Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:33
Afgelopen maand heb ik via marktplaats een crosstrainer gekocht welke net 3/4 jaar oud was .
Aangezien het voor ons ook de eerste keer zou zijn wou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven , maar deze kon ik niet laten staan omdat er de volgende garantie op zit/zat volgens aankooop bon , welke ook op de website zijn te vinden .

3 Jaar op onderdelen
levenslang op frame,laswerk,magneetsysteem en lagers .

Natuurlijk moet ik net de pech hebben dat vorige week de computer van de crosstrainer niets meer deed .
Computer naar het bedrijf gestuurd van aanschaf en deze zou vervangen worden aangezien hij inderdaad niets meer deed .
Zowel op de kopie als op de doos had ik gezet dat klantnr van aanschaf als adres waar het nu naar toe moest niet hetzelfde meer waren , echter toch gebeurd . Mede omdat ik dit uit moest zoeken kwam het gesprek over toekomstige garantie van het product . Zo kon de medewerker mij vertellen dat alle garantie van het product komt te vervallen na een jaar van aanschaf als het een door verkocht product is .

Echter naar mijn weten plus wat google werk wordt een product voorzien van garantie en niet een klantnr .
Er zijn 1001 dingen te bedenken waarom dit verhaal niet zou kunnen kloppen , zoals bv kado of gekregen/erven .

Ook op de website kan ik niets over die garantiebepaling vinden (Weet niet of ik link mag plaatsen , graag info of dat mag ).Waar het volgens medewerker staat aangegeven .
Volgens hem was de reden dat men niet garant kon staan voor het product als er een bodybuilder op stond te harken terwijl het voor een 70 + bedoeld is .
Wederom kan ik me hier niets van voorstellen aangezien ze echt niet kunnen bepalen of een persoon al dan niet op conditie/kracht is voor een bepaalde trainer . Wat te denken over online sale ?

Voor de duidelijkheid krijg ik nu nog deze computer onder de garantie, maar met een garantie die nu dus met 3 maanden afloop de volgende niet meer . (tenzij binnen 3 maanden)

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25
In de koopovereenkomst kan worden opgenomen dat de garantie niet overdraagbaar is: http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

YellowCube

Wait...what?

welk merk betreft het hier?
't Is niet erg relevant maar ik heb een Duitse Daum (destijds 1100 euro) staan waar een jaar geleden (na 6 jaar gebruik) een van de pedalen doorboog.
Een brief met foto's en 3 weken later had ik 2 nagelnieuwe pedalen in huis. Zonder kosten en zelfs met excuus.
Da's dan weer een strak staaltje duitse degelijkheid.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Taigu schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:47:
In de koopovereenkomst kan worden opgenomen dat de garantie niet overdraagbaar is: http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html.
Duidelijk, maar ik neem aan dat dit ergens vermeld zou moeten staan ?
Infiniti, medewerker zei ookal dat ze niet te moeilijk gaan doen over kleine dingen enzo , maar oke officieel zou dalijk dus wel men garantie verlopen . Ookal ben ik nu op de feiten gewezen blijf ik het raar vinden .

[ Voor 36% gewijzigd door MaFFia op 30-07-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
In de koopovereenkomst of de aanvullende/algemene voorwaarden. Helaas zijn de laatste nog wel eens aan wijzigingen onderheving, dus ik vraag em af of je de juiste versie kunt vinden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MaFFia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:34:
[...]
Infiniti, medewerker zei ookal dat ze niet te moeilijk gaan doen over kleine dingen enzo , maar oke officieel zou dalijk dus wel men garantie verlopen . Ookal ben ik nu op de feiten gewezen blijf ik het raar vinden .
Op zich is het niet zo raar als je het vanuit de fabrikant bekijkt. Van de 1e eigenaren zal waarschijnlijk 75% het apparaat in het 1e jaar het apparaat wegzetten/niet meer gebruiken (en hoeft de fabrikant geen garantie meer te geven).

Voor een fabrikant is garantie simpelweg een kosten/baten berekening, zeker met fitness apparatuur etc wordt er overdreven veel niet meer gebruikt na aanschaf en kan de garantie dus fors omhoog voor heel weinig kosten.
Die hele berekening gaat scheef bij 2e hands verkoop, omdat dan opeens de garantie opnieuw gebruikt kan worden terwijl hij eerst niet meer gebruikt ging worden.

Garantie geven kost simpelweg geld. Dat moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaFFia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:29:
Afgelopen maand heb ik via marktplaats een crosstrainer gekocht welke net 3/4 jaar oud was .
Aangezien het voor ons ook de eerste keer zou zijn wou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven , maar deze kon ik niet laten staan omdat er de volgende garantie op zit/zat volgens aankooop bon , welke ook op de website zijn te vinden .

3 Jaar op onderdelen
levenslang op frame,laswerk,magneetsysteem en lagers .
Zo'n garantie is altijd dan met wie de koopovereenkomst is aangegaan. Degene die het product nieuw kocht. De regelingen en verplichtingen betreffen bep vastgestelde partijen.
De aankoopbon betreft de 1e eigenaar en niet de volgende eigenaar.
Jij hebt het vervolgens tweedehands gekocht, je neemt aan dat de garantie gewoon doorloopt.
Vanwaar die aanname is de vraag? Garantie komt altijd met met bepalingen. A] Het is niet logisch aan te nemen dat garantie altijd en absoluut is. B] Het is niet logisch dat dit altijd overdraagbaar is tot in het oneindige C] Je behoort jezelf afdoende te informeren alvorens je een koopovereenkomst aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Zoals ik al eerder zei dacht ik dus dat de garantie op product van toepassing was, zoals ik bv vaak gedaan heb is Bv dingen bestellen voor iemand anders zijn computer en het onder mijn naam laten vermelden, ( dit natuurlijk iom persoon) Tevens blijkt het toch wel deels te kloppen dat garantie op product zit, maar dat er gevallen zijn waarbij dat blijkbaar niet van toepassing is ook rechtvaardig is .

Zo kan je ook producten kopen op jouw naam voor een verjaardag voor bv een vriend.
Moment dat je het koopt ben je dus al je garantie kwijt .

En ja, ik kan begrijpen dat het niet tot het eindeloos gaat kwa garantie , maar als je bv een levenslang garantie op frame,laswerk,magneetsysteem en lagers geeft vind ik het het raar dat je nu gewoon alles kwijt bent . Zou ik nou nog de garantie op onderdelen verliezen na een jaar zou ik het nog kunnen begrijpen .
Nogmaals dit is natuurlijk heel persoonlijk, blijkbaar netzo persoonlijk als de eigenaars van shops die deze regel vrij makkelijk zelf kan "bepalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
MaFFia schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:59:

Zo kan je ook producten kopen op jouw naam voor een verjaardag voor bv een vriend.
Moment dat je het koopt ben je dus al je garantie kwijt .
Het lijkt me dat de wettelijke garantie van minimaal 6 maanden gewoon overdraagbaar is. Bovenwettelijke garantie is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Taigu schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:19:
[...]
Het lijkt me dat de wettelijke garantie van minimaal 6 maanden gewoon overdraagbaar is. Bovenwettelijke garantie is een ander verhaal.
Die 6 maanden is toch enkel dat de leverancier moet aantonen dat het geen productiefout is? Geen wettelijke bepaling?

Maar idd, in de 1e 6 maanden is het makkelijk, dan moet de leverancier aantonen dat het niet aan hem ligt. Na die 6 maanden moet de klant aantonen dat het niet door foutief gebruik komt en opzich kan dat best moeilijk worden als de leverancier de schuld neerlegt bij de originele klant. Dan kan jij bewijzen dat jij het niet gedaan hebt, maar kan jij dat ook bewijzen voor de persoon van wie jij het gekocht hebt?
Pagina: 1