Podcasts zelf hosten op Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radioprogramma op een internetradiostation, en nu wil ik de uitzendingen via podcasts beschikbaar maken voor mensen. Deze kunnen dan door mensen uit iTunes getrokken worden. Nu kom ik wel uit het opzetten van een RSS-feed voor iTunes etc., maar het hosten van de mp3/m4a-files is het probleem.

Ik wil graag zo 'gratis' mogelijk de muziek hosten, maar niet gebonden zitten aan een paar honderd MB ofzo. Dit is bij veel podcasthosters zo, of je moet direct betalen en dan nog heb je weinig ruimte. Ik wil namelijk twee keer per maand 300 MB uploaden als podcast. En alle oude uitzendingen moeten beschikbaar blijven...

Kan ik deze bestanden ook op een Synology NAS neerzetten, en de handl dan via FTP ofzo beschikbaar maken voor iTunes? Kan iemand mij helpen? De NAS heb ik nog niet, maar gaat er binnenkort toch komen. Ik kan nu dus nog niets proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik ga dit topic volgen! , is ook voor mij interessant als DJ!

Weet niet of Itunes overweg kan met FTP. Ik zou het sowieso via het veel veiligere FTPS doen. omdat je toch je netwerk bloot legt als je poorten gaat forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33

Umbrah

The Incredible MapMan

FTPS of HTTPS. Los van het "waar", denk ik dan meer aan het "hoe". Je wilt het dus op je eigen verbinding hosten. En dat roept een hoop vragen op die je voor jezelf moet beantwoorden!
  • Wat voor internet verbinding heb je met wat voor upstream snelheid?
  • Hoeveel mensen downloaden je podcast en hoeveel tegelijk, en hoeveel per maand? (vooral dat eerste... consumenten verbindingen zijn asynchroon en hebben trieste upload/download verhoudingen)
  • Hoe vaak wissel je van IP? Heb je iets van DynDNS zodat een IP wissel opgevangen wordt? Consumentenlijnen hebben geen vast extern IP, als principe...
  • Wat doe je nog meer met je verbinding? Kun je er tegen als je geen upstream meer hebt? Game je? Heb je behoefte aan live communicatie via je internet pijp?
  • Last but not least... Ik heb en wil geen iTunes. M'n iPad sync ik persoonlijk via dropbox, of Winamp (iPad is dan ook het enige Apple in mijn huis, meer komt er niet in vanwege de iTunes limiet). Hoe kom ik bij je podcast? Heb je een RSS feed/website/OID? Wed niet op een paard!
Maar goed... bedenk goed wat je met je verbinding doet... een consumentenlijn kan met een paar uploads al vrij snel onbruikbaar worden voor zo'n beetje al het andere wat real-time is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Glasvezel leveranciers hebben meestal de mogelijkheid om een 1 op 1 verhouding te nemen , dus up en down hetzelfde.

Wat umbrah al zegt; doe je het ook via een andere source zoals een site of iets dergelijks?

Is soundcloud/mixcloud trouwens niet iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips en vragen. Ik wil inderdaad niet dat mijn netwerk bloot ligt en mijn upstream is prima, maar lang niet zo hoog als mijn down. Mijn IP wisselt regelmatig (dit gaat automatisch).

Al met al lijkt het mij dus toch niet zo handig om zelf de podcasts te hosten. Als ik extern wil hosten, waar kan ik dat dan het beste doen? Heeft iemand ervaring met partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr.DJ95 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:37:
Wat umbrah al zegt; doe je het ook via een andere source zoals een site of iets dergelijks?

Is soundcloud/mixcloud trouwens niet iets voor je?
Ik heb ook een website met met ruimte erachter, maar hier kreeg ik het hosten niet voorelkaar, aangezien dit achter een wachtwoord zit. Ik gebruik ook Mixcloud, maar daarvandaan kan je niet downloaden. De uitzendingen moeten echt via iTunes te downloaden zijn om het grote publiek te bereiken. De show heeft 1500-2000 luisteraars per uitzending, maar of er ook zo'n publiek is voor de podcast downoads weet ik niet. Ik gok op minder, maar het kunnen er natuurlijk via iTunes veel meer worden. Hoe groter het bereik hoe beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:29:
• Last but not least... Ik heb en wil geen iTunes. M'n iPad sync ik persoonlijk via dropbox, of Winamp (iPad is dan ook het enige Apple in mijn huis, meer komt er niet in vanwege de iTunes limiet). Hoe kom ik bij je podcast? Heb je een RSS feed/website/OID? Wed niet op een paard!
Ik vind iTunes ook alles behalve ideaal en heb het zelfs nu niet. maar ik wil het grote publiek bereiken, en iTunes is daar weer goed in. Ik gebruik nu al Mixcloud, maar daar is geen downloadfunctie. Streamen kan wel natuurlijk.
Pagina: 1