3.5 inch Headset fix

Pagina: 1
Acties:

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-01 23:07

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Hallo, ik heb een hele fijne Logitech G330 headset. Vandaag is er iemand met een dweil langs gekomen en deze persoon heeft met grof geweld mijn microfoonplug eraf gerukt. Ongeveer een decimeter voor de minijacks zit een verdikking. Daar gaat één kabel in vanuit de headset en komen er twee losse (koptelefoon en microfoon natuurlijk) kabeltjes uit. Ik heb de rubber coating van de verdikking afgesneden met een stanleymesje, maar toen zag ik dat er nog een hard plastic cilindertje in zat. Ik denk niet dat het cilindertje componenten bevatte, maar ik heb het geprobeerd open te maken en dat lukte niet. Toen heb ik de kabel voor en na de cilinder afgesneden en van de topjes de buitenkant afgestript. Nu zien ze er als volgt uit:

Headset: rood kabeltje met groen metaaldraad eromheen + zwart kabeltje met blauw metaaldraad eromheen + wit vezeldraadje met koper eromheen. (6 "draadjes" totaal dus).

Microfoonuitgang: wit vezeldraadje met koper eromheen (2 draadjes).

Koptelefoonuitgang: blauw metaaldraad, rood kabeltje, zwart kabeltje (3 draadjes).

Ik heb geprobeerd om dit probleem op te zoeken, maar ik kom er niet uit omdat het aantal draadjes niet klopt (wtf happened to die groene :/ ). Ik heb nu rood met rood verbonden, zwart met zwart verbonden en koper met koper verbonden en de rest even gelaten voor wat het is. Het resultaat is dat mijn microfoon het niet doet (verrassend) en mijn koptelefoon (met slechtere kwaliteit dan voorheen) wel, wat ik heel vreemd vind aangezien ik geen ground heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en of mijn headset nog te redden valt?

Verwijderd

Een foto zou een boel verduidelijken? Heb je toevallig een smartphone / digitale camera / webcam liggen? :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gokje (mocht je dit willen proberen, dan is dat op eigen risico):

headsetkant --- kant van pc

rood --- rood [rechts koptelefoon]
zwart --- zwart [links koptelefoon]
groen metaal, blauw metaal --- blauw metaal [massa]

[ Voor 14% gewijzigd door TBTL op 30-07-2012 21:14 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

TBTL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:14:
Gokje (mocht je dit willen proberen, dan is dat op eigen risico):

headsetkant --- kant van pc

rood --- rood [rechts koptelefoon]
zwart --- zwart [links koptelefoon]
groen metaal, blauw metaal --- blauw metaal [massa]
ik heb zelf ook wel eens geprobeerd dit soort gekleurde draad te solderen,maar het is mij nooit gelukt.
men zegt dat je de lak(want dat is het) weg kan branden. wat je evt ook kan proberen is het met een mes eraf te schrapen. ik wens je natuurlijk alle succes, maar ik heb de hoop opgegeven om dit soort dingen te solderen.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 17-02-2014 00:31 ]

ora et labora

Verwijderd

Hallo, ik revive deze thread ff weer omdat ik een probleem heb met de kabel van mijn koptelefoon. 't Gaat over een Panasonic RP-DJ600, waarvan er teveel is gebogen met het buigstukje van 'mn plug. Ik was van plan om iets verder dan mijn 3,5 mm plug de kabel door te knippen, om 'm te switchen met een plug van een standaard double male 3,5 mm kabel, gewoon uit de winkel. Echter ben ik niet zeer technisch en ik was dus benieuwd of er enige risico's aan zitten, of dat het uitmaakt welke kabels ik gebruik. Ik heb geen behoefte aan microfoongebruik zou die in m'n koptelefoon zitten, 't gaat me om de sound. Kan ik dit zo doen, en zo nee, zou 't dan betaalbaar zijn om het (fatsoenlijk) te laten maken?

PS: Ik weet dat ik ook een los plugje kan kopen, echter moet ik dan de plug zelf loshalen en binnen dat ding priegelen. Ik fix liever gewoon de kabeltjes door de kabel een stukje te strippen om dan weer losse kabeltjes te connecten.

Alvast bedankt!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan, maar het is wel lastig solderen en je hebt geen trekontlasting.
Pagina: 1