Ik heb sinds een half jaar een VPS gehost bij Tilaa.nl om een Teamspeak server op te hosten en wat te experimenteren met PHP/Javascript/Linux, je kent het wel. Omdat ik een best flinke Linux noob ben is het vaak maar guides volgen om de commando's een klein beetje te leren kennen. Hierdoor zijn er denk ik nogal wat beveiligingsproblemen. Mijn VPS wordt namelijk gebruikt om DoS/DDoS aanvallen mee te uit te voeren. Dit is ondertussen de derde keer dat ik gemaild word door Tilaa dat er dus vanuit mijn VPS aanvallen worden gedaan.
Op dit moment draait er niet zoveel: namelijk een Teamspeak server, apache, php 5.3, vsftpd en msql-server. De laatste keer heb ik mijn website niet online gezet (dus alleen teamspeak geinstalleerd) en toen leek er niks aan de hand te zijn. Nu ik een wordpress website gehost heb is het weer raak.
Na de laatste keer laat ik vsftpd niet meer draaien, ik gebruik hem alleen 5 minuten wanneer ik een plugin wil installen in wordpress. Ook heb ik dit keer niet meer dan nodig is aan alles geprobeerd, denk aan rechten enzo. Ook is alles up to date.
Toch wil ik graag een VPS blijven hosten, het liefst ook veilig.
Alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen of zoeken om alles wat ik heb op een goede manier te hosten zodat niemand er zomaar bij kan. Iemand een goude tip/uitleg hoe ik hiermee aan de slag kan?
Op dit moment draait er niet zoveel: namelijk een Teamspeak server, apache, php 5.3, vsftpd en msql-server. De laatste keer heb ik mijn website niet online gezet (dus alleen teamspeak geinstalleerd) en toen leek er niks aan de hand te zijn. Nu ik een wordpress website gehost heb is het weer raak.
Na de laatste keer laat ik vsftpd niet meer draaien, ik gebruik hem alleen 5 minuten wanneer ik een plugin wil installen in wordpress. Ook heb ik dit keer niet meer dan nodig is aan alles geprobeerd, denk aan rechten enzo. Ook is alles up to date.
Toch wil ik graag een VPS blijven hosten, het liefst ook veilig.