Hallo, ik heb een hele fijne Logitech G330 headset. Vandaag is er iemand met een dweil langs gekomen en deze persoon heeft met grof geweld mijn microfoonplug eraf gerukt. Ongeveer een decimeter voor de minijacks zit een verdikking. Daar gaat één kabel in vanuit de headset en komen er twee losse (koptelefoon en microfoon natuurlijk) kabeltjes uit. Ik heb de rubber coating van de verdikking afgesneden met een stanleymesje, maar toen zag ik dat er nog een hard plastic cilindertje in zat. Ik denk niet dat het cilindertje componenten bevatte, maar ik heb het geprobeerd open te maken en dat lukte niet. Toen heb ik de kabel voor en na de cilinder afgesneden en van de topjes de buitenkant afgestript. Nu zien ze er als volgt uit:
Headset: rood kabeltje met groen metaaldraad eromheen + zwart kabeltje met blauw metaaldraad eromheen + wit vezeldraadje met koper eromheen. (6 "draadjes" totaal dus).
Microfoonuitgang: wit vezeldraadje met koper eromheen (2 draadjes).
Koptelefoonuitgang: blauw metaaldraad, rood kabeltje, zwart kabeltje (3 draadjes).
Ik heb geprobeerd om dit probleem op te zoeken, maar ik kom er niet uit omdat het aantal draadjes niet klopt (wtf happened to die groene
). Ik heb nu rood met rood verbonden, zwart met zwart verbonden en koper met koper verbonden en de rest even gelaten voor wat het is. Het resultaat is dat mijn microfoon het niet doet (verrassend) en mijn koptelefoon (met slechtere kwaliteit dan voorheen) wel, wat ik heel vreemd vind aangezien ik geen ground heb.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en of mijn headset nog te redden valt?
Headset: rood kabeltje met groen metaaldraad eromheen + zwart kabeltje met blauw metaaldraad eromheen + wit vezeldraadje met koper eromheen. (6 "draadjes" totaal dus).
Microfoonuitgang: wit vezeldraadje met koper eromheen (2 draadjes).
Koptelefoonuitgang: blauw metaaldraad, rood kabeltje, zwart kabeltje (3 draadjes).
Ik heb geprobeerd om dit probleem op te zoeken, maar ik kom er niet uit omdat het aantal draadjes niet klopt (wtf happened to die groene
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en of mijn headset nog te redden valt?