TomTom app nu wel of niet legaal in Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
Na dagenlang zoeken en informeren ben ik er nu nog steeds niet uit of de TomTom app (versie 1.10) nu wel of niet legaal is in Frankrijk ......

Ik hoop dat er iemand is die hier iets zinnigs over kan vertellen , morgen vertrek ik die kant op en zou toch graag zeker weten dat ik niet de kans loop een prent van 1500 euro te mogen ontvangen

Deze vraag heb ik ook aan TomTom support gesteld en als antwoord kreeg ik dit :

Met uw huidige app kunt u met een gerust hart door Frankrijk rijden. De flitsers zijn namelijk ervan verwijderd, er komt alleen nog een update voor de gevarenzones, dat is gewoon een extraatje. Maar ook zonder die update kunt u zonder boetes door Frankrijk rijden.

Op hun site staat echter dit :

Voor iPhone-gebruikers: TomTom heeft versie 1.10 van de TomTom-navigatieapp voor de iPhone/iPad uitgebracht. Deze versie voldoet nog niet volledig aan de Franse wetgeving met betrekking tot flitsers.

Een beetje tegenstrijdig dus allemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
Zoals ik weet mag het geen flitsmeldingen bevatten. Tomtom geeft aan dat die zijn verwijderd en dat je met een gerust hart door Frankrijk kan rijden. Makkelijker kunnen ze het je niet maken?

Mocht er alsnog iets mis zijn waardoor je een boete krijgt, kun je het altijd op tomtom verhalen omdat hun het hebben uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Draakje5 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:24:
Zoals ik weet mag het geen flitsmeldingen bevatten. Tomtom geeft aan dat die zijn verwijderd en dat je met een gerust hart door Frankrijk kan rijden. Makkelijker kunnen ze het je niet maken?

Op hun site staat echter dit :

Voor iPhone-gebruikers: TomTom heeft versie 1.10 van de TomTom-navigatieapp voor de iPhone/iPad uitgebracht. Deze versie voldoet nog niet volledig aan de Franse wetgeving met betrekking tot flitsers.
[b]Mocht er alsnog iets mis zijn waardoor je een boete krijgt, kun je het altijd op tomtom verhalen omdat hun het hebben uitgesloten.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze mij echt geen boete van 1500 euro gaan vergoeden EN een nieuwe iPhone aangezien apparatuur ook in beslag genomen mag worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Ach, voor Zwitserland is het ook niet legaal en heb ik er ook jaren gereden met de flitsers actief. Ben trouwens wel benieuwd hoe ze hier op willen controleren. Evenals dat alcoholtestje wat die Fransen er door heen hebben gejast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De boete voor het niet hebben van alcoholtesters is 11 euro die betaal ik liever 10 keer dan 1 keer 1500 euro voor flitsmeldingen die ik toch al niet gebruik

Het is werkelijk van de zotte allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zie ook niet echt hoe ze hierop kunnen controleren. Gaan ze naast een flitspaal iedereen stil zetten en op uw GPS kijken of het flitsers aangeeft.

Denk dat die wetgeving vooral wordt gecontroleerd op alles wat verkocht wordt in Frankrijk van GPS gerief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Je mag een navigatie met flitsmelding niet eens bij je hebben ook niet als deze uit staat , het zal vooral bangmakerij zijn maar je zal die ene Nederlander maar zijn die zo'n belachelijke boete krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:50:
Er staat nog meer achter:
In versie 1.10 wordt de service Flitsers uitgeschakeld voor alle eigenaren van de app die een kaart van Frankrijk hebben (Frankrijk, West-Europa, Europa). Later deze zomer zal er een versie van de app worden uitgebracht die is voorzien van de service Gevarenzones voor Frankrijk en die volledig aan de wet voldoet.
m.a.w. omdat de app nog niet voldoet aan Franse wetgeving hebben ze gewoon tijdelijk voor iedereen die een kaart van Frankrijk heeft de hele service uitgeschakeld. Lijkt me prima.

http://nl.support.tomtom....tomtom-flitsers-legaal%3F

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
BastiaanN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:37:
[...]

Er staat nog meer achter:

[...]

m.a.w. omdat de app nog niet voldoet aan Franse wetgeving hebben ze gewoon tijdelijk voor iedereen die een kaart van Frankrijk heeft de hele service uitgeschakeld. Lijkt me prima.

http://nl.support.tomtom....tomtom-flitsers-legaal%3F
correct , alleen is de optie "flitser" niet weg uit de app wat dus illegaal is zover ik begrijp , je kunt flitsers alleen aan of uit zetten en dat zou dus niet mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:41:
[...]
correct , alleen is de optie "flitser" niet weg uit de app wat dus illegaal is zover ik begrijp , je kunt flitsers alleen aan of uit zetten en dat zou dus niet mogen
Waar zie jij die optie precies? Ik kan hem op mijn iPhone niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Menu , wijzig instellingen , waarschuwingen , flitser

Voor zover ik dus nu begrijp hoort die optie weg te zijn , de optie gaat ook niet weg als je in een land bent waar flitswaarschuwingen niet zijn toegestaan , dit heb ik zojuist getest in Duitsland

De optie flitser gaat wel weg als je de iPhone in vliegtuigmodus zet en daarna de tomtom app opstart , probleem is alleen dat vliegtuigmodus ook je GPS uitschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:55:
Menu , wijzig instellingen , waarschuwingen , flitser

Voor zover ik dus nu begrijp hoort die optie weg te zijn , de optie gaat ook niet weg als je in een land bent waar flitswaarschuwingen niet zijn toegestaan , dit heb ik zojuist getest in Duitsland
Die optie lijkt bij mij gewoon weg te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IJ89Jb5WfGwdrKyXCJjaeJQV/thumb.png

Wellicht kan je eens proberen om de app opnieuw opstarten (dus geforceerd app afsluiten via 2x home -> hold op tomtom en dan het rode icoontje)

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 30-07-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Waarom is het eigenlijk illegaal in Frankrijk? Wat als je een papiertje bij hebt waar in je omgeving alle flitspalen op vermeld staan? Is dat ook illegaal?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
BastiaanN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:58:
[...]

Die optie lijkt bij mij gewoon weg te zijn.

[afbeelding]

Wellicht kan je eens proberen om de app opnieuw opstarten (dus geforceerd app afsluiten via 2x home -> hold op tomtom en dan het rode icoontje)
Ga eens uit dat menu en weer terug , dan staat de optie er meestal weer

Afsluiten en weer opstarten heb ik uiteraard al geprobeerd , zelfs de app compleet gewist en opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:04:
[...]
Ga eens uit dat menu en weer terug , dan staat de optie er meestal weer
Bij mij blijft de optie gewoon weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Misschien zie je die pas als je GPS ontvangst hebt ? Rare zaak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
cardwizard schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:16:
Misschien zie je die pas als je GPS ontvangst hebt ? Rare zaak hoor
Ah, ik had van te voren geprobeerd om te navigeren naar een adres in Frankrijk. Zodra ik dat doe (en de landkeuze dan ook automatisch naar Frankrijk toe gaat) verdwijnt de optie "Flitsers". Plan ik daarna weer een route in Nederland dan komt de optie weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volstaat het trouwens om de meldingen uit te schakelen in Frankrijk of mag de mogelijkheid om ze aan te zetten überhaupt niet aanwezig zijn?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
BastiaanN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:20:
[...]

Ah, ik had van te voren geprobeerd om te navigeren naar een adres in Frankrijk. Zodra ik dat doe (en de landkeuze dan ook automatisch naar Frankrijk toe gaat) verdwijnt de optie "Flitsers". Plan ik daarna weer een route in Nederland dan komt de optie weer terug.
Hier niet , wat ik ook doe die optie blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Winnetou schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:49:
Volstaat het trouwens om de meldingen uit te schakelen in Frankrijk of mag de mogelijkheid om ze aan te zetten überhaupt niet aanwezig zijn?
Nee dat volstaat niet de mogelijkheid mag helemaal niet aanwezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vorige week terug gekomen uit Frankrijk, nieuwe TomTom gekocht en daar waren de flIters voor frankrijk eraf.Nou vind ik het stomme van Frankrijk dat je geen flitsinformatie mag hebben maar iedere flitspaal die je tegenkomt geven ze zelf 100 meter van te voren aan met een bord. Dus je kan gewoon lekker doorgassen als je maar op de grote witte borden let en dan optijd afremd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 16:02
Precies. Pour votre securite, controles radares frequentes o.i.d. En remmen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nou ja, mochten ze je toch stoppen voor dat, dan gewoon snel de app verwijderen of iets dergelijks - als je je écht zorgen maakt.
Pagina: 1