagerij -> simpele wapens. Hout -> nieuwe gebouwen.
etc.etc..

Uiteindelijk natuurlijk oorlogvoeren! ;)

No

• Stefandepefan
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 10:05
quote:
williewonka03 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:23:
dwarf fortress heb ik een keer gezien maar ik vind die interface zo super irritant. al de kleurtjes die je uit elkaar moet houden. dan heb ik toch liever een iets makkelijkere interface. de anno serie is inderdaad erg leuk. die speelik al geregeld
Speel het spel dan met tileset, zodat je iets meer onderscheid hebt in wat er op je beeld afspeelt.

• williewonka03
quote:
Ossi schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Helemaal eens, wat was deel 3 een tegenvaller zeg! De rest daarna niet eens meer naar omgekeken.
@TS Anno 1404 vind ik persoonlijk erg leuk om te doen. Weet niet of het diep genoeg gaat voor je?
anno speel ik al. idd leuke serie.
quote:
Stefandepefan schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:44:
[...]

Speel het spel dan met tileset, zodat je iets meer onderscheid hebt in wat er op je beeld afspeelt.
waar kan ik die tileset krijgen?

williewonka03 wijzigde deze reactie 31-07-2012 13:52 (27%)

• Stefandepefan
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 10:05
quote:
Tilesets (+ installatie die een hoop werk uit je handen neemt) zijn te vinden op het forum van DF onder DF Modding. Goede voorbeelden van skins om uit te proberen zijn Mayday, Phoebus of de Ironhand's graphic set.

Andere optie is de Lazy Newb Pack te downloaden, waarbij je alle nuttige tools en tilesets krijgt, gewikkeld in een handige applicatie die het gewenste pakket voor je in elkaar zet. Succes!

• williewonka03
nou ik ga die lazy newb pack proberen en knights and merchants. ga ook eu3 proberen. bedankt voor de suggesties allemaal!

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
X3? Of is dat te hardcore...

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

Is het probleem niet een klein beetje dat diepgaande strategie games steeds oppervlakkiger worden naarmate je ze meer speelt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• williewonka03
quote:
BtM909 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:28:
Is het probleem niet een klein beetje dat diepgaande strategie games steeds oppervlakkiger worden naarmate je ze meer speelt?
ja helemaal mee eens ;) toen ik begon met crusader kings 2 had ik echt een idee van wtf moet ik doen zeg. nu wordt het een beetje saai. gelukkig is swords of islam uitgekomen en die ga ik deze week spelen.

@ifs
ik heb een filmpje opgezocht op yt over x3 maar ik snap niet echt wat de bedoeling is. bovendien is dat wel een strategie game? ziet er meer uit als een flight simulator in space

• ph4ge
Je kan ook wat verder terug in de gaming geschiedenis kijken. Dan kom je uit bij Master of Orion 2 (niet 3) of Galactic Civilizations 2, mits je wat met scifi hebt. Vooral MoO2 gaat lekker diep. Recenter, met mooie graphics is Sins of a Solar Empire, gaat net wat minder diep en is real time. Wel een lust voor het oog.

ph4ge wijzigde deze reactie 01-08-2012 00:07 (24%)

SW-0040-8191-9064

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

diepgaande RTS... tegenwoordig zijn die schaars. Tenminste, de RTS games die als A-titel uitgebracht worden. Maar zoals hierboven al beschreven, de anno serie, sins of a solar empire of the good old supreme commander, waar je je ook zo een uur of 10 mee kunt vermaken.

-_-

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 20:56

On_E

Housemusic

Endless Space.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• williewonka03
quote:
ja die zag ik ook daarnet op google. ga ff kijken of daar een demo van is.

• Arvado
  • Laatst online: 13-05 21:18
quote:
Weiman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:22:
Dat klinkt mij als een van de oude Settlers games in de oren.
Haha ja dacht ik ook gelijk aan! Settlers 4 zoveel gespeeld en echt een leuke game! Draait alleen niet lekker op Windows 7 glf ik. Maar daar zijn ook wel weer wat trucjes voor.

• Darf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-05 00:33
Endless space is een pareltje van een strategie game.

Darf wijzigde deze reactie 01-08-2012 12:07 (9%)

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:28

Cyphax

Moderator NOS
Caesar 3 is ook een van mijn favoriete games in dit genre. Als je voor de scenario's gaat waarin gevochten moet worden tenminste. Dat is wel aardig micromanagement ook.
Settlers 2 is natuurlijk ook een fantastische suggestie. Heerlijk spel. De anniversary-editie kan je doen, maar het origineel heeft ook z'n eigen charme. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• williewonka03
sins of a solar empire is wel cool ja, is die ook niet heel goedkoop op steam nu?

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:55
diepgaande strategie spelen vind je vaak op www.matrixgames.com, vermoedt alleen, dat jij niet zulke diepgaande simulaties zoekt.
Grafisch meestal erg basic, maar qua strategie zijn ze veel beter.
Heb er zelf tegenwoordig nauwelijks tijd meer voor.

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05-05 10:20
Als je de Settlers leuk vind zal Knights and Merchants je ook wel bevallen.

http://www.gog.com/en/gam...ts_the_peasants_rebellion

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Squishie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 13:15

Squishie

Not So....

Settlers 4 is super lache :D! Zeker ook met die uitbreiding van de Trojans erbij...

Helaas werkt multiplayer nooit en draait hij niet op W7 :'(((

• williewonka03
ik ben nu sins of a solar empire aan het leren. best grappig, kan er alleen nog niets van. settlers 4 ziet er wel grappig uit. ik zal eens kijken of ik een fix kan vinden voor w7

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-05 12:02

4bit

Onward, to futility!

Nog niet genoemd, wel geweldig, Age of Wonders 2. En ik vind dat het de tand des tijds goed doorstaan heeft, de 2 graphics zijn nog steeds charmant.
Combat kan je ook volledig voor je rekening nemen ipv autocombat te doen. Zeer goede manier om minder losses te hebben dan bij autocombat, maar o zo tijdrovend.

I'll do what I can, but expect very little.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:15

Shabbaman

Got love?

quote:
Darf schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:18:
Endless space is een pareltje van een strategie game.
Ik vind Endless Space een leuk spel met redelijk wat diepgang, maar ik zou niet zeggen dat het veel micro-management kent. En dat is waar de TS naar vraagt.

Trouwens, meer diepgang dan Civ? Welke versie?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06:57

Notna

Where are you?®

Total War series?

Rome is bijv aardig wat management, maar of het diepgaand genoeg is. Verder de Anno series (2070 is de laatste welke ook nog onderwater erbij zet aan het geheel)

Uiteindelijk denk ik dat Civ alleen echt het meeste diepgang biedtdtdtdtdtdtd

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• williewonka03
quote:
Notna schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:32:
Total War series?

Rome is bijv aardig wat management, maar of het diepgaand genoeg is. Verder de Anno series (2070 is de laatste welke ook nog onderwater erbij zet aan het geheel)

Uiteindelijk denk ik dat Civ alleen echt het meeste diepgang biedtdtdtdtdtdtd
mss had ik erbij moeten zetten welke spellen ik allemaal speel/heb gespeeld. alle spellen die jij noemt vallen namelijk in die categorie ^^ maar ik ben het zeker met je eens dat rome aardig wat management is, maar persoonlijk vind ik het saai worden als je eenmaal door een kritische grens aan provincies heen bent.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
quote:
Squishie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:17:
Settlers 4 is super lache :D! Zeker ook met die uitbreiding van de Trojans erbij...

Helaas werkt multiplayer nooit en draait hij niet op W7 :'(((
Settlers 4 is briljant singleplayer en multiplayer. Vooral laatste. Zo vaak gespeeld. Gebruik Hamachi protocal om ipx te simuleren. Ik kreeg wel 50% van de spellen een out of sync. Save vaak dus (bij multiplayer).

• Domdo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Constructor is ook niet al te simpel als je het voor de eerste paar keer speelt.

• Rann
  • Laatst online: 16-05 14:20
Laat je nog weten wat je van de games vind ? :D

No

• 3xNix
  • Laatst online: 21:47

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
williewonka03 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:07:
ik ben nu sins of a solar empire aan het leren. best grappig, kan er alleen nog niets van. settlers 4 ziet er wel grappig uit. ik zal eens kijken of ik een fix kan vinden voor w7
Zwaar irritant aan Sins of a Solar Empire is, de tutorial... ze leggen niets uit door spraak... je moet alles zelf gaan zitten lezen... ik haat lezen!!

golfr.

• Renzzie
  • Laatst online: 20-05 16:20
Homeworld wellicht? Spacecombat en toch best ingewikkeld. Dit vond ik vroeger tenminste altijd een super lastig spel ^^

Als je het idee van dwarf fortress leuk vindt, dan is Towns wellicht ook wat voor je.
Is op dit moment in alpha/beta dus lang niet zo uitgebreid, maar het is wel een grappig diepgaand indie spelletje.

Renzzie wijzigde deze reactie 06-08-2012 14:56 (46%)

• A efx
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-06-2017
Meest diepgaande dat ik tot nu toe heb gespeeld is Endless Space, dus dat is mijn tip voor je.

XBL; Yippiekajee

• williewonka03
Nou ik heb uiteindelijk sins of a solar empire rebellion gkocht, wat een epic spel! Vriend van me speelt en is al helelmaal verslaafd. Ga nog even knights and merchants opzoeken en even kijken naar homeworld. Bedankt voor alle suggesties mensen! Endless space vind ik persoonlijk een beetje saai.

• ph4ge
quote:
A efx schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:51:
Meest diepgaande dat ik tot nu toe heb gespeeld is Endless Space, dus dat is mijn tip voor je.
Vraag aan de kenners: Lijkt Endless Space erg op Birth of the Federation? Dat was echt een briljant spel.

SW-0040-8191-9064

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-05 17:02
Zelf speel ik, zeer fanatiek, Warlock master of the arcane.
Lijkt wat op Civ maar dan iets meer actie georienteerd. (turn based strategy game)
Hoe verder je in de game komt dan blijkt dat er enorm veel diepgang inzit, met name in het steden en upgrades bouwen en de combinatie met verschillende rassen. Een stad van undead of elves verschilt enorm qua gebouwen en mogelijkheden.

Game krijgt weinig reclame maar ik vind het, na wat doorzetten, echt de beste game in dit genre die ik ooit gespeeld heb.

http://www.paradoxplaza.c...lock-master-of-the-arcane

FUMES et CARNES

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Hij is al een keer genoemd: Hearts of iron!
geweldige game. Je kan zelf beslissen wat je de AI laat doen en je zelf doet. Vervolgens zoals gezegd kan je helemaal naar micro niveau gaan.
Daarnaast is er zoveel variatie aan wapenarsenaal aanwezig dat je verschillende taktieken en combinaties kan maken.
En mocht het zo zijn dat je helemaal klaar bent, dan pak je gewoon weer een ander land met weer geheel eigen stijl.
het kost je veel tijd om de game goed te leren kennen, maar daarvoor wilde je ook een diepgaande game ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Iusedto schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:36:
Zelf speel ik, zeer fanatiek, Warlock master of the arcane.
Lijkt wat op Civ maar dan iets meer actie georienteerd. (turn based strategy game)
Hoe verder je in de game komt dan blijkt dat er enorm veel diepgang inzit, met name in het steden en upgrades bouwen en de combinatie met verschillende rassen. Een stad van undead of elves verschilt enorm qua gebouwen en mogelijkheden.

Game krijgt weinig reclame maar ik vind het, na wat doorzetten, echt de beste game in dit genre die ik ooit gespeeld heb.

http://www.paradoxplaza.c...lock-master-of-the-arcane
Heb deze zelf ook aangeschaft na het zien van "Lets play xxxxx" filmpjes op Youtube..
Is gewoon alles uit de Majesty game serie maar dan als Civ achtige game.. erg leuk om te spelen.

Begin Rebellion ook steeds beter te begrijpen.. word steeds leuker..

golfr.

• -AzErTy-
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Als je turnbased zoekt: Heroes of might and magic? (en dan vooral 3 en 4)

God does not play dice

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-05 15:20
Knights and Merchants is ook een aardige game, we al vrij oud maar je moet wapens en armor maken van grondstoffen ( die je ook moet regelen ) en alles draait eigenlijk om eten. Op een lege maag vecht het gewoon niet zo prettig :D

• williewonka03
warlock master of the arcane ziet er ook wel interesant uit. maar ik ga eerst nog wat rebellion spelen. ga er wel naar kijken, bedankt voor de tip!

• huubhuub
  • Laatst online: 29-03 12:30

huubhuub

Always bet on Huub

Check ook eens Xenonauts uit www.xenonauts.com
dit is een remake van de oude UFO- Enemy unknown en komt waarschijnlijk in oktober uit.....
Je kunt al wel de alpha build spelen.

- Strategy
- Turn based
- research
- basis bouwen

het heeft van alles

• Iusedto
quote:
huubhuub schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:22:
dit is een remake van de oude UFO- Enemy unknown en komt waarschijnlijk in oktober uit.....

- Strategy
- Turn based
- research
- basis bouwen

het heeft van alles
Bedankt voor deze link !
Deze game was uit mijn zicht verdwenen maar denk dat ik deze ga pre orderen

Als "oude" gamer heb ik zo verschrikkelijk veel lol gehad met alle X-com games

X-com and Dungeon Keeper waren toch wel de leukste games van die periode :)

FUMES et CARNES

• Iusedto
*dubbel gepost*

Iusedto wijzigde deze reactie 09-08-2012 08:20 (94%)

FUMES et CARNES

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:

- Strategy
- Turn based
- research
- basis bouwen

het heeft van alles
Ik weet het niet, denk dat ik dan toch liever XCOM - Enemy unknown ga proberen...
Die komt ook uit in Oktober... als het goed is.

golfr.

• williewonka03
quote:

- Strategy
- Turn based
- research
- basis bouwen

het heeft van alles
wow dat ziet er ook wel vet uit. jeetje zoveel vette games, ik kan niet meer kiezen zo ^^

• huubhuub
  • Laatst online: 29-03 12:30

huubhuub

Always bet on Huub

quote:
3xNix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Ik weet het niet, denk dat ik dan toch liever XCOM - Enemy unknown ga proberen...
Die komt ook uit in Oktober... als het goed is.
Klopt maar dat (XCOM van firaxis) is niet een remake van de oude (met een lichte andere tijdsetting) maar een heropening van de franchise.....

Ik ben zelf zeer sceptisch of het wel iets gaat worden die XCOM omdat in het verleden mij helaas meerdere malen een spel door de neus is geboord wat niet zoals toen was (duke nukem anyone).

Deze indie-developer (van xenonauts dus) heeft als doel een exacte remake te maken van de gameplay ... ik heb de demo gespeeld en moet zeggen dat het 99.9% overeenkomt met ufo maar dan in de coldwar-setting... extreem vet dus.

Huub

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
huubhuub schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:25:
[...]

Klopt maar dat (XCOM van firaxis) is niet een remake van de oude (met een lichte andere tijdsetting) maar een heropening van de franchise.....

Ik ben zelf zeer sceptisch of het wel iets gaat worden die XCOM omdat in het verleden mij helaas meerdere malen een spel door de neus is geboord wat niet zoals toen was (duke nukem anyone).

Deze indie-developer (van xenonauts dus) heeft als doel een exacte remake te maken van de gameplay ... ik heb de demo gespeeld en moet zeggen dat het 99.9% overeenkomt met ufo maar dan in de coldwar-setting... extreem vet dus.

Huub
Tuurlijk snap ik dit, en ik vond UFO 1 ook de beste game ooit. (vroeger)
Maar ik vind wel dat je een beetje met je tijd mee mag gaan, als ik de screenshots bekijken vind ik het nou niet echt 2012.
Master of Orion 1 vond ik ook waanzinnig, en speel nu ook Sins of a solar empire Rebellion... is niet turn based, niet graphish hetzelfde maar toch wel een stuk beter dan MoO.

Zeg nou zelf, als je in '88 Sins of a solar empire had gehad was dat ineens de standaard, en kende niemand Master of Orion...
Beetje met je tijd mee gaan kan geen kwaad, het gevoel dat je vroeger had bij die spellen krijg je waarschijnlijk toch niet meer terug.
En het constant mislukken van "opvolgers" zegt niets over de nog aankomende "vernieuwende" games.

'88 ... pff ik word zo oud... wweeee mij :-(

golfr.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 17:55

prutser001

Origin Silence81

Ben zelf ook een beetje aan de gang gegaan met Sins of a Solar Empire Rebellion maar het is wel een echte tijd vreter, wil je een beetje grote galaxy (50-70 'planeten') dan moet je wel een uur of 3 uit trekken.
Ga je naar mappen met meerdere sterren 140+ planeten dan ben je wel een uur of 5 zoet.

Het is wel een uitdaging als je met een team speelt, best een pittig spelletje.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, GTX1080, 32GB DDR4 3000, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, Be Quiet SB 801

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True