Sitecom wireless range extender n300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterLindeboom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03-2019
Goedenavond.

Ik heb vandaag een Sitecom N300 wireless range extender aangeschaft, maar het apparaat werkt niet zoals het zou moeten.
Ik heb de handleiding gevolgd, en alle instellingen ingevuld zoals aangegeven. Het apparaat zend nu wel een signaal uit waar ik mee kan verbinden ( met mijn samsung galaxy s2 ), maar geen internet mee kan gebruiken.
Heb het op google opgezocht en een aantal oplossingen geprobeerd maar niks blijkt te helpen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

P.S. Systeem is aangeschaft omdat de nieuwe tv in een hoek staat waar het wifi signaal niet goed bruikbaar is.

Bvd,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens exact uitleggen hoe je dat ding ingezet hebt...

- dit apparaat kan als AP (access point), repeater en infra bridge ingesteld worden. Hoe gebruik jij het?
- je hebt vast een internetverbinding met router erbij. Welke? Waar staat het? Hoe staat dat ingesteld?
- vaste apparaten verdienen vaste aansluitingen. WiFi is voor laptops en smartphones, een apparaat als een TV hoort gewoon een UTP-kabel te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterLindeboom
Hey.

Oke, hij staat ingesteld op universal repeater ( oid; kan er momenteel niet bij )
We hebben een modem verbonden met een switch die alle pcs in het huis van internet voorziet en de wifi router is verbonden met dezelfde switch. Al deze apparaten zijn sitecom behalve het modem, dat is zyxel en komt van vodafone.

We gebruiken wifi voor de tv omdat kabels legen momenteel niet mogelijk is.

Als je meer info nodig hebt, vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, eerste advies is dan om in ieder geval om te testen de Range Extender als AP te gebruiken, dus met een kabel aansluiten en zien of het dan werkt. Wat ik namelijk vermoed is dat je die repeater te ver weg van je router geplaatst hebt en de repeater zelf geen (bruikbaar) signaal ontvangt van de router. Logisch dan dat je misschien wel met de repeater kunt verbinden maar geen internet hebt :o

Verder is "kabels leggen [...] niet mogelijk" onzin. Voordat WiFi gemeengoed was deed niemand iets anders en hadden ze toch internet op zolder en in hoeken. WiFi kan erg nuttig zijn, maar niet als backbone in een binnenhuissituatie zoals je hier probeert.

Als je echt niet anders wilt (wederom: wilt, niet kunt, waar een wil is een weg), probeer dan die repeater verder van TV en dichterbij router te plaatsen. Idealiter wil je qua signaal exact halverwege zitten. Nadeel is dat je niet op voorhand kunt weten waar dat exact is in huis, het hoeft zeker niet qua afstand halverwege te zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterLindeboom
De extender ontvangt wel degelijk het signaal. Er is een speciale functie op het apparaat die alle wifi signalen oppakt en jou degene laat kiezen die wilt extenden, dus dat moet geen probleem zijn. Kabels leggen is niet mogelijk omdat het modem helemaal beneden staat omdat daar het internet binnen komt, en de tv 4 verdiepingen hoger op zolder staat. Kabels leggen is dus momenteel niet mogelijk omdat dat het halve huis overhoop moet worden gehaald, en daar is geen tijd voor. Je hebt wel gelijk, waar een wil is is een weg, maar in mijn geval zit tijdtekort in de weg.

Bedankt voor je hulp, ik zal kijken of de AP functie werkt.